Ders Adı Böcek Sistematiği
Ders Kodu YBK-321
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 1-İsmail KARACA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sistematiğin genel prensipleri, böceklerin sistematikteki yeri ve sınıflandırılmalarında kriter olarak kullanılan özellikleri ve böcek sınıflandırmasının temel ilkelerini ve kullanılan metotlar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sistematiğin genel prensipleri, böceklerin sistematikteki yeri ve sınıflandırılmalarında kriter olarak kullanılan özellikleri ve böcek sınıflandırmasının temel ilkelerini ve kullanılan metotları öğretmek.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Sistematikle ilgili temel kavramları bilir.
2 2. böceklerin sistematikteki yerini bilir.
3 3. Böceklerin tanılanmasındaki gerekli karakterlerini bilir.
4 4. Böceklerin takım düzeyinde teşhisini bilir.
5 5. Önemli böcek familyalarını tanır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve Sistematikte kullanılan bazı tanımlar
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
2 LATİNCE OKUNUŞLAR VE TAKSONOMİK KARAKTERLER Taksonomik kategorilerden Morfolojik ve Fizyolojik karakterler hakkında bilgiler ve örnekler.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
3 TAKSONOMİK KARAKTERLER (Devam) Ekolojik, Etolojik ve bu konudaki örnekler
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
4 TAKSONOMİK KARAKTERLER (Devam) Coğrafi karakterler ve bu konudaki örnekler
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
5 MORFOLOJİK KARAKTERLERİN DEĞİŞKENLİĞİ Simpatrik, Allopatrik, Fena ve Sibling Tür terimlerinin açıklamaları. Türlerin morfolojik durumları ve seksüel izolasyonları karşılıklı düşünüldüğünde türlerin birbirleri ile olan durumları.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
6 TAKSONOMİDE RASTLANAN TİPLER Genetik ve genetik olmayan değişkenlik kaynakları hakkında bilgiler ve ek olarak taksonomide rastlanan tipler ile ilgili bilgiler.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
7 TEŞHİS ANAHTARLARI VE KULLANILMA ŞEKİLLERİ Tür teşhisi için kullanılan anahtar tipleri, kullanım yöntemleri ve yeni bir anahtarın nasıl oluşturulacağı.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
8 TEŞHİS ANAHTARLARI VE KULLANILMA ŞEKİLLERİ (Devam) Tür teşhisi için kullanılan anahtar tipleri, kullanım yöntemleri ve yeni bir anahtarın nasıl oluşturulacağı.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
9 TÜR İSİMLERİNİN OLUŞTURULMASI Bir türe isim verilirken dikkat edilmesi gereken noktalar.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
10 DOĞAL AYIKLANMA Üremenin olup olmama durumu göz önünde bulundurularak kaç tür doğal ayıklanma bulunduğu hesaplama şekilleri.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
11 DOĞAL AYIKLANMA (Devam) Üremenin olup olmama durumu göz önünde bulundurularak kaç tür doğal ayıklanma bulunduğu hesaplama şekilleri.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
12 ADA COĞRAFYASI Ada tanımı yapılarak türlerin anakaradan adaya geliş ve yok olma hızları ile adada barınabilecek tür sayısının saptanması hakkında bilgiler.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
13 ADA COĞRAFYASI (Devam) Ada tanımı yapılarak türlerin anakaradan adaya geliş ve yok olma hızları ile adada barınabilecek tür sayısının saptanması hakkında bilgiler.
  Ön Hazırlık: Ders notundaki ilgili konular
14 Genel tekrar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları tanımlar, mesleki etik sorumluluğu kazanır 5
2 Bilgi teknolojilerini kullanarak bitki koruma ile ilgili kuramsal bilgiye ulaşır ve kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapar 5
3 Hastalık, zararlı veya yabancı otlarla ilgili sorunun çözümü için, gerekli verileri toplayarak, uygun savaş yöntemini seçer ve uygular 2
4 Bitki koruma sorunlarıyla savaşta kimyasal yöntemlerin kullanımının gerekliliğine karar verir ve uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar 2
5 Doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir kullanımı için tarımsal savaşta hangi yöntemleri nasıl kullanması gerektiğini bilir. 2
6 Mesleki konularda sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır 3
7 Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir 2
8 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 4 40
Ödev 4 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 3 10 30
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 1 10 10
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 102    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Diğer Kaynaklar Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Materyal
Dökümanlar Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
Ödevler
Sınavlar 1 ara sınav 1 final sınavı
Materyal Diğer Böcek Kolleksiyonu
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri