Ders Adı Budama Tekniği
Ders Kodu YBB-309
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Mehmet POLAT
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Budama nedir? Budamanın amaçları Budamanın Fizyolojik Esasları Budama türleri Hangi dalı kesiyim? Meyve ağaçlarında terbiye nedir? Meyve ağaçlarında terbiye sistemleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere meyve ağaçlarında budamayı öğretmek
No Dersin Kazanımları  
1 Budamanın anlamını öğrenerek hangi faaliyetlerin budama tanımı içerisine girdiğini öğrenir
2 Yapılma zamanına göre ve ağacın gelişim aşamalarına göre budama türlerini öğrenir
3 Budamanın hangi amaçlar için yapıldığını öğrenir
4 Budama fizyolojisini öğrenir
5 Hangi dalı kesmesi gerektiğini öğrenir
6 Terbiyenin ne olduğunu öğrenir. Türlere göre değişen terbiye sistemlerini öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Budama nedir
2 Budamanın amaçları
3 Budamanın Fizyolojik Esasları
4 Budama türleri
5 Hangi dalı kesiyim?
6 Meyve ağaçlarında terbiye
7 Terbiye sistemleri
8 Yumuşak çekirdekli meyve türlerinde terbiye sistemleri ve budama
9 Sert çekirdekli meyve türlerinde terbiye sistemleri ve budama
10 Sert kabuklu meyve türlerinde terbiye sistemleri ve budama
11 Üzümsü meyvelerde terbiye sistemleri ve budama
12 Arazi uygulaması
13 Arazi uygulaması
14 Arazi uygulaması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bitki Koruma ile ilgili temel kavramları tanımlar, mesleki etik sorumluluğu kazanır 2
2 Bilgi teknolojilerini kullanarak bitki koruma ile ilgili kuramsal bilgiye ulaşır ve kendi dilinde yazılı ve sözlü sunum yapar 1
3 Hastalık, zararlı veya yabancı otlarla ilgili sorunun çözümü için, gerekli verileri toplayarak, uygun savaş yöntemini seçer ve uygular 2
4 Bitki koruma sorunlarıyla savaşta kimyasal yöntemlerin kullanımının gerekliliğine karar verir ve uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar 2
5 Doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilir kullanımı için tarımsal savaşta hangi yöntemleri nasıl kullanması gerektiğini bilir. 2
6 Mesleki konularda sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanır 3
7 Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir 3
8 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 30
Finalin Başarıya Oranı 70
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 4 3 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 108    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ders sınıfta anlatılmaktadır. Öğrencilerin dersi dinleyip not alması gerekir
Diğer Kaynaklar Ders sınıfta anlatılmaktadır. Öğrencilerin dersi dinleyip not alması gerekir
Materyal
Dökümanlar Ders sınıfta anlatılmaktadır. Öğrencilerin dersi dinleyip not alması gerekir
Ödevler Değişik terbiye sistemlerinin uygulanma aşamaları ödev olarak verilmektedir
Sınavlar Ara sınav Yılsonu sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri