Ders Adı Genel Botanik
Ders Kodu ORM-1103
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. İsmail DUTKUNER
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel giriş ve kavramlar, Hücre (organeller ve sitoplazma), Doku ve organlar, Bitkisel yaşam ve kavramlar, iki laboratuar, üç arazi-alan çalışması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bitkilerle ilgili olarak temel bilgileri öğrenmek Bitkilerin yapı taşlarından başlanarak doku, organ ve organizmalar tanıtılacak, önemli özellikleri öğrenmek Bitkileri tanıyacak, anlayacak ve mesleki yaşantısında bu bilgileri dikkate alacak bilgileri öğrenmek
No Dersin Kazanımları  
1 1. Bitki kavramı değerlendirir ve yorumlar
2 2. Bitkilerdeki hücresel yapı anahatlarını açıklar
3 3. Doku ve organların genel tertiplenişleri yorumlar
4 4. Su ve Organik Madde iletimini yönleriyle değerlendirir
5 5. İsimlendirmeyi, sınıflandırmayı uygular
6 6. Orman, Vejetasyon, Flora kavramlarını ve içeriklerini değerlendirir
7 7. Türkiye Ormanlarının temel ağaç ve çalı yapısını yorumlar
8 8. Ormanları bitkisel olarak yorumlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Canlılık ve Özellikleri, Sitoloji
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
2 Protoplazma, Su, Proteinler, Lipidler, Biokatalizörler
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
3 Çekirdek
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
4 Mitokondriler, Alkoloidler, Glukositler ve Platidler
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
5 Laboratuar çalışması; Hücre çeperi, odunlaşma, mantarlaşma, kutinleşme
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
6 Histoloji (Meristem dokusu, Paranşim dokusu, koruyucu doku İletim ve Ekskretion dokusu
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
7 Günübirlik arazi-alan çalışması
8 Günübirlik arazi-alan çalışması
9 Laboratuar çalışması; Bitkiler Aleminin Sınıflandırılması, Thallophytler ve Cormophytlar, Tomurcuk, Yaprak, Çiçek ve Dallanma
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
10 Primer ve Sekonder iç yapı, büyüme formları, kalınlık büyümeleri, sekonder odun, Özodun diri odun ve kabuk
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
11 Yaprak ve kök
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
12 Kormusun Yaşam Şekli ve Yaşam ortamına Uyumlar
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
13 Temel Dil ve Kavramlar
  Ön Hazırlık: Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları
14 Konaklamalı arazi-alan çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 5
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 5
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 5
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 4
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 5
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 5
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 4
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 5
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 5
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 5
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 34
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 33
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 4 33
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 10 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 119    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Dutkuner İ., 2000: Genel Botanik Ders Notları, Isparta (Yayımlanmamıştır).
Diğer Kaynaklar Gerçek Z., 1988: Botanik, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Orman Fakültesi, Trabzon. Önel M., 1978: Genel Botanik, Ege Üniversitesi, İzmir.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri