Adres
|
:
|
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ KEÇİBORLU MESLEK YÜKSEKOKULU
32700 / KEÇİBORLU / ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Otomotiv Teknolojisi sektörü, ülkemiz ekonomisinin lokomotif sektörü ve temel istihdam alanlarından biri olarak konumlanmakta olup en yeni, en ileri teknolojilerin uygulama alanı olarak dikkat çekmektedir.
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Keçiborlu Meslek Yüksekokulu Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümü Otomotiv Teknolojisi Programı 1998-1999 Eğitim Öğretim Yılından bu yana öğrenci almaktadır.
Otomotiv Teknolojisi Programı, otomotiv sektörüne nitelikli insan gücü yetiştirmek amacıyla ilk üç dönem ders ve dördüncü dönem işyeri uygulamasını içeren "İşyeri Eğitimi" uygulanmaktadır.
Otomotiv Teknolojisi Programında öğrencilere sektörün gerektirdiği nitelikler göz önünde bulundurularak teorik ve uygulamaya yönelik dersler verilir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Otomotiv Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise Diploması sahibi olmak
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
.
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını, sistemlerin temel çalışma ilkelerini ve fonksiyonlarını bilir.
Enerji ve enerjinin etkin kullanımı, alternatif motorlar ve yakıtlar, otomotiv sektöründe uygulanan yeni teknolojileri konularını kavrayabilme ve konularla ilgili proje üretebilme becerisini kazanır.
Benzin, dizel ve elektrikli motorların çalışma prensiplerini bilir, motor parçalarını ve motor sistemlerini tanır.
Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir. .
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanır.
Motor parçaları ve sistemleri üzerinde yapılacak ayar işlemlerini kavrayabilme yeteneği ile donatılır.
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Otomotiv Teknolojisi programı başarı ile tamamlayan öğrenciler DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile 4 yıllık bir fakültede lisans programlarını tamamlayabilmektedirler.
Endüstri Mühendisliği
Enerji Sistemleri Mühendisliği
Enerji Yönetimi
Gemi İnşaatı Ve Gemi Makineleri Mühendisliği
Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
Gemi Ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği
Havacılık Elektrik Ve Elektroniği
Havacılık Ve Uzay Mühendisliği
Makine Mühendisliği
Otomotiv Mühendisliği
Uçak Bakım Ve Onarım
Uçak Gövde Ve Motor Bakımı
Uçak Mühendisliği
|
|
Programın Amaçları
|
:
|
Otomotiv Teknolojisi programı, otomotiv sektörünün gerek duyduğu (Satış, üretim, planlama, satış sonrası hizmet vb.) nitelikli ve çağa ayak uydurabilen aynı zamanda otomotiv sektörünün isteklerini karşılayacak nitelikli, kaliteli, gelişime ve geliştirmeye açık olarak öğrencilerin yetişmelerini sağlamak amacıyla kurulmuş iki yıllık bir programdır.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Daha dataylı bilgi için ilgili derse bakınız.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
1. Derse dayalı yöntem
2. Probleme dayalı yöntem
3. Modül esaslı yöntem
4. Tartışmaya dayalı yöntem
5. Atölye Uygulamaları
6. Proje çalışmaları
7. Laboratuar çalışmaları
8. Eğitim uygulamaları
|
|