Ders Adı Türk Dili
Ders Kodu TUR-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ALİ ŞAVKLI
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel olarak dil ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gramer özellikleri. Sözlü ve yazılı anlatım türleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 50
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 25
Aktarılabilir Beceri Dersi 25
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 100
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Dillerin genel ortak özelliklerini, dillerin sınıflandırılma kriterlerini öğrenir. Türkçenin dünya dilleri içerisindeki yerini yapı ve köken bakımından kavrar.
2 Türk dilinin tarihsel gelişimini öğrenir, Türklerin tarih boyunca kullandıkları alfabeleri ve ortaya koyduğu eserleri tanır.
3 Türçenin ses ve şekil özelliklerini tanır, fonetik ve morfolojik değişiklikleri hakkında kazanımlar elde eder.
4 Kelime türlerini ,kelimelerin anlam değerlerini cümle içerisinde hisseder. Öğrenci Türkçenin temel cümle yapısını çözümleyebilir.
5 Dilimizdeki yazım ve noktalama kurallarını tanır ve doğru bir şekilde uygular.
6 Temel kompozisyon bilgileri ve bunun aracılığıyla düzenli yazılı ve sözlü anlatım disiplini kazandırır.
7 Yazılı anlatım türlerini tanır, benzer ve farklı yönlerini ayırabilir. Öğrencileri bu türleri okumaya ve uygulamaya özendirir.
8 Resmi yazışma türlerinin özelliklerini kavrar ve uygular.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dilin Tanımı, Özellikleri ve Millet Hayatındaki Yeri Dil-Düşünce, Dil-Toplum ve Dil-Kültür Bağlantısı Dillerin Doğuşu Üzerine Geçmişten Bu Yana İleri Sürülen Teoriler
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
2 Yeryüzündeki Diller ve Dil Türleri Türkçenin Bugünkü Yayılma Alanı ve Çağdaş Türk Lehçe ve Şiveleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
3 Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
4 Ses Bilgisi (Fonetik) Türkçenin Ses Özellikleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
5 Biçim Bilgisi (Morfoloji)
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
6 Söz Dizimi (Sentaks) Kelime Grupları
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
7 Anlambilim ve Türkçenin Anlambilimi
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
8 Kompozisyon Bilgileri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
9 Yazım Kuralları Noktalama İşaretleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
10 Yazılı Anlatım Türleri Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
11 Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
12 Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
13 Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
14 Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 1
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 1
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 1
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Materyal
Dökümanlar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler DİLLERİN ÖZELLİKLERİNİ,DİL DÜŞÜNCE BAĞLANTISINI, DİLİN MİLLET HAYATINDAKİ YERİ VE ÖNEMİNİ, DİLLER,DİLLERİN DOĞUŞLARI İLE İLGİLİ TEORİLERİ KAVRAR.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar DERS ANLATIMI
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama DERS UZAKTAN ÇEVRİM İÇİ OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR. KONU ANLATIMI-DİNLEME-SORU CEVAP UYGULANIR.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru- cevap 20 dakika.
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türk dilinin dünyanın en eski dilleri arasındaki yeri, dil tarihi bilincini verme, köklü bir dile sahip olmanın üstünlüğünü kavratma.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Türk Lehçe ve şivelerinden örnek metinleri.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Türk Lehçe ve şivelerinden örnek metinleri derste okuma ve karşılaştırma yapılarak, lehçe,şive ve ağızların yakınlık ve farklılıkları verilir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Uygulama, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türk Dili'nin sözlü ve yazılı dönemleri, bu dönemlerde dilin gelişim, değişim ve kazanımları. Türk Dili'nin köklü, zengin
ve yaygın bir dil olduğunu kavratmak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı, yazı dili dönemlerinden örnek eserler sunulur.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrenci teorik bilgi yanında örnek eserlerle tanıştırılır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Soru- cevap 20 dakika.
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkçenin ses özellikleri, Türkçeye sonradan kazandırılan sesler, ses uyumları. Türkçenin ses özelliklerini tanıyıp doğru kullanma becerilerini geliştirme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Türkçe'nin kendine has ses özellikleri ve alınma kelimelerle dilimize geçen ses özellikleri örneklendirilerek kavratılır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Örnek kelime ve metinlerde Türkçenin sesleri ve alınma sesler
çözümlemeler yapılarak kavratılır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Türkçenin kendine özgü kelime yapılarını, eklerini ve türlerini, bu eklerin kelimelere kazandırdığı anlam farklılıklarını kavratabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Kök, ek ve eklerin sözcükler üzerindeki görev ve anlam değerlerini hissettirme uygulamaları.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Türkçenin kelime yapısı, kök, ek ilişkilerini görev ve anlam bakımında kavrar ve çözümleyebilir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Cümleyi oluşturan ögeleri tanıyıp kullanabilme becerisini geliştirmek.Örnek metinlerde kelime gruplarını ve türlerini tanıtmak, cümle içerisinde yazılı ve sözlü anlatımda kullanma.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Cümleyi oluşturan ögeler ve kelime grupları örnek cümlelerde tanıtılır. Ögelerin ve kelime gruplarını işlevleri hissettirilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Örnek cümleler, kelime grupları çözümlenir . Sağlam ve ifade gücü yüksek cümlelerle tanıştırılır ve uygulatılır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sözcüklerin cümle içerisinde kazandığı anlamlar hissettirilir, sözlü ve yazılı anlatımlarda uıygulayabilmesi sağlanmaya çalışılır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Farklı cümle yapıları içerisinde sözcüklerin anlamları, diğer kelimelerle olan anlam ilişkileri, anlam değişimleri örnek cümlelerle verilir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Sözcüklerin sadece bir ses dizgesinden ibaret olmadığı cümledeki anlam kazanımlarıyla örneklendirilir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Temel kompozisyon bilgileri ve bunun aracılığıyla düzenli yazılı ve sözlü anlatım disiplini kazanmak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yazılı ve sözlü kompozisyon oluşturma.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Dilimizdeki yazım kurallarının anlatılarak öğrencilerin yazım konusunda disiplinlerini geliştirmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Yazım kurallarını uygulama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Yazılı anlatım türlerinin benzer ve farklı yönlerinin yanında nasıl kullanacağını kapsar ve öğretir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı örneği okuma ve yazma.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe örneği okuma ve yazma.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe okuma ve yazma.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri örnekleri okuma ve bunları uygulanma.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara türlerinin özelliklerinin ve bunların nasıl kullanacağını öğretir ve kapsar.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anlatım, tartışma ve soru-yanıt
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara türlerinin uygulanması.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Kısa Cevaplı test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri SORU-CEVAP 20 DAKİKA