Ders Adı Genel Kimya
Ders Kodu KIM-605
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi Tuğba SARDOHAN KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Atomun Yapısı , Kimyasal Bağ Kavramı, Lewis Yapısı, VSEPR teorisi, Değerlik Bağı Kuramı, Molekül Orbital Kuramı, Kimyasal Bileşikler, formülleri ve adlandırılmaları, Mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar,Gaz Kanunları, Sıvılar, Katılar, Moleküllerarası kuvvetler, Çözeltiler: Çözelti çeşitleri, Çözelti derişimleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere kimya hakkında temel seviyede bilgi verme ve bu bilgiyi kendi alanlarında kullanabilecekleri formata çevirebilme becerisi kazandırma
No Dersin Kazanımları  
1 Bu dersin sonunda öğrenciler;
2 madde , maddenin fiziksel ve kimyasal özellikleri
3 kimyasal bileşikler, reaksiyonlar
4 termokimya, gazlar gibi kimyanın temel konularını öğrenirler
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Maddenin Sınıflandırılması, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
2 Atomun Yapısı: atom teorisinin tarihsel gelişimi, atomu oluşturan parçacıklar
3 Periyodik Cetvel, Atomik Büyüklükler
4 Kimyasal Bağ Kavramı
5 Moleküller Arası Kuvvetler
6 Lewis Yapısı, VSEPR teorisi
7 Değerlik Bağ Kuramı, Molekül Orbital Kuramı
8 Kimyasal Bileşikler, formülleri ve adlandırılmalar
9 Mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar
10 Gaz Kanunları
11 Gazlar, gaz basıncı gaz yasaları, gerçek gaz denklemleri
12 Kimyasal Tepkimelerde Enerji, Termodinamik
13 Kimyasal Tepkimelerde Enerji, Tepkime entalpileri
14 Çözeltiler: Çözelti çeşitleri, Çözelti derişimleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen bilimleri ve temel inşaat mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilir. 1
2 Mühendislik problemlerini tanımlar, uygulama esnasında çıkan problemleri belirler ve bu amaçlara uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirerek, uygun modelleme yöntemlerini seçer ve uygular 2
3 Bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisi kazanır. 1
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri, araçları, bilişim teknolojilerini ve seçme ve etkin kullanabilme becerisi kazanır 1
5 Mühendislik uygulama problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır 1
6 Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi; sorumluluk alma özgüveni kazanır 3
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisi kazanır 2
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1
9 Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 1
10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği ile mesleki yeterlik standartlarına hakim ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarına ilişkin bilinç kazanır 1
11 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve Teknolojik ve Endüstriyel üretim süreçlerini yerinde inceleme ve uygulama becerisine sahip olur 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 4 4 16
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 88    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Chang, R. Genel Kimya Temel Kavramlar, Dördüncü Baskı, 2011 Palme Yayıncılık, Ankara R. H. Petrucci, W.S. Harwood., “Genel Kimya”, Palme yayıncılık C.E. Mortimer, “Modern Üniversite Kimyası”, Çağlayan Kitabevi B.G. Segal, “Chemistry Experiment and Theory”, Wiley, Second Edition
Diğer Kaynaklar Chang, R. Genel Kimya Temel Kavramlar, Dördüncü Baskı, 2011 Palme Yayıncılık, Ankara R. H. Petrucci, W.S. Harwood., “Genel Kimya”, Palme yayıncılık C.E. Mortimer, “Modern Üniversite Kimyası”, Çağlayan Kitabevi B.G. Segal, “Chemistry Experiment and Theory”, Wiley, Second Edition
Materyal
Dökümanlar Chang, R. Genel Kimya Temel Kavramlar, Dördüncü Baskı, 2011 Palme Yayıncılık, Ankara R. H. Petrucci, W.S. Harwood., “Genel Kimya”, Palme yayıncılık C.E. Mortimer, “Modern Üniversite Kimyası”, Çağlayan Kitabevi B.G. Segal, “Chemistry Experiment and Theory”, Wiley, Second Edition
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri