Ders Adı İngilizce
Ders Kodu ING-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 80
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 2
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki temel gramer yapılarını anlayabilirler
2 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki bu gramer yapılarını doğru kullanarak dil bilgisi sorularını yanıtlayabilir ve yazılı ifade oluşturabilirler
3 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki günlük yaşamda kullanılan temel kelimeleri öğrenirler
4 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki bu kelimeleri doğru bir şekilde cümle içinde kullanabilir ve anlamlı konuşmalar yapabilirler
5 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki kısa ve basit metinleri anlayarak, metnin ana fikrini ve önemli detaylarını doğru bir şekilde çıkarabilirler
6 Öğrenciler, A1 ve A2 seviyesindeki metinlerdeki yeni kelimeleri anlamak için bağlam ipuçlarını kullanarak, metni genel anlamda anlayabilir ve metne dayalı soruları doğru bir şekilde yanıtlayabilirler
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 *Verb to be (am/is/are) *Possessive adjectives *Verbs-have/go/live/like *Family members
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
2 *Present Simple (he/she/it) *Talking about jobs *Present Simple (he/she/it) (Question/Negative forms) *Talking about time
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
3 *Present Simple (I/we/you/they) *Seasons *Present Simple (I/we/you/they) (Question/Negative forms) *Months
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
4 *there is/are *some/any/a lot of *this/that/these/those *Prepositions of place
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
5 *can/can’t *was/were/could *noun+noun/ verb+noun *Polite Requests
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
6 Past Simple (regular verbs) *Past Simple (Time expressions) *Past Simple (irregular verbs) *What’s the date?
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
7 REVISION OF 1-6 UNITS
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
8 *Past Simple (Question/Negative forms) *Prepositions of time *Adverbs
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
9 *Count and uncount nouns *a,an or some *Food and drink/Daily needs
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
10 *Comparative adjectives *have/has got *Superlative adjectives *Prepositions of movement
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
11 *Present Continuous Tense *Describing people *Linking words (and/but/although/however)
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
12 *going to for future *Infinitive of purpose *Talking about the weather conditions
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
13 *Present Perfect Tense *Tense revision
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
14 REVISION OF 7-12 UNITS
  Ön Hazırlık: Oxford yayınevi/Headway Elementary
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve çevre kirlenmesi ve kontrolü programında temel kavramları kavradığını göstermek, 2
2 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek, 1
3 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek, 1
4 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek, 2
5 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek, 1
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 1
7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek (European Computer Driving Licence, Basic Level ) 2
8 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak, 1
9 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
10 İngilizce çevre ve çevre kirliliği ile ilgili güncel bilgi, kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip etme, etkin iletişim kurma becerisini kazanma.- 1
11 Canlıların birbirleriyle ve çevreleriyle olan etkileşimleri çevre biliminin diğer bilim dalları ile ilişkileri önemli çevresel faktörler olan ışık, sıcaklık, su ve edafik faktörler, ekosistem, yaşam kuşakları (biyomlar) hakkında bilgi kazandırmak. 1
12 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
13 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Oxford Yayınevi/Headway Elementary
Diğer Kaynaklar Oxford Yayınevi/Headway Elementary
Materyal
Dökümanlar Oxford Yayınevi/Headway Elementary
Ödevler
Sınavlar midterm and final exam vize ve final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Başvuru formunu doldurma
• soru karşı soru sorma?
• Teşekkür ifadeleri kullanma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Grup çalışması: Sınıf arkadaşlarınızın isimlerini öğrenmek için bir oyun oynama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İnsanların nerede olduğunu sorma ve söyleme.
Sınıfta eşyaların nerede olduğunu sorma.
Sınıfta yardım isteme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Pair work: Look at a picture and list what you remember
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İnsanların kişiliklerini tanımlama
Aile üyeleri hakkında bilgi soruları sorma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Bir aile ağacı yapma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Haftalık rutinleri açıklama
Basit hediyeyi kullanarak tipik bir sabahı anlatma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İkili çalışma: Genç yetişkinlerin medya alışkanlıklarını karşılaştırma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Boş zamanınız hakkında konuşma
Bir şeyleri ne sıklıkla yaptığınızı söyleme
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Eşli çalışma: Bir sınıf arkadaşınızın boş zaman etkinlikleri hakkında tahminlerde bulunma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Civarınızda ne olduğunu There's/ There are ile söyleme
Ortak noktaları ifade için Me too or Me neither kullanma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Pair work: List the differences between two neighborhoods
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Çoktan seçmeli test, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler 1. ünitede ile 6. ünite dahil genel tekrar yapma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İşlenen ünite ve bölümlerin tekrarını yapma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Çoktan seçmeli test, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Present continuous kullanarak mevcut aktiviteleri ifade etme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Sınıf etkinliği: Sınıf arkadaşları hakkında günlük ilginç bilgileri öğrenme
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Fiyatları How much ... '·this,that, these, ve those kullanarak sorma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Grup çalışması: Alışveriş ve giyimle ilgili fikirleri karşılaştırın
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Can ve can't ile gezi bilgileri verme
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İkili çalışma: Günlük yaşamda yapabildiği spor ve sanat etkinliklerini paylaşma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Geçmiş zaman ile düzenli fiilleri kullanarak dün gece hakkında konuşma
Geçen haftayı geçmiş zaman düzensiz fiilleri kullanarak anlatma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Eşli çalışma: Bir resme bakıp ve hatırladıklarını listeleme
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Geçmiş deneyimleri, to be fiilinin geçmiş zaman halini kullanarak açıklama.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Group work: Guess classmates' dream vacations
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Çoktan seçmeli test, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sayılabilen ve sayılamayan isimleri, How much, and How many kullanarak yeme alışkanlıkları hakkında konuşma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Grup çalışması: Piknik menüsü planlama ve alışveriş listesi yapma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler 7. Üniteden 12. Üniteye kadar genel tekrar yapma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama İşlenen konu ve içeriğin hatırlatmasını yapma
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıf içi soru-cevap çalışmaları-10dk