Ders Adı Genel Kimya ll
Ders Kodu KIM-0106
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Madde ve mol kavramları, kimyasal reaksiyonlar, reaksiyon sitokiyometrisi, gazlar ve özellikleri, periyodik tablo, kimyasal bağlar, sıvılar, katılar ve çözeltilerdir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Temel kimya alt yapısı hazırlar. 1. Kimyasal reaksiyon yazma ve reaksiyon stokiyometrinin belirlemeyi öğretir. 2. Atomun yapısı ve özellilerini öğretir. 3. Periyodik özellikleri ve periyodik tabloyu kullanmayı öğretir. 4. Kimyasal bağları ve türlerini öğretir. 5. Çözelti hazırlamayı ve çeşitlerini öğretir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 70
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrencilere temel kimya alt yapısını kazanır.
2 Madde ve yapı taşlarını kavrar.
3 Uluslar arası isim sistemini kullanır.
4 Kimyasal reaksiyon türlerini ayırt eder.
5 Reaksiyon hesaplamaları yapabilir.
6 Kimyasal reaksiyonlara termodinamik yorum getirir.
7 Moleküller arası etkileşimi kavrar.
8 Çözelti hazırlama ve tanımayı öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Maddenin özellikleri, Maddenin sınıflandırılması
2 Atomun yapısı, atom teorisinin tarihsel gelişimi, atomu oluşturan parçacıklar, kuantum numaraları
3 Periyodik tablo, bazı periyodik özellikler
4 Kimyasal Bağlar
5 Lewis yapısı
6 VSEPR teorisi, VBT
7 Molekül orbital kuramı
8 Kimyasal bileşikler, formülleri, adlandırılmaları
9 Mol kavramı, kimyasal hesaplamalar
10 Gazlar, gaz kanunları
11 Sıvılar, ilgili kanunlar
12 Katılar, moleküller arası kuvvetler
13 Çözeltiler hakkında genel bilgi
14 Çözelti çeşitleri
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda, yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi ve yetkinliği. 2
2 Alanındaki mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerek duyulan metot, teknik ve araçları seçebilmek için teorik bilgi kazanımı. 2
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki saha problemlerinin çözümünde uygun analizleri yapabilme, modeller geliştirme, gerekli teknolojileri etkin bir şekilde kullanma ve üretime dayalı uygulamaları gerçekleştirme becerisi. 3
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, eldeki olanaklar ve mevcut durumu dikkate alarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
5 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık geliştirme. 2
6 Toprak ve Bitki Besleme konularında tasarım, deney düzenleme, saha çalışmaları yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme ve bu verileri yorumlama becerisi. Alanında etkili rapor yazma, yazılı raporları anlama, üretim raporları hazırlama, sunum yapabilme ve açık, anlaşılır talimatlar alıp verme becerisi. 2
7 Hem bireysel olarak hem de grup çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilme ve işbirliği yapabilme yeteneği. Yaşam boyu öğrenmeye dair farkındalık geliştirerek, bilgiye ulaşma, bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip etme ve sürekli gelişim sağlama becerisi. 3
8 Türkçe dilinde sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
9 Tarım ekosistemiyle ilgili doğal kaynakların tanınması, korunması, planlanması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur. Bu kapsamda ekosistem ile toprağın temel özellikleri arasındaki ilişkilere dayalı uzmanlık alanlarında Lisansüstü Eğitim ve Akademik Kariyer için temel bilgiye sahip olur. 1
10 Toprak verimliliğini artırmaya yönelik sürdürülebilir uygulamaları benimser ve uygular. İklim değişikliğinin toprak, bitki ve su üzerindeki etkilerini değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. Erozyon kontrolü ve arazi kullanımı planlamasında bilimsel yöntemleri kullanarak çözümler üretir. Toprak kirliliği, tuzluluk, çoraklaşma gibi çevresel sorunları analiz eder ve önleyici tedbirler geliştirir. 1
11 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. 1
12 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, sürdürülebilirlik ve hukuksal sonuçlarını fark edebilme yeteneği. 1
13 Alan uygulamalarında kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlara uygun hareket edebilme becerisi. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 102    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Ahmet B. Ercilasun, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof. Dr. Tuncer Gülensoy, Prof. Dr. Necat Birinci, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Temel Üniversite Kimyası, Prof. Dr. Ender Erdik, Prof. Dr. Yüksel Sarıkaya, Hacettepe-Taş Yayıncılık, Ankara, 1999. C. E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyasi, Çağlayan Kitapevi., 1997 Cilt I ve II.
Materyal
Dökümanlar Temel Üniversite Kimyası, Prof. Dr. Ender Erdik, Prof. Dr. Yüksel Sarıkaya, Hacettepe-Taş Yayıncılık, Ankara, 1999. C. E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyasi, Çağlayan Kitapevi., 1997 Cilt I ve II.
Ödevler Temel Üniversite Kimyası, Prof. Dr. Ender Erdik, Prof. Dr. Yüksel Sarıkaya, Hacettepe-Taş Yayıncılık, Ankara, 1999. C. E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyasi, Çağlayan Kitapevi., 1997 Cilt I ve II.
Sınavlar
Materyal Diğer Temel Üniversite Kimyası, Prof. Dr. Ender Erdik, Prof. Dr. Yüksel Sarıkaya, Hacettepe-Taş Yayıncılık, Ankara, 1999. C. E. Mortimer, Modern Üniversite Kimyasi, Çağlayan Kitapevi., 1997 Cilt I ve II.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules