Ders Adı Çayır Mera Yönetimi
Ders Kodu YTB-403
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 7.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof.Dr.Mevlüt Türk
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çayır ve Mera amenajmanının tanımı, çayır mera fizyolojisi, çayır mera ekolojisi, otlatma kapasitesi, üniform otlatma, uygun zamanda otlatma, otlatma sistemleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Mera alanlarında bitki örtüsü, toprak ve doğal kaynakların korunması ve en yüksek düzeyde hayvansal ürün elde etme becerisinin kazandırılması.
No Dersin Kazanımları  
1 Mera alanlarının doğru bir şekilde yönetilmesini sağlar.
2 Bir mera alanında ne kadar hayvanın otlaması gerektiğini bilir.
3 Yüksek kalitede hayvansal ürün elde etmek için en uygun otlatma sistemini planlar.
4 Merada bulunan bitkilerin fizyolojik yaşam döngüsünü bilir ve buna göre kullanım planlaması yapar.
5 Yüksek hayvansal ürün elde etmek için en uygun otlatma sistemini planlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çayır ve mera kültürünün tarihçesi
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
2 Çayır ve mera kültürünün önemi
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
3 Çayır ve mera ekolojisi
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
4 Çayır ve mera kültürünün bitki fizyolojisi ile ilişkisi
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
5 Biçilen ve otlatılan bitkilerin büyüme kinetiği
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
6 Çayır mera bitkilerinde çoğalma
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
7 Otlatma kapasitesi
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
8 Otlatma kapasitesi
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
9 Üniform otlatma
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
10 Zamanında otlatma
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
11 Yemi en iyi değerlendiren hayvan ile otlatma
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
12 Otlatma sistemleri
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
13 Çayır alanlarından yararlanma
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
14 Yapay çayır mera tesisinin teknik esasları
  Ön Hazırlık: Ders notları ve kaynaktan hazırlanan konu ile ilgili bölüm
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Tarla Bitkilerine dahil olan tür ve çeşitleri teşhis eder 4
2 Tarla Bitkileri üretiminde ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniği paketini uygular 2
3 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır 2
4 Yeni bitki çeşitleri geliştirir 2
5 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir 5
6 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımı sorunlarını çözer 3
7 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemlerine karar verir 2
8 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ve çözüm önerileri hakkında karar verir 1
9 Sayısal ve istatistiksel düşünür 2
10 İnisiyatif kullanma ve liderlik becerisine sahiptir 2
11 Bilgilerini konusundan uzak kimselere de anlatabilecek Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir 2
12 Uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurmada en az bir yabancı dil öğrenir 1
13 Mesleki etik kuralları ifade eder 2
14 Hayat boyu öğrenme becerisine sahiptir 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 3 30
Ödevler 6 6 36
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 111    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Gökkuş, A ve A.Koç. 2001. Mera ve çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları. Erzurum.
Diğer Kaynaklar Gökkuş, A ve A.Koç. 2001. Mera ve çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları. Erzurum.
Materyal
Dökümanlar Gökkuş, A ve A.Koç. 2001. Mera ve çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fakültesi Yayınları. Erzurum.
Ödevler
Sınavlar Ara sınav ve Yıl sonu sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri