Ders Adı İşletmede Mesleki Eğitim
Ders Kodu YZF-0400
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 4
Dönem 8.Yarıyıl
AKTS 15
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Tarımsal Biyoteknoloji konusunda kullanılan teknikler, tarımsal üretim alanlarında kullanım prensipleri, fide üretim firmaları ile tarım kredi kooperatifleri ve bankaların ziraai kredi servislerinde yapılan işlemlerden en az biri, staj yapılan yere bağlı olarak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin teorik derslerde aldığı bilgileri, sanayi üretimi ya da tarımsal üretimde uygulamaya aktarmasını sağlamaktır. Öğrenci tarımsal biyoteknoloji konusunda faaliyet gösteren firmaların faaliyetlerini öğrenmekte ya da zirai üretim içinde yer alarak bilgileri zirai üretimde kullanmaktadır. Staj sonunda bir rapor sunulması istenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 Gerçekleştirdiği stajda üretimi veya satışı yapılan makineyi tanıyabilir ve tanıtabilir.
2 Gerçekleştirdiği stajda üretimi veya satışı yapılan makineyi teknik detaylarıyla bilebilir ve gerekli hesaplamaları yapabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9
1
2
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
2 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
3 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
4 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
5 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
6 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
7 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
8 Rapor sunumu
9 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
10 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
11 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
12 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
13 Çiftliklerde / fide ve fidan üretimi yapan ilgili diğer firmalarda / bankalar ve tarım kredi kooperatiflerinde (staj yapılan yere bağlı olarak) pratik yapma ve deneyim kazanma
14 Rapor sunumu
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. 4
2 Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. 4
3 Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. 4
4 Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. 4
5 Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. 4
6 Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. 4
7 Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. 4
8 Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. 4
9 Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 12 50
Uygulama 0 0
Labaratuvar 12 30
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 100
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 40 8 320
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 40 3 120
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 449    
Dersin Akts Kredisi 15    
Ders Notu -
Diğer Kaynaklar -
Materyal
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri