Ders Adı Ormancılıkta Halkla İlişkiler
Ders Kodu ORM-1255
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ahmet TOLUNAY
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Murat ÖZEN
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin niteliği ve tarihsel gelişimi, Halkla ilişkilere benzer etkinlikler, Halkla ilişkiler sürecinin evreleri, Halkla ilişkilerin tekniği, Halkla ilişkiler etkinliğinin örgütlenmesi, Halkla ilişkilerde meslek ahlakı (etik), Halkla ilişkilerde toplumsal sorumluluk, Halkla ilişkilerde kalite, Halkla ilişkiler ile ilgili örgütler, Orman ve ormancılık anlayışı ve gelişimi, Orman toplum ilişkisi, Ormancılıkta halkla ilişkilerin gereği, önemi ve kapsamı, Ormancılık örgütünün tanımı, Ormancılık örgütünde halkla ilişkiler çalışmalarının tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu, Ormancılık örgütünde halkla ilişkiler çalışmalarının değerlendirilmesi, Ormancılık örgütünde halkla ilişkiler çalışmalarının etkinliğinin artırılması, Halkla ilişkiler ile ilgili örnek olaylar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Halkla ilişkiler temel bilgisi alarak, ormancılık uygulamalarında kullanmayı öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Halkla ilişkilerin niteliği ve önemini özetler
2 2. Halkla ilişkilere benzer etkinlikleri bilir ve farklılıklarını özetler
3 3. Halkla ilişkiler sürecini ve evrelerini açıklar
4 4. Halkla ilişkiler tekniğini kullanır
5 5. Orman kaynakları ile toplum arasındaki ilişkileri yorumlar
6 6. Ormancılıkta halkla ilişkiler neden gerekli olduğunu özetler
7 7. Orman köylüsü ile iletişim sağlar
8 8. Orman kaynaklarının yönetiminde ilgi-çıkar gruplarının katılımını sağlayacak teknikleri açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Halkla ilişkilerin niteliği ve tarihsel gelişimi, halkla ilişkiler kavramının tanımı, hedef kitle, kamuoyu
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 3-7 s.
2 Halkla ilişkilerde amaçlar, ilkeler, halkla ilişkilerde benzer etkinlikler, reklamcılık, propaganda, iletişim
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 3-16 s.
3 Halkla ilişkiler sürecinin evreleri; bilgi toplama, planlama, uygulama, değerlendirme
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 16-18 s.
4 Halkla ilişkilerin tekniği, hedef kitleyi tanıtıcı araçlar, kuruluşu tanıtıcı araçlar, kuruluş içi iletişim araçları, kuruluş dışı iletişim araçları
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 18-27 s.
5 Halka ilişkiler etkinliğinin örgütlenmesi, ideal halkla ilişkiler birimi örgüt yapısı
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 27-29 s.
6 Halkla ilişkilerde meslek ahlakı, meslek ilkeleri, IPRA uluslar arası ahlak yasası
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 29-31 s.
7 Halkla ilişkilerde toplumsal sorumluluk
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 32 s.
8 Halkla ilişkilerde kalite yönetimi
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 35-36 s.
9 Uluslararası örgütler, orman ve ormancılık anlayışı ve gelişimi
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 36-41 s.
10 Orman-toplum ilişkileri
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 41-49 s.
11 Ormancılıkta halkla ilişkilerin gereği, önemi ve kapsamı, ormancılık örgütünde halkla ilişkiler çalışmalarının tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 49-74 s.
12 Ormancılık örgütündeki halkla ilişkiler çalışmalarının genel değerlendirilmesi, sorunlar ve çözüm seçenekleri
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 74-76 s.
13 Ormancılıkta halkla ilişkiler etkinliklerinin arttırılması yolları
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 76-83 s.
14 Halkla ilişkiler ile ilgili örnek olaylar ve irdelenmesi
  Ön Hazırlık: Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., 1999: 83-95 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 4
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 3
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 3
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 4
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 3
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 6 6
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 80    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Özdönmez M., Akesen A., Ekizoğlu, A., 1999. Halkla İlişkiler, İstanbul Üniversitesi Yayını, No. 4225, İstanbul.
Diğer Kaynaklar 1. Asna, A., Halkla ilişkiler: dünden bugüne bir sanat-meslek öyküsü, ISBN: 975-579-023-3,1998, Sabah Yayınları, İstanbul, Türkiye. 2. Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler, DR Yayınları, İstanbul, 2001. 3. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta, İstanbul, 1998. 4. TOLUNAY, A., 1994., Orman Yangınlarının Önlenmesinde Halka Yönelik Yayım ve Eğitim Çalışmaları, Orman Mühendisliği Dergisi, Yıl: 31, Sayı: 9,10,11,12, Ankara, Türkiye. 5.TOLUNAY, A., 1989., Sosyal Ormancılık Üzerine Düşünceler ve Öneriler, Orman Mühendisliği Dergisi, Ağustos 1989, Yıl: 26, Sayı:8, Ankara, Türkiye. 6. TOLUNAY, A., 1991., Sosyal Ormancılıkta İnsan Unsuru, Fidan Dergisi, Haziran 1991, Yıl: 4, Sayı: 42, Ankara, Türkiye. 7. TOLUNAY, A., 1999., Hızlı Kırsal Değerlendirme Tekniği (Rapid Rural Appraisal), Orman Mühendisliği Dergisi, Eylül, Yıl: 36, Sayı: 9, Ankara, Türkiye. 8. Erdönmez, C., A TOLUNAY, H E Ünal, S Özden.2008. Bir Bölüm Meslek Mensubunun Türkiye'deki Orman Mühendisliği Eğitim ve Öğretimi Hakkındaki Görüşleri, III. Ulusal Ormancılık Kongresi, Türkiye Ormancılar Derneği, 20-22 Mart 2008, Hotel İçkale, Ankara. 9. Arı, O., 1977. Köy Sosyolojisi Okuma Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Yayın No:114, İdari Bilimler Fakültesi Yayın No:77-55/01, İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Ders ağırlıklı olarak öğretim elemanının anlatımı ve öğrencilerin uygulamaları üzerinden gidecektir. Öğretim elemanı anlattıklarını desteklemek ve somutlaştırmak için sınıfa örnekler getirecek ve bu örneklerin tartışılmasını sağlayacaktır. Ayrıca belirlenecek bir konu/sorun ile ilgili kampanya projesi hazırlanacaktır.
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri