Ders Adı Sulak Alanlar
Ders Kodu SUM-7251
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Mustafa CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik, sulak alanların tanımı ve bu ortamlara yönelik resmi, bilimsel ve gönüllü kuruluşların işlevleri, Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalar ve protokollerin anlatımı, ülkemizin 7 coğrafik bölgesinde bulunan sulak alanları ve içerdiği önemli biyoçeşitliliğin yazılı ve görsel olarak anlatımı
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Su Ürünleri Mühendisi ünvanı ile mezun olacak öğrencilere; Sulak alanların tanıtımı ve ekosistemler içerisinde önemi, Sulak alanların korunması yönelik yasalar ve uygulamalar, Türkiye de bulunan önemli sulak alanlar ve sulak alanlara yönelik resmi, bilimsel ve gönüllü kuruluşların işlevleri, Uluslararası önemli çevre sorunları anlaşmaları ve Türkiye’nin taraf olduğu anlaşmaların anlatılması, ülkemizin ve dünyanın en önemli sorunlarından olan temiz çevre ve su kıtlığına karşı duyarlılığın önemi vurgulanacaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Sulak alan ekolojisi hakkında bilgi sahibi olma
2 Sulak alanların fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Sulak alanların ekosistemdeki işlevleri hakkında bilgi sahibi olmak
4 Sulak alan yönetimi ve planlaması
5 Sulak alanların sosyoekonomik etkileri
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Amaç, kapsam ve temel tanımlar
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim Türkiye’nin Çevre Sorunları
2 Ekolojik denge ve biyoçeşitlilik
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
3 Sulak alanlara yönelik resmi, bilimsel ve gönüllü kuruluşların işlevleri
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
4 Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalar ve protokoller
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
5 Ülkemizin önemli sulak alanları: Trakya Bölgesi (Gala Gölü ve Meriç Deltası)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
6 Ülkemizin önemli sulak alanları: Marmara Bölgesi(Sapanca, İznik ve Uluabat gölleri)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
7 Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi (Işıklı Gölü ve Marmara gölleri)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
8 Ülkemizin önemli sulak alanları: Ege Bölgesi( Menderes Deltası)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
9 Ülkemizin önemli sulak alanları: Akdeniz Bölgesi (Göksu, Seyhan ve Ceyhan deltaları)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
10 Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi (Acıgöl, Burdur, Gölhisar, Eğirdir ve Kovada gölleri)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
11 Ülkemizin önemli sulak alanları: Göller Bölgesi(Eber, Akşehir, Beyşehir ve Suğla gölleri, Tuz Gölü ve Aksaray havzası, Sultansazlığı)
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
12 Ülkemizin önemli sulak alanları: Sarıkum, Kızılırmak ve Yeşilırmak deltaları,
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
13 Ülkemizin önemli sulak alanları: Doğu Anadolu ve Van Gölü havzası
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
14 Genel Değerlendirme
  Ön Hazırlık: Kocataş, A. 2003. Ekoloji; Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sucul ortam ve Su Ürünleri Mühendisliği alanlarıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, 4
2 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Su Ürünleri Mühendisliği problemlerine uygulayabilme, 3
3 Doğal ortamdaki avcılık, yetiştiricilik, işleme ve muhafaza süreçlerinde gerekli olan mühendislik yeteneklerine (inceleme, gözlem, ölçme, hesaplama, projeleme, yorumlama, problem çözme, sunum vb.) sahip olmak, 2
4 Bilgiye ulaşma, iletişim, veri toplama bilgisayar kullanarak kayıt, sınıflandırma istatistik analiz, grafikleme, tablolama raporlandırma yeteneklerine sahip olmak, 2
5 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme, 2
6 Herhangi bir yabancı dilde yayınlanmış genel ve mesleki dokümanları inceleyip anlayabilmek, bu metinler üzerinde değerlendirmeler yapabilmek, yazı rapor düzenleyebilmek, 2
7 Sorgulayıcı ve araştırıcı olma, bilgiye ulaşma, analitik düşünme ve tasarım yapabilme, 2
8 Yetiştiriciliği yapılan su ürünleri türlerinde yavru üretimi, bakım, besleme, sağlığını koruma hastalık teşhis ve tedavi yöntemlerini bilmek ve sahada uygulamak, 2
9 Temel işleme, muhafaza ve kalite kontrolü kurallarını bilmek ve bunların sahaya uygulamasını yapabilmek, 2
10 Su kaynaklarında kalite ve kirlenme, koruma kontrol, kaynakların sürdürülebilir yönetimi konularında çalışmalar yapabilmek, 2
11 Su Ürünleri alanında araştırma, inceleme, üretim, yetiştiricilik, işleme, hastalık tedavisinde kullanılan teknik cihazları, ölçüm aletlerini kullanabilmek, 2
12 Su ürünleri ile ilgili kurumsal organizasyonları, yürürlükteki mevzuatı ve bu mevzuatın pratik uygulamalarını bilmek, 2
13 Su kaynakları, su canlıları, yetiştiricilik, işleme, avlama konularında proje hazırlayıp bu projeleri uygulayabilmek, bu projelerde görev almak, 2
14 Su ürünleri konularında işletme yönetimi ve organizasyonunu, araştırma, yetiştiricilik, avcılık, işleme, muhafaza pazarlama bağlamında danışmanlık, sorumlu mühendislik ve yöneticilik yapabilmek, 2
15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, yorumlayıcı düşünebilme, elde edilen bilgi ve sonuçları analiz edebilme, bilgi gözlem ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, problemlere alternatif çözümler üretmek. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 20
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 1 10
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 1 9 9
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 11 11
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 103    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Kocataş, A. 2003. Ekoloji Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları
Materyal
Dökümanlar Türkiye ve bölgesel haritalar, sulak alanlara ait çalışma raporları, sulak alan yönetim planları
Ödevler Türkiyede bulunan sulak alanların sorunlarına ait ödevler
Sınavlar Bir dönem içi sınav,bir final sınavı yapılacaktır.
Materyal Diğer Çevredeki sulak alanlara günübirlik gezi düzenlenecektir.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri