Ders Adı Bilgisayar Destekli Çizim
Ders Kodu ORM-1251
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. H. Oğuz ÇOBAN Prof. Dr. Mehmet EKER
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Hakan DURGUN
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayar destekli çizim programları, Orman Mühendisliğinde CAD programlarının kullanımı, CAD için temel komutlar, 2 boyutlu çizim alıştırmaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilgisayar destekli çizim (CAD) programlarını kullanarak 2 boyutlu çizim ve tasarım yapmayı öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Bilgisayar destekli çizim programlarını açıklar
2 2. CAD çizim programlarında çizim ekranını kullanır
3 3. CAD çizim programlarında 2D temel komutları açıklar
4 4. CAD çizim programlarında 2D tasarım yapar
5 5. CAD çizim programlarında 2D çizim yapar
6 6. CAD çizim programlarında katmanlarda çalışır
7 7. CAD çizim programlarında ölçülendirme yapmasını açıklar
8 8. CAD çizim programlarından verilerin çıktısını alır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 CAD nedir, Çizim dosyası açmak, Dosya kaydetmek, CAD ekranının tanıtımı, Diyalog kutuları, Araç çubukları
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 11-14
2 Yzaılımın genel ayarları, çizim araç çubuğu ve komutları, İki boyutlu çizim
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 16-26
3 Çizim yardımları, Obje yakalama ayarları, Durum çubuğu özellikleri, Tabakalar, Tabaka oluşturma, Tabaka silme ve düzenleme
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 27-36
4 Zoom ve pan komutlarının kullanımı, Çizim sınırlarının ayarlanması, Alan oluşturma, silme, birleştirme ve çıkarma işlemleri
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 38-40
5 Obje düzenleme işlemleri (silme, toplu obje değiştirme, geri al ve yeniden yap, tabaka ve çizgi tipi değiştirme
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 41-46
6 Obje düzenleme işlemleri (kaydırma, birleştirme, paralel alma, uzatma, kesme, kırma, döndürme ve ölçeklendirme )
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 46-53
7 Tarama işlemleri, Yazı işlemleri (Çizime yazı ekleme, metin biçimi yaratma, çok satırlı metin ekleme, metnin düzenlenmesi)
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 56-61
8 Sembol ve blok işlemleri
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 63-64
9 Ölçek ayarları
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 70
10 İleri düzey CAD işlemleri hakkında bilgi verilmesi ve temel gösterimleri
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 97-151
11 Temel raster geometrik düzeltme (Affine dönüşümü, görünürlük alanı, raster verinin düzeltilmesi
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 151-186
12 Referans yöneticisi işlemleri (kategori ekleme, veri ekleme, referans dosyası açma ve kaydetme)
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 191-205
13 İleri düzey raster yöneticisi işlemleri (pafta indeksi oluşturma, lejant oluşturma, etiket atama, çıktı alanı düzenleme)
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 209-245
14 Çizici ve çizdirme ayarları, Şablon çizim ayarları, Çizim ölçeği
  Ön Hazırlık: NetCAD, 2008: s. 93-97
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 4
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 1
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 3
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 2
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 40
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 87    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu NetCAD, 2008. GIS & CAD Uygulamaları. Netcad Kampüs Eğitim Kitapları Serisi, Ankara
Diğer Kaynaklar NetCAD, 2008. GIS & CAD Uygulamaları. Netcad Kampüs Eğitim Kitapları Serisi, Ankara
Materyal
Dökümanlar NetCAD, 2008. GIS & CAD Uygulamaları. Netcad Kampüs Eğitim Kitapları Serisi, Ankara
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri