Ders Adı Yemler Bilgisi ve Teknolojisi
Ders Kodu YZB-319
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Musa YAVUZ
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yemin tanımı ve sınıflandırılması, kaba ve yoğun yemlerin tanıtılması,yem katkı maddeleri, yemlere uygulanan teknolojik işlemler, yemlerin depolanması ve yemlerde bulunan beslenmeyi engelleyici maddeler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Hayvan beslemede yemin yeri ve önemi, hayvanların beslenmesinde kullanılan yem hammaddeleri ve bunların besin maddeleri içerikleri, bu besin maddelerini tespit etmede kullanılan yöntemler, yem hammaddelerinin değer ve kalitelerine etki eden faktörler, kalitelerini artırma ve tespit etme yöntemleri, saklama yöntemleri, hayvan beslemede kullanım olanakları, elde ediliş teknolojileri, yem katkı maddeleri, yemlerde bulunan beslenmeyi engelleyici faktörler ve etkileri ile yemlerde gelişen mikroorganizmalar, toksinler ve korunma yollarının tanıtılması
No Dersin Kazanımları  
1 Hayvan beslemede yemin yeri ve önemini öğrenir
2 Yemlerin içeriğini ve sınıflandırılmasını bilir
3 Hayvan beslemede kullanılan yem hammaddeleri ve özelliklerini tanır
4 Yemlerin nitelikleri üzerine etki eden etmenleri tanır
5 Yemlerin depolanma yöntemlerini öğrenir
6 Temel yem katkı maddelerini tanır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Hayvan beslemede yemin yeri, önemi ve tanımı, yem değeri ve yemlerin değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
2 Yem değerine etki eden etkenler
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
3 Yemlerin sınıflandırılması ve tanıtılması
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
4 Tek başına yetiştirilen yeşil yemler, hasıllar,
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
5 Kök ve yumru yemler
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
6 Silo yeminin tanımı, yararları, yapım tekniği, siloda oluşan kimyasal olaylar,silo yeminin yem değeri ve ölçülmesi
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
7 Kuru otlar, ot kurutma yöntemleri, kuru otun yem değeri ve ölçülmesi
  Ön Hazırlık: Sınav öncesi verilen ders notlarının gözden geçirilmesi
8 Samanlar ve diğer harman kalıntıları, kabuk ve kavuzlar
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
9 Baklagil ve buğdaygil dane yemleri
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
10 Yağlı tohumlar, değirmencilik yan ürünleri, fermantasyon yan ürünleri, nişasta sanayi yan ürünleri, şeker üretimi yan ürünleri,
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
11 Yağ sanayi yan ürünleri, meyve suyu ve konserve yiyecek üretimi yan ürünleri, mutfak ve unlu yiyecek artıkları
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
12 Hayvansal kökenli yemler
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
13 Yemlik yağlar ve Yem katkı maddeleri
  Ön Hazırlık: Ders kaynaklarının önceden okunması
14 Yemlerde gelişen mikroorganizmalar ile beslenmeyi engelleyici maddelerin etkileri ve korunma yöntemleri
  Ön Hazırlık: Sınav öncesi verilen ders notlarının gözden geçirilmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çiftlik hayvanları yetiştirme, ıslah, besleme, barındırma, pazarlama vb. konularda temel bilgilere sahip olma 2
2 Hayvancılık işletmelerinin sürdürülebilir yönetimi ve işletmesi için analiz ve sentez yapabilme yeteneğini kazanma 5
3 Mesleğin yerel ve ulusal konumunu kavrayabilme becerisi 2
4 Hayvancılık sektörü sorunlarına yerel ve ulusal düzeyde çözümler sunabilme 5
5 Mesleği ile ilgili alanlarda çalışabilme ve kısmen uzmanlaşma 4
6 Öz farkındalığa, inisiyatif kullanma ve liderlik becerisine sahip olma 2
7 Soruların çözümünde kullanılacak ilkelere yönelik gerekçeler öne sürebilme 2
8 Önerilen çözümü savunabilme ve karar alabilme 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 1 20
Ödev 1 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 150    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Ergül,M., (2008).Yemler Bilgisi. E.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları No:487.Bornova,İzmir. Kutlu,H.R. ve Baykal Çelik,L.., (2004).Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi.Ç.Ü.Ziraat Fakültesi, Zootekni Bölümü, Adana. Orskov, E.R.1988. Feed Science. Elsevier Science Publishing Company Inc. New York.
Diğer Kaynaklar Ergül,M., (2008).Yemler Bilgisi. E.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları No:487.Bornova,İzmir. Kutlu,H.R. ve Baykal Çelik,L.., (2004).Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi.Ç.Ü.Ziraat Fakültesi, Zootekni Bölümü, Adana. Orskov, E.R.1988. Feed Science. Elsevier Science Publishing Company Inc. New York.
Materyal
Dökümanlar Ergül,M., (2008).Yemler Bilgisi. E.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları No:487.Bornova,İzmir. Kutlu,H.R. ve Baykal Çelik,L.., (2004).Yemler Bilgisi ve Yem Teknolojisi.Ç.Ü.Ziraat Fakültesi, Zootekni Bölümü, Adana. Orskov, E.R.1988. Feed Science. Elsevier Science Publishing Company Inc. New York.
Ödevler 1) Silaj yapımını silajlık tohum seçiminden hayvana verinceye kadar planlayınız? 2) Tarımsal faaliyetlerde yem bitkisi eki münavebesini planlayınız? 3) Bir yem katkı maddesinin neden, nasıl ve niçin kullanıldığını detaylı bir şekilde anlatınız?
Sınavlar Dönem içinde 1 arasınav, ve 1 final sınavı yapılır
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri