Ders Adı Zooloji
Ders Kodu ORM-1105
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mustafa AVCI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Zoolojinin tarihi, Alt bilim dalları ve diğer bilim dallarıyla ilişkileri, Simetri şekilleri ve bazı terimler, Biyolojik araştırma yöntemleri, Canlıların özellikleri, Hayvanlarda davranış, Hayvan ekolojisi, Kalıtım, Evrim, Hayvanlar aleminde sınıflandırma ve isimlendirme, Protoplazma, Hücre ve dokular, Çoğalma ve gelişme, Tek hücreli ve çok hücreli hayvanlar, Türkiye ormanlarında yaşayan hayvanlar, İki arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ormancılıkta ihtiyaç duyulan temel zooloji bilgilerini öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Hayvan yapı ve işlevlerini açıklar
2 2. Hayvanlarda temel gelişme ve metabolizma işlemlerini açıklar
3 3. Hayvanlarda sinirsel ve kimyasal düzenleme ve çevreyi algılama mekanizmalarını özetler
4 4. Hayvanların kendi aralarındaki ve canlı ve cansız çevre ile olan etkileşimlerini yorumlar
5 5. Ekosistemin bir parçası olarak hayvanlar üzerinde amenajman önlemlerinin etkilerini yorumlar
6 6. Biyolojik düzenlemenin karmaşıklığını değerlendirerek, tartışılır konulara rasyonel yorumlar getirir
7 7. Hayvanların işlevleri, davranışları ve davranış ekolojileri ile ilgili biyolojilerinin araştırılmasının gerekliliğini özetler
8 8. Hayvan biyolojisi araştırma alanını değerlendirebilir ve ilerisi için belirli araştırma alanları seçer
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Zoolojinin tarihi
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 6-10s.
2 Alt bilim dalları ve diğer bilim dallarıyla ilişkileri
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 10-11s.
3 Simetri şekilleri ve bazı terimler
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 11-13s.
4 Biyolojik araştırma yöntemleri
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 13-15s.
5 Canlıların özellikleri
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 15-39s.
6 Hayvanlarda davranış
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 141-186s.
7 Hayvan ekolojisi
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 189-261s.
8 Hayvan Kalıtım
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 263-308s.
9 Hayvan Sistematiği
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 263-308pp.
10 Hayvanlar aleminde sınıflandırma ve isimlendirme
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 355-368s.
11 Protoplazma, Hücre ve dokular
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 41-91s.
12 Çoğalma ve gelişme
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 93-141s.
13 Hayvan Ekolojisi
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 93-141s.
14 Türkiye ormanlarında yaşayan hayvanlar
  Ön Hazırlık: Çanakçıoğlu, H., 2000: 529-595s.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 4
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 5
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 3
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Çanakçıoğlu, H., 2000. Orman Zoolojisi-Genel Sınıflandırma-Özel, Dilek Ofset, İstanbul-Türkiye
Diğer Kaynaklar Çanakçıoğlu, H., 2000. Orman Zoolojisi-Genel Sınıflandırma-Özel, Dilek Ofset, İstanbul-Türkiye
Materyal
Dökümanlar Çanakçıoğlu, H., 2000. Orman Zoolojisi-Genel Sınıflandırma-Özel, Dilek Ofset, İstanbul-Türkiye
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri