Ders Adı Korunan Alanlar
Ders Kodu ORM-1253
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mustafa AVCI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye?nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri, Bir adet Günübirlik arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Korunan alanlardaki bazı temel prensipleri öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Korunan alan kavramını açıklar
2 2. Bir alan nasıl korunur özetler
3 3. Türkiye?deki korunan alanları değerlendirir
4 4. Korunan alan planlaması yapar
5 5. Türkiye'nin korunan alanlarını özetler
6 6. Milli parklar kavramını açıklar
7 7. Tabiat parkı kavramını açıklar
8 8. Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkilerini yorumlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Korunan alanlar kavramı
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 1-5 s.
2 Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 6-14 s.
3 Korunan alanlarda planlama
  Ön Hazırlık: BAŞKENT 2005: 326-336 s.
4 Korunan alanlarda geliştirme esasları
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 24-37 s.
5 Korunan alanlar ve turizm
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 38-52 s.
6 Korunan alanlar ve avlanma
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 53-65 s. Yücel 1999: 20-25 s.
7 Türkiye’nin korunan alanları
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 66-80 s. Isparta Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Başmühendisliği Arşivi 2001: 1-10 s.
8 Milli parklar
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 81-85 s.
9 Tabiat parkları
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 86-93 s.
10 Biyogenetik rezervler
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 94-98 s. Doğa Derneği 2006: 15-30 s.
11 Tabiat anıtları
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 99-105 s.
12 Tabiatı koruma alanları, Ormaniçi dinlenme yerleri ve yol kenarları
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 106-114 s.
13 Günübirlik arazi-alan çalışması
14 Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri
  Ön Hazırlık: Oğurlu 2006: 115-119 s. BAŞKENT 2005: 326-336 s. BAKIR 1985: 76-123 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 3
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 5
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 4
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 1 40
Arazi Çalışması 1 20
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 8 8
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 99    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Oğurlu, İ. 2006. Korunan Alanlar (Milli Parklar Ders Notu), Isparta, 120 s.
Diğer Kaynaklar KILIÇ, D.T., EKEN, G., 2004. Türkiye’nin Önemli Kuş Alanları. Doğa Derneği, Ankara. Korunan Doğal Alanlar Sempozyumu, SDÜ Orman Fakültesi, Isparta, 2005, 698 s. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları, Doğa Derneği, Ankara, 2006. BAŞKENT, E. Z., 2005. Orman Amenajman Planlarının Ekosistem Tabanlı ve Çok Amaçlı Planlanması (Etçap) ve Uygulanmasına Yönelik Eylemler. Türk Ormancılığında Uluslar arası Süreçte Acil Eyleme Dönüştürülmesi Gereken Konular-Mevzuat ve Yapılanmaya Yansımaları. Orman Mühendisleri Odası Sempozyumu, 22-24 Aralık, 2005, Antalya, 326-336 s. Isparta İli Sınırları İçindeki Korunan Alanlar, 2001. Isparta Milli Parklar ve Av-Yaban Hayatı Başmühendisliği Arşivi, 10 s. BAKIR, Ö., 1985. Çayır ve Mera Islahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 947, Ders Kitabı: 272, ANKARA, 229 s.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri