Ders Adı İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Ders Kodu ING-102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Geçmiş zaman. Yetenek ve Ricaları söyleme, İstekte bulunma. Şimdiki zaman, gelecek zaman, yakın geçmiş zamanda olumlu, olumsuz, soru cümlesi oluşturma. Bağlaçlar. Edatlar. Kişilerin dış görünüşünü tarif edebilme. Hava durumunu söyleyebilme. Ulaşım ve seyahat ile ilgili kelime öbeklerini öğrenme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 100
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 6
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, A2 seviyesindeki temel gramer yapılarını anlayabilirler
2 Öğrenciler, A2 seviyesindeki bu gramer yapılarını doğru kullanarak dil bilgisi sorularını yanıtlayabilir ve yazılı ifade oluşturabilirler.
3 Öğrenciler, A2 seviyesindeki günlük yaşamda kullanılan temel kelimeleri öğrenirler.
4 Öğrenciler, A2 seviyesindeki bu kelimeleri doğru bir şekilde cümle içinde kullanabilir ve anlamlı konuşmalar yapabilirler.
5 Öğrenciler, A2 seviyesindeki kısa ve basit metinleri anlayarak, metnin ana fikrini ve önemli detaylarını doğru bir şekilde çıkarabilirler.
6 Öğrenciler, A2 seviyesindeki metinlerdeki yeni kelimeleri anlamak için bağlam ipuçlarını kullanarak, metni genel anlamda anlayabilir ve metne dayalı soruları doğru bir şekilde yanıtlayabilirler.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 INTRODUCTION REVISION
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
2 Unit 7 *Past Simple (Question/Negative forms) *Prepositions of time *Adverbs
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
3 Unit 7 *Past Simple (Question/Negative forms) *Prepositions of time *Adverbs
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
4 Unit 8 *Count and uncount nouns *a,an or some *Food and drink/Daily needs
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
5 Unit 8 *Count and uncount nouns *a,an or some *Food and drink/Daily needs
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
6 Unit 9 *Comparative adjectives *have/has got *Superlative adjectives *Prepositions of movement
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
7 Unit 9 *Comparative adjectives *have/has got *Superlative adjectives *Prepositions of movement
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
8 Unit 10 *Present Continuous Tense *Describing people *Linking words (and/but/although/however)
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
9 VİZE SINAVLARI
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
10 Unit 10 *Present Continuous Tense *Describing people *Linking words (and/but/although/however)
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
11 Unit 11 *going to for future *Infinitive of purpose *Talking about the weather conditions
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
12 Unit 11 *going to for future *Infinitive of purpose *Talking about the weather conditions
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
13 Unit 12 *Present Perfect Tense *Tense revision *Transport and Travel
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
14 FİNAL SINAVLARI
  Ön Hazırlık: HEADWAY ELEMENTARY STUDENT'S BOOK
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda, yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi ve yetkinliği. 1
2 Alanındaki mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerek duyulan metot, teknik ve araçları seçebilmek için teorik bilgi kazanımı. 1
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki saha problemlerinin çözümünde uygun analizleri yapabilme, modeller geliştirme, gerekli teknolojileri etkin bir şekilde kullanma ve üretime dayalı uygulamaları gerçekleştirme becerisi. 1
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, eldeki olanaklar ve mevcut durumu dikkate alarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 1
5 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık geliştirme. 1
6 Toprak ve Bitki Besleme konularında tasarım, deney düzenleme, saha çalışmaları yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme ve bu verileri yorumlama becerisi. Alanında etkili rapor yazma, yazılı raporları anlama, üretim raporları hazırlama, sunum yapabilme ve açık, anlaşılır talimatlar alıp verme becerisi. 1
7 Hem bireysel olarak hem de grup çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilme ve işbirliği yapabilme yeteneği. Yaşam boyu öğrenmeye dair farkındalık geliştirerek, bilgiye ulaşma, bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip etme ve sürekli gelişim sağlama becerisi. 3
8 Türkçe dilinde sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olmak. 1
9 Tarım ekosistemiyle ilgili doğal kaynakların tanınması, korunması, planlanması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur. Bu kapsamda ekosistem ile toprağın temel özellikleri arasındaki ilişkilere dayalı uzmanlık alanlarında Lisansüstü Eğitim ve Akademik Kariyer için temel bilgiye sahip olur. 1
10 Toprak verimliliğini artırmaya yönelik sürdürülebilir uygulamaları benimser ve uygular. İklim değişikliğinin toprak, bitki ve su üzerindeki etkilerini değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. Erozyon kontrolü ve arazi kullanımı planlamasında bilimsel yöntemleri kullanarak çözümler üretir. Toprak kirliliği, tuzluluk, çoraklaşma gibi çevresel sorunları analiz eder ve önleyici tedbirler geliştirir. 1
11 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. 1
12 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, sürdürülebilirlik ve hukuksal sonuçlarını fark edebilme yeteneği. 1
13 Alan uygulamalarında kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlara uygun hareket edebilme becerisi. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 9 9
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 60    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Oxford/Headway-Elementary Student's Book 5th Edition
Diğer Kaynaklar Oxford/Headway-Elementary Student's Book 5th Edition
Materyal
Dökümanlar Oxford/Headway-Elementary Student's Book 5th Edition
Ödevler Oxford/Headway-Elementary Student's Book 5th Edition
Sınavlar Ara Sınav ve Yarıyıl Sonu Sınavı
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Birinci dönemin konularını gözden geçirme
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Headway Elementary
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Haftanın Hedefi: Fiillerin ve zaman ifadelerinin geçmiş zaman düzenli ve düzensiz biçimlerini kullanmak (örneğin, dün gece).
Zaman edatlarını uygun şekilde cümle içinde kullanabilmek.
Zarfların cümle içinde ve anlamına uygun olarak kullanabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı. Geçen haftasonu/ay/yıl/yaz tatilinde ne yaptıklarını geçmiş zamanı kullanarak yazarak ve konuşarak anlatma. Cümlede geçen zaman edatlarını doğru bir şekilde öğrenmek için boşluk doldurma alıştırmaları yapmak. Cümlede geçen zarfları tespit etmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama KİTAPTAN ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Haftanın Hedefi: Fiillerin ve zaman ifadelerinin geçmiş zaman düzenli ve düzensiz biçimlerini kullanmak (örneğin, dün gece).
Zaman edatlarını uygun şekilde cümle içinde kullanabilmek.
Zarfların cümle içinde ve anlamına uygun olarak kullanabilmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders kitabı. Geçen haftasonu/ay/yıl/yaz tatilinde ne yaptıklarını geçmiş zamanı kullanarak yazarak ve konuşarak anlatma. Cümlede geçen zaman edatlarını doğru bir şekilde öğrenmek için boşluk doldurma alıştırmaları yapmak. Cümlede geçen zarfları tespit etmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama KİTAPTAN ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sayılabilen, sayılamayan isimleri söyleyebilme, günlük ihtiyaçlarını anlatabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Soru-cevap. Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sayılabilen, sayılamayan isimleri söyleyebilme, günlük ihtiyaçlarını anlatabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Soru-cevap. Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sıfatlarla karşılaştırma ve en üstünlük derecelerini anlatabilme.
Sahiplikler ile ilgili cümle kurabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Kıyaslama yapılarını kullanarak cümle kurma. Sahip oldukları eşyaları anlatma. Ders kitabı.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Sıfatlarla karşılaştırma ve en üstünlük derecelerini anlatabilme.
Sahiplikler ile ilgili cümle kurabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Kıyaslama yapılarını kullanarak cümle kurma. Sahip oldukları eşyaları anlatma. Ders kitabı.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Şimdiki zamanı kullanarak şuanki yaptıkları etkinlikleri anlatabilme. Bağlaçları cümle içinde kullanabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Soru cevap.
Boşluk doldurma aktivitesi.
Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler VİZE SINAVI
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Çoktan seçmeli test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Şimdiki zamanı kullanarak şuanki yaptıkları etkinlikleri anlatabilme. Bağlaçları cümle içinde kullanabilme.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Soru cevap.
Boşluk doldurma aktivitesi.
Ders kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler GELECEK ZAMANDA OLAN OLAYLARI ANLATABİLME
HAVA DURUMUNDAN BAHSEDEBİLME.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar SORU CEVAP EŞLEŞTİRME.
BOŞLUK DOLDURMA.
DERS KİTABI.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler GELECEK ZAMANDA OLAN OLAYLARI ANLATABİLME
HAVA DURUMUNDAN BAHSEDEBİLME.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar SORU CEVAP EŞLEŞTİRME.
BOŞLUK DOLDURMA.
DERS KİTABI.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler YAKIN GEÇMİŞ ZAMANDA OLAN OLAYLARI ANLATABİLME
ULAŞIM VE SEYAHAT İLE İLGİLİ KELİME ÖBEKLERİNİ ÖĞRENME
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar SORU CEVAP EŞLEŞTİRME.
BOŞLUK DOLDURMA.
DERS KİTABI.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama ÖDEV
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri Sınıfta ödevlere sözlü olarak dönüt verme, 1 hafta
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler FİNAL SINAVI
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Çoktan seçmeli test,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri