Ders Adı Tarımsal Yapılar ve Sulama
Ders Kodu YKT-0200
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Tarımsal yapıların tanıtımı, planlama kriterleri, gerekli çevre şartlarını sağlayacak planlamaların yapılması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Tarımsal yapıları tanıtmak ve planlamasını öğretmek
No Dersin Kazanımları  
1 Türkiye'nin toprak ve su kaynaklarını bilir.
2 Sulama ve drenajı bilir.
3 Tarımsal yapıları bilir.
4 Tarımsal hidrolojiyi bilir.
5 Arazi toplulaştırmasını bilir.
6 Kırsal yerleşim tekniğini bilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tarımsal işletmelerde yer alan yapılar
2 İşletme merkezinin seçimi ve planlanması
3 Tarımsal yapıların planlanmasındaki faktörler
4 Hayvan Barınaklarının planlanması
5 Hayvan Barınaklarında çevre koşullarının önemi
6 Büyükbaş hayvan barınaklarının planlanması
7 Küçükbaş hayvan barınaklarının planlanması
8 Etlik piliç kümeslerin planlanması
9 Yumurta yetiştiriciliği yapılan kümeslerin planlanması
10 Yem depoları
11 Ürün işleme ve değerlendirme yapıları
12 Gübrelikler
13 Barınak sistemlerinin karşılaştırılması
14 Genel değerlendirme ve sınava hazırlık
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. 5
2 Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. 5
3 Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. 3
4 Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. 3
5 Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. 1
6 Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. 1
7 Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. 1
8 Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
9 Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 5
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 5
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Sunum 0 0 0
Proje 1 5 5
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Agricultural Building and Structures 1996. Lindley, J.A., and Whitaker, J,A., USA.
Diğer Kaynaklar Balaban, A., Şen, E., 1979. Tarımsal Yapılar. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları:721. Ankara Üniversitesi Basımevi. Ankara.
Materyal
Dökümanlar Dönem başında kaynak ders kitabının temini, hazırlanan ders sunuların öğrencilere verilmesi
Ödevler Belli aralıklarla öğrencilerin ödevlendirilerek bir sonraki konuya hazırlanmalarını sağlamak
Sınavlar Belli aralıklarla birkaç soruluk sözlü küçük sınavlarla işlenen konuları hatırlatmak
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri