Ders Adı Oseanoloji
Ders Kodu SUM-7209
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. Öğretim Üyesi Gürkan DİKEN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Okyanus ve denizlerin jeomorfolojik, fiziksel, kimyasal ve biyolojik açıdan tanımlanması; ülkemiz denizlerinin özelliklerini; upwelling alanlarının önemi ve oluşumu; fouling ve boring
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Deniz ortamının bilinmesi, ülkemiz denizlerinin özelliklerinin bilinmesi ve denizlerin korunması
No Dersin Kazanımları  
1 Yeryuvarı ve okyanusların genel özellikleri hakkındaki bilgileri yorumlar ve tartışır.
2 Oseanolojinin alt dalı jeolojik oseonografi ile ilgili bilgileri yorumlar ve tartışır.
3 Oseanolojinin alt dalı kimyasal oseanografi ile ilgili bilgileri yorumlar ve tartışır.
4 Oseanolojinin alt dalı fiziksel oseanografi ile ilgili bilgileri yorumlar ve tartışır.
5 Oseanolojinin alt dalı biyolojik oseanografi ile ilgili bilgileri yorumlar ve tartışır.
6 Denizel kaynakları planlama ve yararlanmayı öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Oseanolojinin Tanımı ve Gelişimi
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
2 Okyanus ve Denizlerin Tanımı, Genel Özellikleri
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
3 Jeolojik Oseanografi: Okyanus Diplerinin Jeomorfolojisi
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
4 Jeolojik Oseanografi (Devam): Okyanuslarda Sedimantasyon ve Önemi
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
5 Kimyasal Oseanografi: Deniz Suyu Bileşimi ve Değişimi
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
6 Fiziksel Oseanografi: Sıcaklık ve Basınç
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
7 Fiziksel Oseanografi (Devam) : Yoğunluk; T-S Diagramları Su Tipleri ve Su Kütlelerinin Oluşumu
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
8 Fiziksel Oseanografi (Devam) : Okyanus Buzları; Deniz suyunun Optik ve Akustik Özellikleri
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
9 Fiziksel Oseanografi (Devam) : Akıntılar, Dalgalar ve Deniz Seviyesi Değişimleri
  Ön Hazırlık: Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir
10 Upwelling, Denizel Kaynaklar ve Kullanım
  Ön Hazırlık: Butler, M., LeBlanc, c., Belbin j.A., MacNeill, J.L.,1987, Marine Resource Mapping, FAO, 274, 256p. Rome, Italy
11 Biyolojik Oseanografi: Pelajik ve Bentik Bölge
  Ön Hazırlık: Geldiay, R., Kocataş, A., 2005, Deniz Biyolojisine Giriş, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 459s., İzmir
12 Biyolojik Oseanografi (Devam): Pelajik ve Bentik Bölge Türleri
  Ön Hazırlık: Geldiay, R., Kocataş, A., 2005, Deniz Biyolojisine Giriş, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 459s., İzmir
13 Türkiye Denizleri
  Ön Hazırlık: Butler, M., LeBlanc, c., Belbin j.A., MacNeill, J.L.,1987, Marine Resource Mapping, FAO, 274, 256p. Rome, Italy
14 Denizlerde Fouling ve Boring
  Ön Hazırlık: Geldiay, R., Kocataş, A., 2005, Deniz Biyolojisine Giriş, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 459s., İzmir
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sucul ortam ve Su Ürünleri Mühendisliği alanlarıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, 5
2 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Su Ürünleri Mühendisliği problemlerine uygulayabilme, 3
3 Doğal ortamdaki avcılık, yetiştiricilik, işleme ve muhafaza süreçlerinde gerekli olan mühendislik yeteneklerine (inceleme, gözlem, ölçme, hesaplama, projeleme, yorumlama, problem çözme, sunum vb.) sahip olmak, 3
4 Bilgiye ulaşma, iletişim, veri toplama bilgisayar kullanarak kayıt, sınıflandırma istatistik analiz, grafikleme, tablolama raporlandırma yeteneklerine sahip olmak, 2
5 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme, 1
6 Herhangi bir yabancı dilde yayınlanmış genel ve mesleki dokümanları inceleyip anlayabilmek, bu metinler üzerinde değerlendirmeler yapabilmek, yazı rapor düzenleyebilmek, 1
7 Sorgulayıcı ve araştırıcı olma, bilgiye ulaşma, analitik düşünme ve tasarım yapabilme, 3
8 Yetiştiriciliği yapılan su ürünleri türlerinde yavru üretimi, bakım, besleme, sağlığını koruma hastalık teşhis ve tedavi yöntemlerini bilmek ve sahada uygulamak, 2
9 Temel işleme, muhafaza ve kalite kontrolü kurallarını bilmek ve bunların sahaya uygulamasını yapabilmek, 3
10 Su kaynaklarında kalite ve kirlenme, koruma kontrol, kaynakların sürdürülebilir yönetimi konularında çalışmalar yapabilmek, 2
11 Su Ürünleri alanında araştırma, inceleme, üretim, yetiştiricilik, işleme, hastalık tedavisinde kullanılan teknik cihazları, ölçüm aletlerini kullanabilmek, 2
12 Su ürünleri ile ilgili kurumsal organizasyonları, yürürlükteki mevzuatı ve bu mevzuatın pratik uygulamalarını bilmek, 2
13 Su kaynakları, su canlıları, yetiştiricilik, işleme, avlama konularında proje hazırlayıp bu projeleri uygulayabilmek, bu projelerde görev almak, 3
14 Su ürünleri konularında işletme yönetimi ve organizasyonunu, araştırma, yetiştiricilik, avcılık, işleme, muhafaza pazarlama bağlamında danışmanlık, sorumlu mühendislik ve yöneticilik yapabilmek, 2
15 Yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, yorumlayıcı düşünebilme, elde edilen bilgi ve sonuçları analiz edebilme, bilgi gözlem ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, problemlere alternatif çözümler üretmek. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 71    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Kocataş, A., 2005, Oseanoloji, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 357s., İzmir Geldiay, R., Kocataş, A., 2005, Deniz Biyolojisine Giriş, Ege Üniv. Basımevi, Bornova, 459s., İzmir
Diğer Kaynaklar Butler, M., LeBlanc, c., Belbin j.A., MacNeill, J.L.,1987, Marine Resource Mapping, FAO, 274, 256p. Rome, Italy
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Akdenizin yayılımcı türlerinin önemi
Sınavlar Arasınav ve final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri