Ders Adı Sağlıkta Araştırma Teknikleri
Ders Kodu TTP-209
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrencinin Merak Ettiği Alanlarda Araştırma Yapmasını, Rapor Hazırlamasını Ve Sunuş Yapmasını Sağlamak Amacıyla Plan, Hazırlık Ve Yazım, Anlatım Konularında Öğrencilerin Seçtikleri Konulara Göre Uygulamalar yapmak. Bağımsız çalışma ve kendi kendine öğrenme yeteneği kazanmak için. Mesleki ilgi ve öğrencilerin bilgi derinliğini artırma çalışmaları yapmak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Araştırma ve bilgi toplama yolu ile bir konuda rapor yazabilme yeteneğinin geliştirilmesi
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 0
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 10
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 90
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciye, sağlık alanında araştırma yapma yeteneği kazandırmak
2 Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak
3 Öğrenciye, anketler, mülakatlar, gözlemler ve deneysel yöntemler gibi çeşitli veri toplama yöntemleri hakkında bilgi ve uygulama yeteneği kazandırmak
4 Öğrenciye, araştırma sonuçlarının sağlık politikalarına ve uygulamalarına etkisini değerlendirme becerisi kazandırmak
5 Öğrenciye, akademik kuruluşlarda, sağlık kurumlarında veya endüstride çeşitli araştırma ortamlarında çalışma deneyimi kazandırmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması.
2 Öğrencilerin konuları ile ilgili toparladıkları kaynakları sunmaları.
3 Kaynak incelemesi ve yönlendirme.
4 Araştırma yol ve yöntemlerinin genel tanıtımı ve araştırmanın planlanması.
5 Belirlenen konularda araştırma konuları ile ilgili plan, hazırlık ve anlatım çalışmalarında bulunma.
6 Teorik bilgileri uygulamaya aktarmak.
7 Teorik bilgileri uygulamaya aktarmak.
8 Seminer sunma uygulaması.
9 Seminer sunma uygulaması.
10 Öğrencilerin ödevlerine ilişkin belge ve dökümanları toplayarak dosya şeklinde sunması.
11 Çalışmaların toplu sunumu / Çalıştay
12 Çalışmaların toplu sunumu / Çalıştay
13 Çalışmaların toplu sunumu / Çalıştay
14 Çalışmaların toplu sunumu / Çalıştay
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Tıbbi sekreterlik ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 3
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Tıbbi sekreterlik için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 3
4 Tıbbi sekreterlik ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 1
5 Tıbbi sekreterlik ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahip olur. 3
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
7 Tıbbi sekreterlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olur. 1
9 Tıbbi sekreterlik ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 3
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
11 Mesleki uygulama deneyimine sahip olur: Kurum stajı zorunlu dersi aracılığı ile iş yeri ortamında teorik bilgileri pratiğe aktarır, problem çözme becerisi kazanır, iş hayatındaki dinamikleri anlar ve mesleki sorumluluk geliştirir. 4
12 Sosyal ve kültürel bilinç kazanır: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve diğer zorunlu ve seçmeli dersler ile tarihi, dilsel ve kültürel, sosyal farkındalık kazanır. 4
13 Tıbbi terminoloji ve sağlık veri standartlarını açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 103    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1) Niyazi Karasar ?Araştırmalarda Rapor Hazırlama? Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2001. 2) Halil Seyidoğlu ?Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı? Gizem Yayınları, İstanbul,2000.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules