Ders Adı Yemleme Metodları
Ders Kodu YZB-418
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Musa YAVUZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kanatlılarda tür, ırk ve üretim amacına bağlı olarak beslenme sistemlerini öğrenilmesi ve kanatlılarda besleme sistemine bağlı olarak uygulanacak uygun besleme metodunun uygulanması. Ruminantlarda tür, ırk ve üretim amacına bağlı olarak beslenme sistemlerini öğrenilmesi ve ruminantlarda besleme sistemine bağlı olarak uygulanacak uygun besleme metodunun uygulanmasının kapsar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kanatlı ve ruminant beslenmesinde kullanılan yemleme metodlarının öğrenilmesini amaçlamaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Hayvan beslemede yemin yeri ve önemini öğrenir.
2 Rasyon hazırlamayı öğrenir.
3 Hayvan türüne ve besleme amacına bağlı yemleme metotlarını öğrenir.
4 Zorlu koşullarda hayvan besleme metodlarını öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Besleme sistemi ve metodolojileri
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
2 Durumun değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
3 Bakım için yem ihtiyacının hesaplanması
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
4 Rasyonun ayarlanması
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
5 Yetiştirme ve üretim hedefi için yem verimliliği
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
6 Yararları ve riskleri açısından tamamlayıcı beslenme yöntemleri
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
7 Hayvanları hayatta tutmak için besleme
  Ön Hazırlık: Sınav öncesi ders notlarının gözden geçirilmesi.
8 Gübre, metan ve amonyak emisyonlarını azaltmaya yönelik besleme
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
9 Ruminantlar için Otomatik Besleme Sistemleri
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
10 Kanatlı hayvan besleme yöntemleri; 1)İsteğe bağlı besleme, 2) Kontrollü besleme, 3) Kısıtlı besleme; a) Sınırlı Günlük Besleme Programı, (b) Günde Atlamalı Besleme (Sınırlı Erişim ve (c) Değişen Besin Yoğunluğu, 4) Aşamalı Besleme ve 5) Ek besleme.
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
11 Aşırı hava koşullarında beslenme (Soğuk ve sıcak hava)
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
12 Etlik piliç ve yumurtacı tavukların beslenmesi (Yer yükseltme, net yatak düz kaldırma ve Kafes)
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
13 Köy (doğal) tavuk yetiştiriciliğ
  Ön Hazırlık: Ders notlarının önceden okunması.
14 Kümes Hayvanları İçin Zorla Besleme Metodolojisi ve Ekipmanları
  Ön Hazırlık: Sınav öncesi ders notlarının gözden geçirilmesi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çiftlik hayvanları yetiştirme, ıslah, besleme, barındırma, pazarlama vb. konularda temel bilgilere sahip olma 5
2 Hayvancılık işletmelerinin sürdürülebilir yönetimi ve işletmesi için analiz ve sentez yapabilme yeteneğini kazanma 5
3 Mesleğin yerel ve ulusal konumunu kavrayabilme becerisi 2
4 Hayvancılık sektörü sorunlarına yerel ve ulusal düzeyde çözümler sunabilme 4
5 Mesleği ile ilgili alanlarda çalışabilme ve kısmen uzmanlaşma 4
6 Öz farkındalığa, inisiyatif kullanma ve liderlik becerisine sahip olma 2
7 Soruların çözümünde kullanılacak ilkelere yönelik gerekçeler öne sürebilme 4
8 Önerilen çözümü savunabilme ve karar alabilme 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 1 20
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 130    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ders sunuları ve notları. Feeding methods. https://egyankosh.ac.in/handle/123456789/60803 David R. Yáñez-Ruiz, Diego Morgavi, Tom Misselbrook, Marcello Melle, Silvija Dreijere, Ole Aes, and Mateusz Sekowski, 2023. Mini-paper – Feeding strategies to reduce methane and ammonia emissions. EIP-AGRI Focus Group. Ian Blackwood and Ed Clayton, 2017. Supplementary feeding of cattle. https://www.dpi.nsw.gov.au/__data/assets/pdf_file/0011/96167/supplementary-feeding-of-cattle.pdf
Diğer Kaynaklar Ders sunuları ve notları. Feeding methods. https://egyankosh.ac.in/handle/123456789/60803 David R. Yáñez-Ruiz, Diego Morgavi, Tom Misselbrook, Marcello Melle, Silvija Dreijere, Ole Aes, and Mateusz Sekowski, 2023. Mini-paper – Feeding strategies to reduce methane and ammonia emissions. EIP-AGRI Focus Group. Ian Blackwood and Ed Clayton, 2017. Supplementary feeding of cattle. https://www.dpi.nsw.gov.au/__data/assets/pdf_file/0011/96167/supplementary-feeding-of-cattle.pdf
Materyal
Dökümanlar Ders sunuları ve notları. Feeding methods. https://egyankosh.ac.in/handle/123456789/60803 David R. Yáñez-Ruiz, Diego Morgavi, Tom Misselbrook, Marcello Melle, Silvija Dreijere, Ole Aes, and Mateusz Sekowski, 2023. Mini-paper – Feeding strategies to reduce methane and ammonia emissions. EIP-AGRI Focus Group. Ian Blackwood and Ed Clayton, 2017. Supplementary feeding of cattle. https://www.dpi.nsw.gov.au/__data/assets/pdf_file/0011/96167/supplementary-feeding-of-cattle.pdf
Ödevler 1)Ruminantlarda mera + yem ve besi hayvanlarındaki besleme sisteminde uygun besleme metotlarını açıklayınız? 2) Kanatlılarda kısıtlamalı yemleme sistemleri ile serbest yemleme sistemleri arasındaki farkı ve sebebini detaylı anlatınız?
Sınavlar Dönem içinde 1 arasınav ve 1 final sınavı yapılır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri