Ders Adı Mezuniyet Tez Çalışması II
Ders Kodu YZB-456
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Duygu KAŞIKCI
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kaynak araştırması veya deneme yürütülmesi ve bu denemelerin analiz ve yorumlanması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin daha iyi yetişmesini sağlamak olup, bir konuda derleme ve değerlendirme, teorik, gözleme dayalı ve/veya deneysel nitelikli çalışma, mevcut bir bilgiyi bir alana uygulama veya proje yapma, akademik rapor yazabilme becerisi kazandırma şeklinde gerçekleştirmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makaleleri değerlendirebilecektir.
2 Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makaleleri yorumlayabilecektir.
3 Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir.
4 Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayabilecektir.
5 Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tez konusu araştırmak
2 Tez konusu belirlemek, tez içeriği oluşturmak
3 Tez içeriği ile ilgili araştırma yapmak
4 Araştırma veya derleme tez konusuna ilişkin akışı belirlemek, takvim oluşturmak
5 Tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulamaya ilişkin çalışmalar yapmak
6 Tezi yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmaya ilişkin çalışmalar yapmak
7 Tezin literatür sentezini oluşturmak
8 Bulguların analizi veya derleme bilgilerinin yorumlanması
9 Bulguların analizi veya derleme bilgilerinin yorumlanması
10 Teze ilişkin konuların istatistik analizlerini gerçekleştirmek
11 Teze ilişkin konuların istatistik yorumlarını gerçekleştirmek
12 Teze ilişkin konuların bulguların tablo, grafik vb. oluşturmak
13 Tezin yazımının tamamlanması, tezin sonuçlandırılması
14 Tezin sunulması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çiftlik hayvanları yetiştirme, ıslah, besleme, barındırma, pazarlama vb. konularda temel bilgilere sahip olma 2
2 Hayvancılık işletmelerinin sürdürülebilir yönetimi ve işletmesi için analiz ve sentez yapabilme yeteneğini kazanma 2
3 Mesleğin yerel ve ulusal konumunu kavrayabilme becerisi 3
4 Hayvancılık sektörü sorunlarına yerel ve ulusal düzeyde çözümler sunabilme 3
5 Mesleği ile ilgili alanlarda çalışabilme ve kısmen uzmanlaşma 3
6 Öz farkındalığa, inisiyatif kullanma ve liderlik becerisine sahip olma 5
7 Soruların çözümünde kullanılacak ilkelere yönelik gerekçeler öne sürebilme 5
8 Önerilen çözümü savunabilme ve karar alabilme 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 2 20
Ödevler 2 2 4
Sunum 1 1 1
Proje 1 1 1
Laboratuar Çalışması 1 1 1
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 57    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Tez konusuna ilişkin güncel kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar Tez konusuna ilişkin güncel kitap ve makaleler
Materyal
Dökümanlar Tez konusuna ilişkin güncel kitap ve makaleler
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri