Ders Adı Genel Kimya
Ders Kodu KIM-605
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Tuğba SARDOHAN KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Atomun Yapısı , Kimyasal Bağ Kavramı, Lewis Yapısı, VSEPR teorisi, Değerlik Bağı Kuramı, Molekül Orbital Kuramı, Kimyasal Bileşikler, formülleri ve adlandırılmaları, Mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar,Gaz Kanunları, Sıvılar, Katılar, Moleküllerarası kuvvetler, Çözeltiler: Çözelti çeşitleri, Çözelti derişimleri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere kimya hakkında temel seviyede bilgi verme ve bu bilgiyi kendi alanlarında kullanabilecekleri formata çevirebilme becerisi kazandırma
No Dersin Kazanımları  
1 Temel genel kimya konularını öğrenme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olma
2 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak
4 Madde, Atomun Yapısı, Kimyasal Bağ Kavramı, Lewis Yapısı, VSEPR teorisi, Değerlik Bağı Kuramı, Molekül Orbital Kuramı, Kimyasal Bileşikler, formülleri ve adlandırılmaları, Mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar konularında bilgi sahibi olma
5 Gaz Kanunları, Moleküllerarası kuvvetler, Çözeltiler: Çözelti çeşitleri, Çözelti derişimleri, Termokimya konularında bilgi sahibi olma
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Maddenin Sınıflandırılması, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
2 Atomun Yapısı: atom teorisinin tarihsel gelişimi, atomu oluşturan parçacıklar
3 Periyodik Cetvel, Atomik Büyüklükler
4 Kimyasal Bağ Kavramı
5 Moleküller Arası Kuvvetler
6 Lewis Yapısı, VSEPR teorisi
7 Değerlik Bağ Kuramı, Molekül Orbital Kuramı
8 Kimyasal Bileşikler, formülleri ve adlandırılmalar
9 Mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar
10 Gaz Kanunları
11 Gazlar, gaz basıncı gaz yasaları, gerçek gaz denklemleri
12 Kimyasal Tepkimelerde Enerji, Termodinamik
13 Kimyasal Tepkimelerde Enerji, Tepkime entalpileri
14 Çözeltiler: Çözelti çeşitleri, Çözelti derişimleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 4
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 2
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 3
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 4
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 2
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Chang, R. Genel Kimya Temel Kavramlar, Dördüncü Baskı, 2011 Palme Yayıncılık, Ankara R. H. Petrucci, W.S. Harwood., “Genel Kimya”, Palme yayıncılık C.E. Mortimer, “Modern Üniversite Kimyası”, Çağlayan Kitabevi B.G. Segal, “Chemistry Experiment and Theory”, Wiley, Second Edition
Diğer Kaynaklar Chang, R. Genel Kimya Temel Kavramlar, Dördüncü Baskı, 2011 Palme Yayıncılık, Ankara R. H. Petrucci, W.S. Harwood., “Genel Kimya”, Palme yayıncılık C.E. Mortimer, “Modern Üniversite Kimyası”, Çağlayan Kitabevi B.G. Segal, “Chemistry Experiment and Theory”, Wiley, Second Edition
Materyal
Dökümanlar Chang, R. Genel Kimya Temel Kavramlar, Dördüncü Baskı, 2011 Palme Yayıncılık, Ankara R. H. Petrucci, W.S. Harwood., “Genel Kimya”, Palme yayıncılık C.E. Mortimer, “Modern Üniversite Kimyası”, Çağlayan Kitabevi B.G. Segal, “Chemistry Experiment and Theory”, Wiley, Second Edition
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri