Ders Adı Gymnospermae
Ders Kodu ORM-1202
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. İsmail DUTKUNER
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gymnospermae’lerin genel özellikleri, Gymnospermae’lerde çiçek ve tohum, Cycadaceae, Ginkgoaceae, Pinaceae, Araucariaceae, Taxodiaceae, Cuprassaceae, Taxaceae, Cephalotaxaceae
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye’de doğal olarak yetişen açık tohumluları ve ormancılık için önemli egsotik açık tohumluları öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Gymnospermae’leri doğru okuyup yazmayı kavramak
2 2. Gymnospermae’lerin kozalaklarının özelliklerini kavratmak
3 3. Gymnospermae’lerin yaprak, kabuk, vb. diğer botanik özelliklerini kavratmak
4 4. Gymnospermae’lerin ekolojik özelliklerini kavratmak
5 5. Gymnospermae ormanlarının özelliklerini bilmek
6 6. Odun dışında önemi olan Gymnospermae’leri kavratmak
7 7. Önemli yabancı Gymnospermae’leri kavramak
8 8. Gymnospermae’lerin odun üretimine olan önemini kavratmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Gymnospermae’lerin genel özellikleri
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
2 Cycas ve Ginkgo’lar
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
3 Pinaceae, Pinus
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
4 Abies, Cedrus
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
5 Picea, Tsuga,
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
6 Pseudotsuga, Larix, Pseudolarix
7 Günübirlik Arazi-Alan Çalışması
8 Günübirlik Arazi-Alan Çalışması
9 Araucariaceae,
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
10 Taxodiaceae
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
11 Cuprassaceae
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
12 Cuprassacaea, Taxaceae
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1988, Açık Tohumlular (Gymnospermae)
13 Günübirlik Arazi-Alan Çalışması
14 Konaklamalı arazi-Alan Çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 2
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 1
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 1
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 1
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 1
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 34
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 33
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 4 33
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 4 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 2 4 8
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 4 5 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu 1. Yaltırık, F., 1988. Açık Tohumlular (Gymnospermae), İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar 1. Anşin, R., 1988. Gymnospermae, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Fakültesi, Trabzon.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri