Ders Adı Angiospermae
Ders Kodu ORM-1201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüseyin FAKİR
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. E.Hatice TIĞLI KAYTANLIOĞLU
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Angiospermae ile Gymnospermae arasındaki farklar, Angiospermae’lerin çeşitli organlarının tanıtımı (kök-gövde ve sürgünler-kabuk-tomurcuk, yaprak-çiçek-çiçek kurulları-tozlaşma-tohum, meyve ve meyve tipleri), Nomenklatür (botanikte isimlendirme), Bazı doğal ve egzotik Angiospermae taksonlarının tanıtımı, 3 Günübirlik arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye’deki yaprağını döken ve daimi yeşil ağaç ve ağaççıkları öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1.Bitkilerin generatif ve vejetatif organlarını açıklar
2 2.Angiospermae’lerin erkek ve dişi çiçeklerini, tozlaşma ve meyve tiplerini ayırt eder
3 3.Ülkemizin özellikle doğal Angiospermae’lerini teşhis eder
4 4.Orman oluşturan Angiospermae’leri yayılış alanları ile birlikte özetler
5 5.Salicaceae, Juglandaceae, Fagaceae, Fagaceae, Ulmaceae familyalarına ait cins ve türlerin özelliklerini açıklar
6 6.Moraceae, Magnoliaceae, Lauraceae, Platanaceae, Hamamelidaceae familyalarına ait cins ve türlerin özelliklerini açıklar
7 7.Cistaceae, Tamaricaceae, Rosaceae, Fabaceae, Myrtaceae familyalarına ait cins ve türlerin özelliklerini açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Angiospermae ile Gymnospermae arasındaki farklar
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998: 1-2 s.
2 Angiospermae’lerin çeşitli organlarının tanıtımı ((kök, gövde, tomurcuk, sürgün ve çeşitleri, kabuk, yaprak, erkek ve dişi çiçekleri, tozlaşma, meyve tipleri)
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:XIII-XXXI s.
3 Günübirlik arazi-alan çalışması
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:3-8 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 606-607 s.
4 Angiospermae taksonlarının tanıtımı, Monocotyledonae, Dicotyledonae, Casuarinaceae familyası, Casuarina, Salicaceae familyası, Salix, Populus
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:8-52 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 676-713 s.
5 Günübirlik arazi-alan çalışması
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:52-68 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 598-605 s.
6 Juglandaceae familyası, Juglans, Pterocarya, Carya, Betulaceae familyası, Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:68-105 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 618-627 s.
7 Günübirlik arazi-alan çalışması
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:106-126 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 628-631 s.
8 Fagaceae familyası, Fagus, Castanae, Castanopsis, Lithocarpusı, Quercus
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:127-205 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 631-713 s.
9 Ulmaceae familyası, Ulmus, Celtis, Zelkova, Moraceae familyası, Morus, Maclura, Broussonetia, Ficus, Magnoliaceae familyası, Magnolia, Liriodendron
  Ön Hazırlık: Yaltırık, F., 1998:205-224 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 586-593 s.
10 Lauraceae familyası, Laurus, Platanaceae familyası, Platanus, Hamamelidaceae familyası, Liquidambar, Tiliaceae familyası, Tilia
  Ön Hazırlık: Mamıkoğlu, NG., 2007: 266-269 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 274-279 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 370-375 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 378-385 s.
11 Cistaceae familyası, Cistus, Tamaricaceae familyası, Tamarix, Ericaceae familyası, Rhododendron, Arbutus, Erica, Calluna, Rosaceae familyası, Rosa, Sorbus, Laurocerasus
  Ön Hazırlık: Mamıkoğlu, NG., 2007: 286-369 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 386-389 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 404-407 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 485-501 s.
12 Fabaceae familyası, Ceratonia, Cercis, Robinia, Acacia, Albizzia
  Ön Hazırlık: Mamıkoğlu, NG., 2007: 224-225 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 214-221 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 228-229 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 234-235 s.
13 Myrtaceae familyası, Myrtus, Eucalyptus, Buxaceae familyası, Buxus, Aceraceae familyası, Acer
  Ön Hazırlık: Mamıkoğlu, NG., 2007: 170-203 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 414-421 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 594-595 s.
14 Oleaceae familyası, Fraxinus, Anacardiaceae familyası, Pistacia, Rhus, Apocynaceae familyası, Nerium
  Ön Hazırlık: Mamıkoğlu, NG., 2007: 548-569 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 434-447 s. Mamıkoğlu, NG., 2007: 546-547 s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 4
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 4
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 3
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 3
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 4
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 3
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 4
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 30
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 109    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu 1-Yaltırık, F., 1998: Dendroloji Ders Kitabı II, Angiospermae (Kapalı Tohumlular), İ.Ü. Yayın No:4104, Orman Fakültesi Yayın No:420, İstanbul. 2-Anşin, R. ve Özkan, Z.C., 1997: Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar , KTÜ Basımevi, Trabzon 3-Mamıkoğlu, N.G., 2007: Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları, NTV Yayınları, Doğuş Grubu İletişim Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul.
Diğer Kaynaklar 1-Yaltırık, F., 1998: Dendroloji Ders Kitabı II, Angiospermae (Kapalı Tohumlular), İ.Ü. Yayın No:4104, Orman Fakültesi Yayın No:420, İstanbul. 2-Anşin, R. ve Özkan, Z.C., 1997: Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar , KTÜ Basımevi, Trabzon 3-Mamıkoğlu, N.G., 2007: Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları, NTV Yayınları, Doğuş Grubu İletişim Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul.
Materyal
Dökümanlar 1-Yaltırık, F., 1998: Dendroloji Ders Kitabı II, Angiospermae (Kapalı Tohumlular), İ.Ü. Yayın No:4104, Orman Fakültesi Yayın No:420, İstanbul. 2-Anşin, R. ve Özkan, Z.C., 1997: Tohumlu Bitkiler (Spermatophyta) Odunsu Taksonlar , KTÜ Basımevi, Trabzon 3-Mamıkoğlu, N.G., 2007: Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları, NTV Yayınları, Doğuş Grubu İletişim Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri