Ders Adı Tarımsal Biyoteknoloji
Ders Kodu YBT-0200
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Biyoteknolojinin genel kavramlarına giriş, uygulama alanları modern ve klasik biyoteknolojinin karşılaştırılması, biyolojik organizmalarının özellikleri ve kullanımı, biyoreaktörler ve biyomühendislik, saflaştırma işlemleri, modern gıda biyoteknolojisi uygulamaları. Endüstriyel boyutta biyokimyasal sistem uygulamalarındaki yeni gelişmeler, Enzim aktivitesi, İmmobilize enzimler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Biyoteknolojinin genel kavramlarına giriş, uygulama alanları modern ve klasik biyoteknolojinin karşılaştırılması, biyolojik organizmalarının özellikleri ve kullanımı, biyoreaktörler ve biyomühendislik, saflaştırma işlemleri, modern gıda biyoteknolojisi uygulamaları. Endüstriyel boyutta biyokimyasal sistem uygulamalarındaki yeni gelişmeler, Enzim aktivitesi, İmmobilize enzimler.
No Dersin Kazanımları  
1 Bahçe ve Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgiler aktarabilir.
2 Bölgesindeki bahçe ve tarla bitkilerinin problemlerini öğrenme ve bunların projelerinde görev alabilir.
3 Bahçe ve tarla bitkileri uygulamalarında çevreye duyarlı bireyler olabilirler.
4 Önemli bahçe ve tarla bitkileri türlerinin morfolojik özelliklerini öğrenerek teşhis yapabilir.
5 Üreticilerin amacına uygun bahçe ve tarla bitkilerini önerebilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi.
2 İn-vitro kültür esasları, embriyo kültürü, meristem, sürgün ucu ve tomurcuk kültürü, kallus kültürü, hücre kültürü, protoplast kültürü, haploid bitki üretimi, somaklonal varyasyon, somatik melezleme, in-vitro tozlama ve dölleme.
3 Rekombinant DNA teknolojileri; klonlamada kullanılan vektör ve enzimler, genetik madde aktarımı ve gen klonlaması.
4 Bitkilerde hastalık oluşturan patojenlerin biyoteknolojik yöntemlerle tanılanmalarında genetik materyalin ve immunolojik yöntemlerin kullanılması.
5 Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
6 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
7 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
8 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
9 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
10 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
11 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
12 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
13 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
14 Biyoteknoloji nedir? Önemi ve tarihçesi. Moleküler genetiksel yöntemlerin bitki ıslahında kullanılması.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Toprak ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenir ve bunları kişisel becerileri ile birleştirir 3
2 Toprak ve Bitki Besleme konularında bilgiye ulaşma, anlama ve kullanma yeteneği kazanır 2
3 Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi kazanır 2
4 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır 2
5 Mesleğinin yerel, ulusal ve uluslararası önemini kavrar ve konumuna uygun tavır geliştirir 2
6 Mesleki konularda sorunları tanımak, karar vermek ve çözümlenmesi konularında inisiyatif kullanır 2
7 Toprak ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur 2
8 Toprak verimliliği ve gübreleme konularında bilgilenir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 116    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Biyoteknolojinin genel kavramlarına giriş, uygulama alanları modern ve klasik biyoteknolojinin karşılaştırılması, biyolojik organizmalarının özellikleri ve kullanımı, biyoreaktörler ve biyomühendislik, saflaştırma işlemleri, modern gıda biyoteknolojisi uygulamaları. Endüstriyel boyutta biyokimyasal sistem uygulamalarındaki yeni gelişmeler, Enzim aktivitesi, İmmobilize enzimler.
Diğer Kaynaklar Biyokimya Mühendisliği (Biyoteknoloji), Prof. Dr. Burhan Pekin, Ege Üniversitesi Kimya Fakültesi Yayınları, İzmir, 1983. Angold, R., Beech, G., Taggart, J., 1989, Food Biotechnology, Cambridge Press, Cambridge. Brown, C. M., Campbell, I., Priest, F. G., 1987, Introduction to Biotechnology, Blackwell, Oxford. Öğretim üyesinin hazırlayacağı çeşitli ders notları.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri