Ders Adı Genel Matematik
Ders Kodu MAT-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Yusuf Oktay UYSAL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Denklemler ve eşitsizlikler, denklem sistemleri, fonksiyonlar ve grafikleri, faiz hesapları, matrisler, determinant.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kalkülüse giriş dersinde öğrencilere işletme, iktisat, ekonomi alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 Sayılar kavramını öğrenebilmesi, Birinci dereceden denklemler,
2 Eşitsizlikler ve Mutlak değer kavramlarını öğrenebilmesi, Oran ve
3 orantı kavramlarının anlaşılması
4 Basit lineer fonksiyonla r ve doğru denklemleri kavramlarının aktarılması
5 Temel matematik konularını teknik problemlerinde kullanabilmesidir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders tanıtımı, Reel sayı sistemi, Mutlak değer, Aralık gösterimi.
2 Lineer denklem ve grafikler: Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler
3 Lineer denklem ve grafikler: Doğrusal denklemler ve eşitsizliklerin maliyet, gelir, kar problemlerine uygulamaları
4 Lineer denklem ve grafikler: İki değişkenli doğrusal denklemler ve eşitsizliklerin arz talep, maliyet, gelir, kar problemlerineuygulamaları, doğrusal regresyon.
5 Fonksiyonlar ve grafikleri: Fonksiyon tanımı, başabaş analizi, kar-zarar problemlerinde kullanımı.
6 Fonksiyonlar ve grafikleri: Elementer fonksiyonlar (birim, kare küp, karekök, küp kök, mutlak değer fonksiyonları) simetri ve öteleme ile grafik çizimi
7 Fonksiyonlar ve grafikleri: Parçalı fonksiyonlar ve uygulamaları, ikinci dereceden (karesel fonksiyonlar) ve başabaş analizi, arz talep problemlerinde kullanımı.
8 Polinom ve rasyonel fonksiyonlar, rasyonel fonksiyonların asimptotları, başabaş analizi, arz talep problemlerinde kullanımı.
9 Fonksiyonlar ve grafikleri: Üstel fonksiyonlar ve ekonomi, artma ve azalma problemlerine uygulamaları. Bileşik faiz.
10 Fonksiyonlar ve grafikleri: Logaritmik fonksiyonlar ve ekonomi uygulamaları
11 Faiz: Bileşik faiz, bugünkü değer, sürekli bileşik faiz, yıllık gelirler, kredi amortismanı
12 Matrisler, matris cebiri
13 Matrislerin indirgenmesi yöntemi ile sistem çözümü
14 Determinant
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini bilmek,anlamak ve konusuna uyarlabilmek. 1
2 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. 2
3 Mimari uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi. 2
4 Sanatsal,kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
5 Mimari Süsleme Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanmasında sosyal mesleki değerlere sahip olmak. 2
6 Artistik,anotomik oranları;farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. 2
7 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını tasarımların motiflerin, üslupsal farklılıklarını bilmek, kullanabilmek ve de bu dönemlerde görülen kavramları, ekolleri, sanatçıları ve onların tekniklerini bilmek. 1
8 Seramik şekillendirme yöntemlerini,dekor tekniklerini bilir,üç boyutlu atölye uygulamaları yapar.,alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır.,sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir,alanıyla ilgili teknolojik araçları,elektrikli cihaz ve makineleri kullanır,sorunları ve çözümleri anlar. 1
9 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek;yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilecek,bilgilerini yenilenme ve sürekli gelişmeye yönelik olarak gözden geçirebilecektir. 1
10 İş güvenliği, çevre koruma kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. 1
11 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanma yetisini kazanıp,endüstri ve sanat uygulamalarında kullanma. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 102    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan ders notu eklenmiştir.
Diğer Kaynaklar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan ders notu eklenmiştir.
Materyal
Dökümanlar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan ders notu eklenmiştir.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Nobel Yayınları Kalkülüse Giriş Aktif Matematik
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri