Ders Adı Park ve Süs Bitkileri Hastalıkları
Ders Kodu YBK-416
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Handan ÇULAL KILIÇ
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Süs bitkilerinde görülen hastalık etmenlerinin belirtileri, biyolojileri ve mücadele yöntemleri hakkında bilgiler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersten sonra, öğrenciler; süs bitkilerindeki bitki hastalıklarının yapısını, hastalık nedenlerini (hem biotik hemde abiotik faktörler olarak), hastalık belirtilerini ve kontrol yöntemlerini açıklayacaktırlar.
No Dersin Kazanımları  
1 Park ve süs bitkileri hakkında genel bir bilgi sahibi olma
2 Park ve süs bitkilerindeki en yaygın hastalıkların nedenlerini bilme ;
3 Süs bitkileri hastalıklarının epidemiyolojisi hakkında bilgi sahibi olma;
4 Çiçek açan saksılı süs bitkilerinin hastalıklarını teşhis etme;
5 Odunsu süs bitkilerinin hastalıklarını teşhis etme;
6 Çim hastalıklarını teşhis etme;
7 Süs bitkileri hastalıklarının kontrol yöntemlerini bilme;
8 Park ve süs bitkilerinde bir entegre kontrol programı yapabilme;
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bitkilerdeki Hastalık Nedenleri
2 Gülde abiyotik hastalık etmenleri
3 Gülde önemli fungal ve bakteriyel hastalıklar ve mücadelesi
4 Gül Virüs Hastalıkları
5 Karanfil Hastalıkları ve Mücadelesi
6 Krizantem Hastalıkları ve Mücadelesi
7 Lale Hastalıkları ve Mücadelesi
8 Geranyum Hastalıkları ve Mücadelesi
9 Arasınav......
10 Sıklamen Hastalıkları ve Mücadelesi
11 Begonya Hastalıkları ve Mücadelesi
12 Glayöl Hastalıkları ve Mücadelesi
13 Çim Hastalıkları ve Mücadelesi
14 Çim Hastalıkları ve Mücadelesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları tanımlar, mesleki etik sorumluluğu kazanır 2
2 Bilgi teknolojilerini kullanarak bitki koruma ile ilgili kuramsal bilgiye ulaşır ve kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapar 2
3 Hastalık, zararlı veya yabancı otlarla ilgili sorunun çözümü için, gerekli verileri toplayarak, uygun savaş yöntemini seçer ve uygular 3
4 Bitki koruma sorunlarıyla savaşta kimyasal yöntemlerin kullanımının gerekliliğine karar verir ve uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar 2
5 Doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir kullanımı için tarımsal savaşta hangi yöntemleri nasıl kullanması gerektiğini bilir. 3
6 Mesleki konularda sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır 2
7 Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir 2
8 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 18 18
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 134    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Hazırlanmış ders notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri