Ders Adı İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Ders Kodu ING-101
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Elementary (The verb be: I, you, and we; The verb be: he, she, and they; This and these; Noun plurals; a / an vs. the; Possessive 's and s'; Possessive adjectives; Yes-No questions with be, Information questions with be; Simple present statements; Simple present: Yes-No questions and short answers; Frequency adverbs; There's and There are, Quantifiers; Telling the Time)
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1 Skills
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 80
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Günlük hayatta yakın çevre ile iletişim kurabilme ve iletişim bilgilerini(telefon numarası, e-mail) sorup cevap verebilme
2 Günlük hayatta kullanılan meslekler, aile bireyleri, rakamlara dair isimlerinin bilgisi
3 Bireylerin kişilik özelliklerine dair ifadeleri sıfatları kullanarak belirtebilme
4 Sınıftaki ve odadaki nesnelerin yerlerini edatları kullanarak ifade edebilme
5 Karşımızdaki kişi/kişilerden özür dilerken kullanılan ifadeler bilgisi
6 Günlük veya haftalık rutin aktiviteleri uygun zaman ile kullanabilme
7 Boş zamanlarda yapılabilen etkinlikleri belirtebilme
8 Saati sorabilme ve saati uygun ifadelerle söyleyebilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Grammar: The verb be: I, you, and we Vocabulary: Hello and Goodbye; Determiners (a/an/the) Conversation Strategies: Using How about you? to ask someone the same question.
2 Grammar: What’s …?, It’s … Vocabulary: Numbers (1-10) Conversation Strategies: Everyday Expressions
3 Grammar: The verb be: he, she, and they; This and these; Noun Plurals Vocabulary: Location Expressions; Adjectives; Personal Items; Things in a class Conversation Strategies: Asking for help in class
4 Grammar: Questions with Where; a/an vs. the; Possessive ’s and s’ Vocabulary: Places in the room; Classroom instructions Conversation Strategies: Common expressions and responses
5 Grammar: Be in statements; Possessive Adjectives; Yes-No questions with be; Negative statements with be Vocabulary: Professions; Sports; Personality Adjectives Conversation Strategies: Showing Interest
6 Grammar: Information questions with be Vocabulary: Numbers (11-100); Family Members Conversation Strategies: Using Really? to show you are interested or surprised
7 Units 1-3 Revision
8 Grammar: Simple present statements; Simple present Yes-No questions and short answers Vocabulary: Routine activities/verbs; Days of the week Conversation Strategies: Saying more than yes or no
9 Vocabulary: Frequency Expressions Conversation Strategies: Using Well . . . if you need time to think or if the answer is not a simple yes or no Writing: Capitals and Periods
10 Grammar: Simple present information questions Vocabulary/Grammar: Frequency Adverbs Vocabulary: Free-time activities, TV shows Conversation Strategies: Asking questions in two ways
11 Vocabulary: Linking words, Technology terms Conversation Strategies: Using I mean to repeat your ideas or to say more about something Writing: Linking ideas with “and” and “but”
12 Grammar:There’s and There are; Quantifiers; Adjectives before nouns; Asking/Answering questions about time; Suggestions with “Let’s” Vocabulary: Quantity expressions; Time expressions Conversation Strategies: Using Me too or Me neither to show you have something in common with someone
13 Vocabulary: Prepositions Conversation Strategies: Using Right and I know to show you agree with an opinion Writing: Prepositions with time and place
14 Units 4-6 Revision
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda, yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi ve yetkinliği. 2
2 Alanındaki mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerek duyulan metot, teknik ve araçları seçebilmek için teorik bilgi kazanımı. 2
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki saha problemlerinin çözümünde uygun analizleri yapabilme, modeller geliştirme, gerekli teknolojileri etkin bir şekilde kullanma ve üretime dayalı uygulamaları gerçekleştirme becerisi. 2
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, eldeki olanaklar ve mevcut durumu dikkate alarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
5 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık geliştirme. 4
6 Toprak ve Bitki Besleme konularında tasarım, deney düzenleme, saha çalışmaları yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme ve bu verileri yorumlama becerisi. Alanında etkili rapor yazma, yazılı raporları anlama, üretim raporları hazırlama, sunum yapabilme ve açık, anlaşılır talimatlar alıp verme becerisi. 2
7 Hem bireysel olarak hem de grup çalışmalarında etkin bir şekilde yer alabilme ve işbirliği yapabilme yeteneği. Yaşam boyu öğrenmeye dair farkındalık geliştirerek, bilgiye ulaşma, bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip etme ve sürekli gelişim sağlama becerisi. 3
8 Türkçe dilinde sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olmak. 2
9 Tarım ekosistemiyle ilgili doğal kaynakların tanınması, korunması, planlanması ve sürdürülebilir kullanımı konularında bilgi sahibi olur. Bu kapsamda ekosistem ile toprağın temel özellikleri arasındaki ilişkilere dayalı uzmanlık alanlarında Lisansüstü Eğitim ve Akademik Kariyer için temel bilgiye sahip olur. 1
10 Toprak verimliliğini artırmaya yönelik sürdürülebilir uygulamaları benimser ve uygular. İklim değişikliğinin toprak, bitki ve su üzerindeki etkilerini değerlendirir ve çözüm önerileri geliştirir. Erozyon kontrolü ve arazi kullanımı planlamasında bilimsel yöntemleri kullanarak çözümler üretir. Toprak kirliliği, tuzluluk, çoraklaşma gibi çevresel sorunları analiz eder ve önleyici tedbirler geliştirir. 1
11 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak. 1
12 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının çevresel, ekonomik ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, sürdürülebilirlik ve hukuksal sonuçlarını fark edebilme yeteneği. 1
13 Alan uygulamalarında kullanılan ulusal ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlara uygun hareket edebilme becerisi. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 72    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Cambridge LMS (Headway Elementary 5th Edition)
Diğer Kaynaklar Cambridge LMS (Headway Elementary 5th Edition)
Materyal
Dökümanlar Cambridge LMS (Headway Elementary 5th Edition)
Ödevler
Sınavlar Vize Sınavı, Final Sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules