Adres
|
:
|
KECIBORLU MYO
32700 / KECIBORLU / ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Makine Programı 1998-1999 Eğitim-Öğretim yılında 8 öğrenciyle öğretime başlamıştır. 2000-2001 Öğretim yılında ise 5 öğrenciyle 2. Öğretim Makine Programı açılmıştır.
2002-2003 Öğretim yılı itibariyle 1. Öğretimde toplam 81 öğrenci, 2. Öğretimde toplam 4 öğrenci mezun olan Makine Programı'nda 2003-2004 Öğretim yılı toplam öğrenci sayısı 1. Öğretimde toplam 69, 2. Öğretimde toplam 50 öğrenciye ulaşmıştır. 2004-2005 Öğretim yılı Makine Programı toplam öğrenci sayısı ise 1. Öğretimde toplam 87, 2. Öğretimde toplam 45 öğrenci ile Eğitim ve Öğretime devam etmektedir.
30 Mayıs 2002 tarihinde tamamlanan Meslek Liseleri ile Meslek Yüksekokulları arasında devamlılığı ve bütünlüğü sağlayacak olan MEB-YÖK Meslek Yüksekokulları müfredat geliştirme projesi çerçevesinde Makine Programları için önerilen alt dallardan "Bilgisayarlı Tasarım ve Üretim" bölgenin ihtiyaçları göz önüne alınarak tercih edilmiştir.
Bilgisayarlı Tasarım ve Üretim dalında çalışan makine teknikerleri geleneksel imalat yöntemleri, tasarım teknikleri, malzeme seçimi, bilgisayarlı tasarım ve bilgisayarlı üretim yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerilere sahiptir.
Yüksekokulumuzdan Makine Teknikeri unvanını alarak mezun olan öğrenciler görev itibarı ile üst düzey yönetici ve mühendis ile usta ve teknisyen arasında bulunan teknisyenden daha fazla teorik bilgiye, mühendisten daha fazla bir uygulama becerisine sahip bir teknik eleman olarak bazı küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde liderlik ve yöneticilik rolünü üstlenebilir ve ara eleman olarak sanayinin çeşitli dallarında çalışmakla birlikte kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Makine Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise diplomasına sahip olmak.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Temel mekanik ve kontrol sistemleri, bilgisayar destekli tasarım ve imalat (CAD/CAM) ile hidrolik-pnomatik, otomasyon alanlarında bilgi ve beceri sahibi olan, elektrik,mekanik,hidrolik ve pnömatik gibi disiplinlerin bir arada kullanıldığı gömülü (embedded) sistemleri tanıyabilen, kazanımları ile bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilecek teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Mezunlarımız DGS sınavında başarılı oldukları takdirde, bitirdikleri bölüm ile ilgili 4 yıllık fakültelere dikey geçiş yapabilirler.
|
|
Programın Amaçları
|
:
|
Temel mekanik ve kontrol sistemleri, bilgisayar destekli tasarım ve imalat (CAD/CAM) ile hidrolik-pnomatik, otomasyon alanlarında bilgi ve beceri sahibi olan, elektrik,mekanik,hidrolik ve pnömatik gibi disiplinlerin bir arada kullanıldığı gömülü (embedded) sistemleri tanıyabilen, kazanımları ile bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilecek teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Daha detaylı bilgi için ilgili derse bakınız.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
1. Derse dayalı yöntem
2. Probleme dayalı yöntem
3. Modül esaslı yöntem
4. Tartışmaya dayalı yöntem
5. Atölye Uygulamaları
6. Proje çalışmaları
7. Laboratuar çalışmaları
8. Eğitim uygulamaları
|
|