Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Keçiborlu Meslek Yüksekokulu
Toki Mahallesi Gökçe Sok. No:1 N, 32750 Keçiborlu/ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Uçak Teknolojileri Programı 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında 30 öğrenciyle öğretime başlamıştır.
Programı tamamlayan ve Uçak Gövde-Motor Bakım Teknikeri unvanını alan mezunlar, kendi sektöründe yönetici / mühendis ile işçi arasındaki nitelikli eleman ihtiyacını karşılayabilecek niteliklere sahip olurlar. Almış olduğu eğitim kendisine başkaları ile ilişki kurması gerektiğini öğretecek, yüksek düzeyde el becerisine sahip olmasını temin edecek, ileri teknoloji ve enformasyon teknolojilerindeki çağdaş eğilimleri bilmesini sağlayacaktır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Uçak Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Uçak Teknolojisi (ön lisans) eğitimini icra edebilmek için Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamakve Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu almak (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs) gerekmektedir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Öğrenciler diğer eğitim kurumlarında almış oldukları dersleri belgelemek şartıyla önceden belirlenmiş başvuru tarihlerinde okulumuza yaptıkları başvuru sonucunda, muafiyet ve intibak komisyonumuz gerekli incelemeleri yaptıktan sonra öğrencinin muaf edileceği dersler belirlenmektedir.
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Temel uçak ve kontrol sistemleri, bilgisayar destekli tasarım ve imalat (CAD/CAM) ile hidrolik-pnomatik, otomasyon alanlarında bilgi ve beceri sahibi olan, elektrik,mekanik,hidrolik ve pnömatik gibi disiplinlerin bir arada kullanıldığı gömülü (embedded) sistemleri tanıyabilen, kazanımları ile bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilecek teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Mezunlarımız DGS sınavında başarılı oldukları takdirde, bitirdikleri bölüm ile ilgili 4 yıllık fakültelere dikey geçiş yapabilirler.
|
|
Programın Amaçları
|
:
|
Temel uçak ve kontrol sistemleri, bilgisayar destekli tasarım ve imalat (CAD/CAM) ile hidrolik-pnomatik, otomasyon alanlarında bilgi ve beceri sahibi olan, elektrik,mekanik,hidrolik ve pnömatik gibi disiplinlerin bir arada kullanıldığı gömülü (embedded) sistemleri tanıyabilen, kazanımları ile bu alanların birden fazlasını içeren sistemler üzerinde; tasarım, üretim, bakım ve onarım yapabilecek teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Daha detaylı bilgi için ilgili derse bakınız.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
1. Derse dayalı yöntem
2. Probleme dayalı yöntem
3. Modül esaslı yöntem
4. Tartışmaya dayalı yöntem
5. Atölye Uygulamaları
6. Proje çalışmaları
7. Laboratuar çalışmaları
8. Eğitim uygulamaları
|
|