Ders Adı Kariyer Planlama
Ders Kodu KRY-100
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Dersin amacı doğrultusunda öğrencilere öncelikle kariyer ve kariyer planlama kavramları anlatılacaktır. Kurumlarda çalışmaya başlamanın anahtarı olarak CV hazırlama eğitimi verilecek ve her öğrencinin kişisel CV’lerinin Yetenek Kapısı (www.yetenekkapisi.org) sistemine girişi ve güncellemesi sağlanacaktır. Kariyerlerine farklı bakış açıları eklemeleri için ulusal ve uluslararası değişim programları ile ilgili bilgi verilerektir. Kariyer yolu olarak girişimcilik ve liderlik eğitimi ders kapsamında öğrencilere aktarılacaktır. Isparta Ticaret ve Sanayi Odası bünyesinde oluşturulan Meslek Komitelerine göre özel sektörler hakkında sektör temsilcileri ve/veya üniversitemiz mezunları tarafından bilgilendirme yapılacaktır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kariyer Planlama ve İşdünyasına Giriş dersi ile eğitim aldıkları alana dayalı sektörden bağımsız olarak, öğrencilerin kendi nam ve hesaplarına çalışacakları girişimcilik, farklı sektörleri kapsayan özel sektör, farklı uzmanlık alanlarına dayalı çalışanları bünyesinde barındıran kamu sektörü ve vakıf, dernek ve sosyal girişimler için kurulan kar amacı gütmeyen kuruluşlarda kariyer olanaklarına ilişkin temel düzeyde bilgi kazanmaları ve çalışmayı istedikleri sektöre ilişkin kariyerini planlamaya başlamaları amaçlanmaktadır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 70
Uzmanlık/Program Dersi 70
Destek Dersi 70
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 70
Aktarılabilir Beceri Dersi 70
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder
2 Kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır
3 Kariyer gelişimini açıklar
4 Eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar
5 Kariyer planlamasında bireylere yaşam boyu yardımcı olur
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK: KARİYER MERKEZİ
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
2 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? ZEKÂ VE KİŞİLİK
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
3 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? KİŞİSEL ÖZELLİKLER
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
4 KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
5 KARİYER NEDİR?
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
6 KARİYERİME NASIL HAZIRLANIRIM?
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
7 SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSAL
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
8 SEKTÖR GÜNLERİ- SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI ULUSLARARASI
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
9 SEKTÖR GÜNLERİ- KAMU SEKTÖRÜ
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
10 SEKTÖR GÜNLERİ- ÖZEL SEKTÖR
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
11 SEKTÖR GÜNLERİ- AKADEMİ
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
12 SEKTÖR GÜNLERİ- GİRİŞİMCİLİK
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
13 YETENEK KAPISI İLK ÖZGEÇMİŞİMİ YAZIYORUM
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
14 DERS DEĞERLEMESİ
  Ön Hazırlık: Yetenek Kapısı Dijital Eğitim Platformu https://ytnk.tv/
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Ziraat Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bağlamında matematik, fen bilimleri ve mühendislik temel bilgilerini kullanarak uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. 2
2 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. 2
3 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ile girişimci ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirme yeteneğine sahiptir. 2
4 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında disiplinler arası ekip çalışmaları yürüterek makine tasarımı ve enerji yönetimine yönelik projelerde liderlik yapabilir. 2
5 Tarımsal makineleri ve tarım teknolojilerinde kullanılan sistemleri analiz ederek optimize edebilir ve üretim süreçlerinde sürdürülebilir, yenilikçi ve enerji tasarrufu sağlayan çözümleri uygulayabilir. 2
6 Tarımsal makineleri ve tarım teknolojisi araçlarının performansını değerlendirerek süreç iyileştirme ve optimizasyon çalışmaları yapabilir. 2
7 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında yenilikçi, ekonomik, sürdürülebilir ve çevre dostu tasarımlar geliştirebilir; doğal kaynakları, sağlık ve güvenliği gözeten üretim modelleri oluşturabilir. 2
8 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği alanında CAD/CAM, simülasyon yazılımları, kontrol ve otomasyon sistemleri gibi modern teknolojileri kullanarak verimliliği artırabilir. 2
9 Tarım makinelerinin bakım, onarım ve performans testlerini planlayabilir ve uygulayabilir. 1
10 Akıllı tarım teknolojilerini ve otonom tarım makinelerini tasarlayabilir ve üretim süreçlerine dahil edebilir. 1
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmek amacıyla ulusal ve uluslararası teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bu gelişmeleri uygulayabilir. 1
12 Etkili yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, teknik rapor hazırlama ve sunum yapma becerisine sahiptir. 1
13 Tarım makineleri ve teknolojileri mühendisliği çözümlerinde etik değerlere, yasal düzenlemelere ve toplumsal sorumluluklara uygun davranma bilincine sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 60    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu -Yetenek TV, https://ytnk.tv/ -Yetenek Kapısı, https://www.yetenekkapisi.org/login
Diğer Kaynaklar -Yetenek TV, https://ytnk.tv/ -Yetenek Kapısı, https://www.yetenekkapisi.org/login
Materyal
Dökümanlar -Yetenek TV, https://ytnk.tv/ -Yetenek Kapısı, https://www.yetenekkapisi.org/login
Ödevler 1. Öğrencinin bu dönem alacağı derslerin hangi bilgi, beceri ve yetkinlikleri kendisine kazandıracağını ders eğiticilerine sorarak bir yazı hazırlaması. 2. Öğrencinin ince beceriler ve teknik becerilerden hangilerini üniversite hayatında kazanmak istediğine dair bir yazı hazırlaması. 3. Öğrencinin hangi STK'da çalışmak istediğine dair bir araştırma yapıp yazı hazırlaması. 4. ”Hayalinde bir girişimcilik hikâyesi var mı?” sorusu ile ilgili araştırma yaparak yazı hazırlanması. 5. Öğrencinin Yetenek Kapısı'na girerek örnek bir taklit seminer/fuar veya staj ilanına başvuru yapması.
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules