Ders Adı Gönüllülük Çalışmaları Dersi
Ders Kodu GNC-002
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği ....................
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı ....................
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
-
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Yaban Hayatı Koruma ve Yönetim İlkelerini Uygulama Becerisi; Program mezunları, yaban hayatı türlerinin korunması ve habitatların sürdürülebilir yönetimi için ekosistem temelli yaklaşımları kullanma yeteneği kazanır. Ekosistem dengelerini anlama, bilimsel yöntemlerle koruma planları oluşturma ve yönetim becerisi geliştirme konusunda donanımlı hale gelirler. Bu sayede, yaban hayatının uzun vadeli korunmasına katkıda bulunurlar. 1
2 Avcılık ve Etik Değerlerin Entegrasyonu; Mezunlar, avcılık ve avlanma tekniklerini öğrenirken, etik değerleri ön planda tutmayı ve doğal kaynakların korunmasını temel ilke olarak benimserler. Sürdürülebilir avcılık uygulamalarını modern etik standartlarla birleştirerek toplumda farkındalık yaratır ve sorumlu bir avcı profilini teşvik ederler. 1
3 Teknolojik Yeteneklerin Kullanımı ve Geliştirilmesi; Yaban hayatı yönetimi ve araştırmaları için kullanılan ileri teknolojik araçlar ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olan mezunlar, GPS, uzaktan algılama, drone teknolojisi ve izleme cihazlarını profesyonel bir şekilde kullanır. Ayrıca bu teknolojileri analiz ederek yeni çözümler üretir ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirirler. 1
4 Biyoçeşitliliğin Korunmasına Yönelik Stratejik Yaklaşım; Program, tehdit altındaki türlerin korunması, habitat restorasyonu ve biyoçeşitlilik projeleri geliştirilmesi konusunda öğrencilere bilimsel ve uygulamalı bilgi kazandırır. Mezunlar, doğa koruma stratejileri tasarlama ve bu stratejileri saha çalışmalarına entegre etme becerisi edinir. 1
5 Arazi ve Saha Çalışmaları Yeterliliği; Doğal yaşam alanlarında yürütülen gözlem, örnekleme ve analiz çalışmalarında profesyonel yeterlilik gösteren mezunlar, saha verilerini toplama, değerlendirme ve raporlama konusunda yetkin hale gelir. Arazi çalışmalarında ekip yönetimi ve sorun çözme becerileri de geliştirilir. 1
6 Araştırma ve Geliştirme Süreçlerini Yönetme Becerisi; Yaban hayatı ve avcılık konularında disiplinler arası araştırma projeleri geliştiren mezunlar, bilimsel yöntemleri kullanarak veriye dayalı çözümler üretir. Ayrıca, AR-GE süreçlerinde ekip çalışması, proje yazımı ve fon kaynaklarının etkin kullanımı gibi beceriler kazanır. 1
7 Avcılık Turizmi ve Sürdürülebilir Ekonomik Modellerin Yönetimi; Mezunlar, avcılık turizmi ve yaban hayatı kaynaklarını ekonomik bir değer olarak ele alarak sürdürülebilir turizm modelleri oluşturur. Bölgesel kalkınma projelerinde liderlik yaparak yaban hayatının korunmasına ekonomik bir perspektif sunar. 1
8 Çevre ve İklim Değişikliği Farkındalığı; İklim değişikliği ve çevresel bozulmanın yaban hayatı üzerindeki etkilerini analiz eden mezunlar, bu etkilerle mücadele için yenilikçi koruma ve adaptasyon stratejileri geliştirir. Mezunlar ayrıca toplumda çevresel bilinç oluşturma konusunda aktif rol oynar. 1
9 Toplumsal Farkındalık ve Sorumluluk Projeleri Üretme; Toplumda yaban hayatı bilincini artırmak için sosyal sorumluluk projeleri geliştiren mezunlar, çevre eğitimi ve farkındalık etkinlikleri düzenleyerek yerel ve ulusal düzeyde katkı sağlar. Bu projelerle bireylerin ve toplulukların yaban hayatı konusunda bilinçlenmesine öncülük ederler. 1
10 Ulusal ve Uluslararası Politika ve Mevzuat Bilgisi; Ormancılık faaliyetleri ve yaban hayatını korumaya yönelik ulusal mevzuat ve uluslararası sözleşmeler hakkında derin bilgi sahibi olan mezunlar, çalışmalarında bu yasal çerçeveleri uygular. Ayrıca, politika geliştirme süreçlerinde aktif rol oynayarak doğa koruma alanında hukuki düzenlemelere katkı sağlarlar. 1
11 Problemlere Bilimsel ve Yenilikçi Çözümler Getirme; Karşılaşılan sorunlara bilimsel temelli ve yenilikçi yaklaşımlar geliştiren mezunlar, eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini kullanarak sürdürülebilir çözümler üretir. Ayrıca, bu süreçlerde disiplinler arası iş birliği yaparak etkili sonuçlar elde ederler. 1
12 Etkili İletişim ve Liderlik Becerileri; Çok disiplinli ekiplerde liderlik yapabilen mezunlar, etkili iletişim kurarak projeleri başarıyla yönetir. Aynı zamanda, paydaşlarla güçlü iş birliği kurarak toplumsal projelerde aktif bir rol üstlenir ve bu süreçte liderlik yeteneklerini geliştirir. 1
13 Çevreye ve Doğaya Duyarlı Bireyler Yetiştirme; Mezunlar, çevre bilinci ve doğal kaynakların korunması konusunda topluma örnek teşkil eder. Sürdürülebilirlik ilkelerini benimseyerek hem profesyonel hem de bireysel yaşamlarında çevresel sorumluluk gösterir. 1
14 Mesleki Eğitim ve Uygulama Yetkinliği; Öğrenciler, iş yerinde mesleki eğitim süreçlerine katılarak teorik bilgilerini uygulamalı deneyimlerle pekiştirir. Çalışma ortamında iş akışlarını anlama, ekip çalışmasına uyum sağlama ve sorumluluk üstlenme becerisi kazanır. Ayrıca, iş yerindeki güncel teknolojik araçları ve yöntemleri kullanarak sektör dinamiklerine hızlıca adapte olma ve mesleki standartlara uygun performans sergileme yetkinliği geliştirir. İş etiği, zaman yönetimi ve iletişim gibi becerilerini iş yeri koşullarında uygulayarak profesyonel hayata hazırlanır. 1
15 Evrensel Değerlerle Uyumlu İletişim ve Anlayış Becerileri Geliştirme; Türk Dili ve Edebiyatı dersleriyle anadilinde etkili iletişim becerilerini geliştiren mezunlar, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleriyle milli değerlerini ve tarih bilincini güçlendirir. İngilizce dersleriyle uluslararası düzeyde iletişim kurma becerisi kazanan mezunlar, farklı kültürleri anlama ve evrensel değerleri benimseme konusunda yetkin hale gelir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 0
TOPLAM 0
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules