Ders Adı İçerik Yönetim Sistemi
Ders Kodu BPR-3255
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Etkileşimli medya sunumlarının tasarlanması. Flash ve 3D animasyonlarla İnteraktif CD tasarımına yönelik temel uygulamaların hazırlanması. Eğitim, sağlık, tarım, sanayi, kent tanıtımı gibi konularda kullanıcının isteğine bağlı interaktif filmlerin hazırlatılmasında Auto Play, Flash 8 gibi programlarla sayfa tasarımı, sayfalara görüntü, ses, resim ve yazıların yerleştirilmesi, sayfalar arası geçiş v.b. konular öğretilecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Metin, resim, hareketli görüntü, ses ve canlandırma gibi çeşitli iletişim ortamlarını bir arada barındıran programlar aracılığıyla, grafik ve reklam tasarımı alanlarında etkileşimli çoklu ortam tekniklerinin kullanılması amaçlanmaktadır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 60
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 20
Aktarılabilir Beceri Dersi 20
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 1 : Multimedya ortamlarını açıklayabilir
2 2 : e-öğrenmenin avantajlarını bilir ve anlatır
3 3 : Ürün kataloğu, broşürler, fuar, sergi sunuşları, dijital bültenler ve dergiler, kiokslardaki avantajlarını anlatır
4 4 : Çokluortam filmlerinin bir bilgi bankası olduğunu bilir
5 5 : İnteraktif CD lerin güncellenebilirliğini açıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Multimedya nedir? Neden multimedya? Multimedya ürünleri. Multimedya sistemleri.
  Ön Hazırlık: [1] Sayfa 1-13
2 Multimedyanın tanıtımlarda, demo ve animasyonlarda, gösteri istasyonları ve etkileşimli eğitimlerde kullanılması
  Ön Hazırlık: [1] Sayfa 13-39
3 Auto Play ve Flash 8 programlarını kurma, tanıma, kullanıcı arayüzleri ve paneller
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 3-6
4 Auto Play ve Flash 8 programlarını kurma, tanıma, kullanıcı arayüzleri ve paneller
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 6-13
5 Butonlar
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 13-20
6 Movie clipler
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 29-47
7 Klavye uygulamaları
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 53-57
8 Fare uygulamaları
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 71-83
9 Metinler ve renk uygulamaları
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 113-129
10 Görüntü, ses alma ve işleme
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 139-151
11 Flv video oynatıcılar
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 151-157
12 E-mail ve sipariş formları
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 185-196
13 Anketler
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 207-221
14 İnteraktif filmin çıktısının alınması ve internette yayınlama
  Ön Hazırlık: [2] Sayfa 295-311
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur 4
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 4
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 4
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 4
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 4
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 4
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 4
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 1
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 1
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 70
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 170
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Sunum/Seminer 2 5 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 82    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Derste anlatılan konular
Diğer Kaynaklar KUL, İlhami, 2000 li Yılların İletişim Teknolojisi ve Multimedya, Türkmen Kitabevi, 1995, İstanbul GELİŞKEN, Uğur, Flash 8 Web Uygulamaları, Pusula Yayıncılık, 2007, İstanbul
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules