Ders Adı Sert Kabuklu Meyveler
Ders Kodu YBB-404
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Adnan N. YILDIRIM
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sert kabuklu meyve türlerinden fındık, ceviz, antepfıstığı, badem, kestane, pikan cevizinin yetiştirme koşulları, uygulamalı olarak yetiştiricilik ve üretimi ile ilgili ileri teknik konular ve stratejiler. Bu meyve türlerinin biyolojik, morfolojik özellikleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye’de yetişen sert kabuklu meyve türlerinden fındık, ceviz, badem, antepfıstığı, kestane, pikan cevizi yetiştiriciliği ve üretimi konularını öğretmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Sert Kabuklu meyve türlerinin dünyada ve ülkemizde üretim değerlerini bilir.
2 Sert Kabuklu meyve türlerinin döllenme biyolojileri, kullanılan anaçlar, çoğaltılması ve bahçe tesisi hakkında bilgi sahibi olur.
3 Sert kabuklu meyve türlerinde yetiştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
4 Sert kabuklu meyve türlerinin hasat ve depolaması hakkında bilgi sahibi olur.
5 Sert kabuklu meyvelerin depolaması hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Türkiye’de yetişen sert kabuklu meyve türlerinin tanıtımı, Türkiye’ de kapladıkları alan ve üretim değerleri. fındığın kültür tarihine giriş.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
2 Fındığın Kültür tarihi, Dünyada ve Türkiye’de fındık üretimi, ihracat ve ithalat değerleri, Ekonomik değeri.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
3 Fındığın sistematik olarak sınıflandırılması, dünyadaki fındık türleri ve fındık meyvesinin gen merkezleri.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
4 Fındığın pomolojik özellikleri ve çeşitleri, fındığın morfolojik ve biyolojik özellikleri
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
5 Fındığın ekolojik istekleri, çoğaltılması ve fındık bahçesi kurulması, yetiştiriciliği ve kültürel uygulamaları ve fındık hasat
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
6 Cevizin kültür tarihi, beslenmedeki önemi, ekonomik önemi, gen merkezleri, yayılışları, sistematikteki yeri, önemli juglans türlerinin özellikleri.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
7 Cevizin morfolojik ve pomolojik özellikleri, ceviz çeşitleri ve cevizin döllenme biyolojisi.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
8 Cevizin ekolojik istekleri, ceviz yetiştiriciliği ve çoğaltılması, Ceviz bahçesinin kurulması ve kültürel uygulamalar, hasat, ürünün değerlendirilmesi ve pazarlanması.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
9 Antepfıstığının kültür tarihi ve ekonomik önemi, antepfıstığının meyve özellikleri ve besin değeri, antepfıstığının sistematikteki yeri, önemli yerli ve yabancı çeşitler.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
10 Antepfıstığının morfolojik ve biyolojik özellikleri, Antepfıstığının ekolojik istekleri, antepfıstığının çoğaltılması ve anaçları.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
11 Bademin kültür tarihi ve ekonomik önemi, meyve özellikleri ve besin değeri, sistematikteki yeri, önemli yerli ve yabancı badem çeşitleri. Bademin morfolojik ve biyolojik özellikleri.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
12 Bademin çoğaltılması ve anaçları. Bahçe kurulması ve badem bahçesinde uygulanan teknik ve kültürel işlemler hasat.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
13 Kestanenin kültür tarihi ve ekonomik önemi, meyve özellikleri ve besin değeri, sistematikteki yeri, önemli yerli ve yabancı kestane çeşitleri. Kestanenin morfolojik ve biyolojik özellikleri.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
14 Kestanenin çoğaltılması ve anaçları. Bahçe kurulması ve kestane bahçesinde uygulanan teknik ve kültürel işlemler hasat.
  Ön Hazırlık: Sert Kabuklu Meyveler Kitabı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bahçe Bitkilerini tanır ve kavrar. -Meyvecilik, Sebzecilik, Bağcılık ve Süs Bitkileri alanlarındaki bitkileri tanır, yetiştirir, pazarlar ve depolar. 2
2 Yukarıdaki faaliyetler sırasında ortaya çıkabilecek sorunları tanır ve analitik çözüm üretir. 2
3 Yetiştiricilik, pazarlama ve depolama sırasında karşılaşılabilecek problemlerin çözümüne yönelik olarak, amaca uygun gerekli verileri tanımlar ve toplar. Oluşan sorunları gidermek için en uygun yöntemi veya yöntemleri belirler. 2
4 Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan problemlerin analizinde mevcut bilgi teknolojilerinden de yararlanarak uygun ekonomik yöntemleri belirler ve kullanır. 2
5 Bahçe Bitkileri ile ilgili faaliyet gösteren herhangi bir kuruluşta karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak, – a. Problemi ve kapsamını tanımlar – b. Mevcut olanakları değerlendirir – c. Problemlerin çözümü için alternatif stratejiler geliştirir – d. Amaca en uygun çözümü belirler ve çözer 2
6 Gerek ilgi alanında, gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurar. 2
7 Mesleki anlamda kendisini geliştirebilmek için gerekli yöntemleri uygular, ulusal ve uluslararası etkinliklere katılır ve bilimsel yayınları takip eder. 2
8 Bahçe Bitkileri ile ilgili yeni bilgiler edinir, yöntem ve teknolojiler geliştirir, yeni çeşitler elde etmek üzere temel ve uygulamalı araştırmalar yapar. 2
9 Bahçe bitkileri üretimi yapan tarım işletmelerinin tesis, üretim, hasat, sınıflandırma, ambalajlama, muhafaza, depolama, değerlendirme ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili etüd, planlama ve projelendirme işleriyle, bunların uygulama ve kontrolünü yapar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 90
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu 1) Özbek, S. 1978. Özel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. 2) Özçağıran, R., Ünal, A., Özeker, E., İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Kabuklu Meyveler Cilt 3. Ege Üniversitesi Basımevi, 2005, İzmir.
Diğer Kaynaklar 1) Özbek, S. 1978. Özel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. 2) Özçağıran, R., Ünal, A., Özeker, E., İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Kabuklu Meyveler Cilt 3. Ege Üniversitesi Basımevi, 2005, İzmir.
Materyal
Dökümanlar 1) Özbek, S. 1978. Özel Meyvecilik (Kışın Yaprağını Döken Meyve Türleri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. 2) Özçağıran, R., Ünal, A., Özeker, E., İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Kabuklu Meyveler Cilt 3. Ege Üniversitesi Basımevi, 2005, İzmir.
Ödevler Belli zamanlarda öğrencilere ödev verilerek derse aktif katılımlarını sağlamak, öğrencinin rapor hazırlama ve sunma becerisini geliştirmek.
Sınavlar Vize ve final sınavı. Ödev sunumu
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri