Ders Adı Bağcılık II (Özel Bağcılık)
Ders Kodu YBB-410
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr.öğr.üyesi Filiz HALLAÇ TÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Asmanın beslenme fizyolojisi (fotosentez, solunum, su ve mineral madde alımı vb.) ve bunların yetiştiricilikteki önemi, asmanın büyüme ve gelişme fizyolojisi (fenolojik gelişme devreleri, dinlenme, vegetatif ve generatif gelişme), döllenme biyolojisi, tane tutum şekilleri, olgunlaşma, tanenin fiziksel ve kimyasal yapısı, olgunlaşmaya etki eden faktörler, bağcılıkta büyümeyi düzenleyici madde kullanımı ve uygulamaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Asma tür, çeşit ve anaçlarının beslenme, büyüme ve gelişme fizyolojisi ile verim ve kalite konusundaki temel bilgileri vermek ve bağcılık konusunda karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını öğretmek
No Dersin Kazanımları  
1 Asmanın beslenme ile büyüme gelişme fizyolojisi kapsamında yer alan bilgileri öğrenir
2 Bağcılıkta verim ve kalite üzerine etki eden faktörleri öğrenir ve bu konuda karşılaşılan sorunlara çözüm getirir
3 Üzümün olgunlaşması ile bu süreçte meydana gelen fiziksel ve kimyasal değişimleri öğrenir
4 Büyümeyi düzenleyicilerin bağcılıkta hangi amaçlarla ve nasıl uygulandığını öğrenir
5 Fizyoloji ve biyoloji bilim dallarındaki temel kavram ve bilgileri kullanarak, bağcılığın daha ekonomik bir tarım kolu haline getirilmesi için yapılabilecek uygulamaları öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Asma fizyolojisinin tanımı, önemi, asmalarda su ve mineral madde alımı ile bunun verim ve kalite üzerine etkileri
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
2 Fotosentez, solunum, su kaybı (terleme, gutasyon, eksüdasyon) ve taşınım ile bunların asmanın gelişimi ile üzümün verim ve kalitesi üzerindeki etkileri
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
3 Asmanın fenolojik gelişme devreleri, vegetasyon peryodu, dinlenmenin tanımı, tomurcuklarda ve tohumlarda görülen dinlenme şekilleri
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
4 Gözlerin uyanması, sürgün büyümesi, sürgün büyümesine etkili olan faktörler, kök büyümesi
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
5 Kışlık gözlerde çiçek salkımının oluşumu ve gelişmesi, çiçek salkımının büyümesi, çiçek morfolojisi, çiçeklenme
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
6 Döllenme biyolojisi (mikrosporogenesis ve megasporogenesis)
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
7 Tozlanma, çimlenme ve döllenme
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
8 Üzümlerde tane tutum şekilleri (partenokarpi, stenospermokarpi, boş çekirdeklilik ve çekirdekli tane tutumu)
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
9 Tane tutumu, tane tutumunu artırıcı uygulamalar, tane büyüme devreleri
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
10 Ben düşme ve olgunlaşma üzerine etkili faktörler
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
11 Üzümlerde olgunlaşma, olgunlaşma sırasında üzümde meydana gelen fiziksel değişimler
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
12 Üzümlerde olgunlaşma sırasında meydana gelen kimyasal değişimler
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
13 Büyümeyi düzenleyici maddeler ile bunların sınıflandırılması, bağcılıkta büyümeyi düzenleyici madde kullanımının önemi
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
14 Bağcılıkta büyümeyi düzenleyici madde kullanımının uygulama alanları
  Ön Hazırlık: Ders kitaplarının ilgili bölümleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bahçe Bitkilerini tanır ve kavrar. -Meyvecilik, Sebzecilik, Bağcılık ve Süs Bitkileri alanlarındaki bitkileri tanır, yetiştirir, pazarlar ve depolar. 5
2 Yukarıdaki faaliyetler sırasında ortaya çıkabilecek sorunları tanır ve analitik çözüm üretir. 5
3 Yetiştiricilik, pazarlama ve depolama sırasında karşılaşılabilecek problemlerin çözümüne yönelik olarak, amaca uygun gerekli verileri tanımlar ve toplar. Oluşan sorunları gidermek için en uygun yöntemi veya yöntemleri belirler. 5
4 Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan problemlerin analizinde mevcut bilgi teknolojilerinden de yararlanarak uygun ekonomik yöntemleri belirler ve kullanır. 4
5 Bahçe Bitkileri ile ilgili faaliyet gösteren herhangi bir kuruluşta karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak, – a. Problemi ve kapsamını tanımlar – b. Mevcut olanakları değerlendirir – c. Problemlerin çözümü için alternatif stratejiler geliştirir – d. Amaca en uygun çözümü belirler ve çözer 4
6 Gerek ilgi alanında, gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurar. 2
7 Mesleki anlamda kendisini geliştirebilmek için gerekli yöntemleri uygular, ulusal ve uluslararası etkinliklere katılır ve bilimsel yayınları takip eder. 3
8 Bahçe Bitkileri ile ilgili yeni bilgiler edinir, yöntem ve teknolojiler geliştirir, yeni çeşitler elde etmek üzere temel ve uygulamalı araştırmalar yapar. 3
9 Bahçe bitkileri üretimi yapan tarım işletmelerinin tesis, üretim, hasat, sınıflandırma, ambalajlama, muhafaza, depolama, değerlendirme ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili etüd, planlama ve projelendirme işleriyle, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 115    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ağaoğlu, S., 2002. BİLİMSEL VE UYGIULAMALI BAĞCILIK (Asma Fizyolojisi) Kavaklıdere Eğitim Yayınları, No: 5. Eriş, A., 1995. Özel Bağcılık. Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. Ders Notları No: 52 Keller, M., 2020. The Science of Grapevines. 3rd. edition.eBook ISBN: 9780128167021
Diğer Kaynaklar Ağaoğlu, S., 2002. BİLİMSEL VE UYGIULAMALI BAĞCILIK (Asma Fizyolojisi) Kavaklıdere Eğitim Yayınları, No: 5. Eriş, A., 1995. Özel Bağcılık. Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. Ders Notları No: 52 Keller, M., 2020. The Science of Grapevines. 3rd. edition.eBook ISBN: 9780128167021
Materyal
Dökümanlar Ağaoğlu, S., 2002. BİLİMSEL VE UYGIULAMALI BAĞCILIK (Asma Fizyolojisi) Kavaklıdere Eğitim Yayınları, No: 5. Eriş, A., 1995. Özel Bağcılık. Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi. Ders Notları No: 52 Keller, M., 2020. The Science of Grapevines. 3rd. edition.eBook ISBN: 9780128167021
Ödevler Belli aralıklarla öğrencilere ödev verilerek bir sonraki konuya hazırlanmalarını sağlamak
Sınavlar Ara sınav ve Final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri