Ders Adı Mobil Programlama II
Ders Kodu BPR-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Halit ÇETİNER
Dersin Yardımcıları Yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Android Programlamaya Giriş, Android Studio, Layouts, Activity, Activity Yaşam Döngüsü, UI Components, intent, Fragment, Veri Tabanı İşlemleri, Restful Web Servislerine Erişim
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Android işletim sistemi üzerinde uygulamalar geliştirebilmek.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 60
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 20
Aktarılabilir Beceri Dersi 20
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 İlk kazanım, mobil uygulama tasarım yerleşim düzenlerinin incelenmesidir.
2 İkinci kazanım, mobil uygulama tasarım yerleşim düzenlerinin uygulanmasıdır.
3 Üçüncü kazanım, mobil uygulamalarda retrofit, volley gibi api sistemlerinin incelenmesidir.
4 Dördüncü kazanım, mobil uygulamalarda retrofit, volley gibi api sistemlerinin uygulanmasıdır.
5 Beşinci kazanım, mobil uygulamalarda, tasarım araçlarının detaylı kullanımı.
6 Altıncı kazanım, galeri gibi erişim izinlerinin tanımlanarak opencv kütüphanelerinin mobil uygulamalarda kullanılmasıdır.
7 Yedinci kazanım, mobil uygulamaların Sqllite, firebase gibi veritabanları ile entegrasyonunun sağlanmasıdır.
8 Sekizinci kazanım, yapıcı methodların kullanılmasıdır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Geliştirme ortamının Gereksinimleri ve Kurulumu
2 Android Uygulamalarının Temelleri
3 Android Uygulamalarının Yaşam Döngüsü
4 Android ile Kullanıcı arayüzü tasarlamak
5 SharedPreferences, Buttons, Nested Layouts, Intents, AlertDialogs, Inflating XML Layouts, Manifest File
6 Intents, Intent Filters, Broads, BroadReceivers
7 Assets, AssetManager, Tweened Animations, Handler, Menus and Logging Error Messages
8 Property Animation, ViewPropertyAnimator, AnimatorListener, Thread-Safe Collections, Default SharedPreferences for an Activity
9 İki Boyutlu Grafikler, SensorManager, Multitouch Events and Toasts
10 Çoklu aktiviteler, ListActivity, AdapterViews, Adapters, SQLite, GUI Styles, Menu Kaynakları
11 Google Maps API, GPS, LocationManager, MapActivity, MapView and Overlay
12 Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları
13 Veri Tabanı Uygulamaları
14 Web Servisleri
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur 5
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 5
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 5
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 5
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 5
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 4
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. 5
12 Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. 1
13 Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. 1
14 Yazılımları test eder ve hataları giderir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 10 100
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 144    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Diğer Kaynaklar https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Materyal
Dökümanlar https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Ödevler https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DersDokumanlari.aspx
Sınavlar Klasik
Materyal Diğer Yok
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules