Ders Adı Türk Dili
Ders Kodu TUR-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 ürk dilinin geçmişi, temel yapısı ve diğer dillerden farkını öğrenmeyi kapsar ve bunların öğrenciler tarafında öğrenilmesini sağlar
2 Dünyadaki Türk lehçe ve lehçelerini kapsayan Türk dilinin güncel yayılım alanlarını öğrenmek ve bunları öğrenmeyi amaçlamaktadır.
3 Türk Dilinin Tarihsel Gelişimini Öğrenmek Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeleri Tanımak
4 Türçenin ses özelliklerini, fonetik değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel ses metodolojisi hakkında kazanımlar sağlamak
5 Türçenin şekil özelliklerini, morfolojik değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel morfoloji metodolojisi hakkında kazanımlar sağlar.
6 Türçenin temel söz dizim özelliklerini ve değişiklikleri öğretilerek öğrencilere dilimizin temel sentaks metodolojisi hakkında kazanımlar sağlar
7 Dilimizin anlamsal açıdan incelenmesi, parçadan bütüne anlam merdivenleri ve çekirdeklerinin incelenerek öğrencinin kelime dünyasına bakışını güçlendirmeyi sağlar
8 Temel kompozisyon bilgileri ve bunun aracılığıyla düzenli yazılı ve sözlü anlatım disiplini kazandırır
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dilin Tanımı, Özellikleri ve Millet Hayatındaki Yeri Dil-Düşünce, Dil-Toplum ve Dil-Kültür Bağlantısı Dillerin Doğuşu Üzerine Geçmişten Bu Yana İleri Sürülen Teoriler
2 Yeryüzündeki Diller ve Dil Türleri Türkçenin Bugünkü Yayılma Alanı ve Çağdaş Türk Lehçe ve Şiveleri
3 Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler
4 Ses Bilgisi (Fonetik) Türkçenin Ses Özellikleri
5 Biçim Bilgisi (Morfoloji)
6 Söz Dizimi (Sentaks) Kelime Grupları
7 Anlambilim ve Türkçenin Anlambilimi
8 Kompozisyon Bilgileri
9 Yazım Kuralları Noktalama İşaretleri
10 Yazılı Anlatım Türleri Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı
11 Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe
12 Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir
13 Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri
14 Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Sanatın temel ilkelerini anlamak ve konusuna uyarlayabilmek. 1
2 Mimari dekor uygulamaları için gerekli olan teknikleri bilmek ve malzeme bilgisine sahip olmak. 1
3 Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahip, iş etiği ve sosyal sorumluluk bilinci kazandırılarak, etik problemler, sosyal haklar ve toplumsal sorumluluk farkındalığı oluşturulur. 1
4 Mimari Süsleme Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında sosyal mesleki değerlere sahip olmak. 1
5 Anatomik oran ve orantıyı; resimsel gözlem ve temel kavramlarla değerlendirmeyi bilir. 1
6 Farklı yüzyıllarda kullanılan süsleme unsurlarını ve üslupsal farklılıklarını bilmek, tekniklerini kullanabilmek. 1
7 Seramik ve çini şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, alanıyla ilgili teknolojik araçları kullanır, sorunları çözer. 1
8 İş güvenliği, çevre koruma ve kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. 1
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, endüstri ve sanat uygulamalarında kullanır. 1
10 Alanı ile ilgili mesleki bilgileri akademik olarak araştırarak ve bu bilgileri derlemeyi, yazılı metin haline getirmeyi ve sunumunu yapmayı öğrenir. 1
11 Sosyal ve kültürel bilinç; Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi, Türk Dili, İngilizce ve Matematik gibi zorunlu dersler aracılığı ile, öğrencilerin tarihi, kültürel, dilsel ve bilişsel değerlere dair farkındalık kazanması; eleştirel düşünme ve kültürel ölçekte etkileşim becerilerini geliştirme. 1
12 Temel bilgisayar bilgisiyle birlikte mesleğinin gerektirdiği ilgili programları öğrenerek tasarım yapabilir. 1
13 İşletmede mesleki eğitim uygulamasıyla öğrenciler, iş yeri ortamında teorik bilgilerini pratiğe aktarma, karşılaştığı problemleri çözme, iş hayatının dinamiklerini anlama ve mesleki sorumluluklarını geliştirme becerisi kazanır. 1
14 Farklı disiplinlerle etkileşime girerek çizim ve üretim tekniklerini öğrenir, uygulamalar yapar, sanatsal bakış açısı kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Materyal
Dökümanlar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules