Ders Adı Geleneksel Ürün Uygulamaları
Ders Kodu GES-215
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr. üyesi Elif BAYRAK KAYA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği El sanatlarına yönelik çalışmaların tanımı, gruplandırılması ve sınıflandırılmasının sistematik içinde ele alaınması ve güncelliğini koruyan, korumayan el sanatlarının süreçteki değişiminin belirlenmesi Eleştirel Düşünme: Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirme, ulaşılan sonuçları benzer ölçülerle irdeleme becerisi. İletişim: Amacına uygun okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme becerisi. Araştırma: Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirme, belgeleme ve uygulama becerisi. Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme. Yerel Mimarlık / Kültürel Çeşitlilik: İçinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını ve örneklerini tarihsel ve kültürel ilişkiler bağlamında anlama. Değişik kültürleri tanımlayan değer yargılarının, davranış kalıplarının, sosyal ve mekânsal örüntülerinin farklılığını anlama. Kültürel Miras ve Koruma: Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlama. Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisi. Toplumsal Sorumluluk: Mimarın kamu yararını gözetme, tarihsel/kültürel ve doğal kaynaklara karşı saygılı olma ve yaşam kalitesini yükseltme konusundaki sorumluluğunu anlama. Doğa ve İnsan: Doğal sistemler ve yapılı çevrenin tasarımı ile insan arasındaki karşılıklı etkileşimi tüm yönleri ile anlama. Coğrafi Koşullar: Zemin koşulları, topoğrafya, bitki örtüsü, doğal afet riski vb. doğal özelliklerinin yanı sıra; kültürel, ekonomik, toplumsal özellikleri de dikkate alan yer seçimi, yerleşme ve bina tasarımı ilişkilerini anlama.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı El sanatlarına yönelik çalışmaların tanımı, gruplandırılması ve sınıflandırılmasının sistematik içinde ele alaınması ve güncelliğini koruyan, korumayan el sanatlarının süreçteki değişiminin belirlenmesi. El sanatları programı, geleneksel ve sanatsal değeri olan el sanatı ürünlerini araştıran, saptayan, yeni tasarımlar oluşturabilen ve böylece maddi kültürümüz olan el sanatlarını ileriye götürmeyi hedefleyen, el sanatlarının geleneksel boyutuyla teknolojiyi bir arada kullanabilen bireyler yetiştirmeyi , El sanatlarını korumayı, yaşatmayı ve uluslararası platformlarda temsil etmeyi amaçlamaktadır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 60
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 0
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 PÇ-1 Eleştirel Düşünme: Sorgulama, soyut düşünceleri ifade edebilme, karşıt görüşleri değerlendirme, ulaşılan sonuçları benzer ölçülerle irdeleme becerisi.
2 PÇ-2 İletişim: Amacına uygun okuma, yazma, fikirlerini ifade edebilme; tasarım düşüncesini aktarabilecek farklı temsil ortamlarını kullanabilme becerisi.
3 PÇ-3 Araştırma: Tasarım sürecine ilişkin elde ettiği bilgileri karşılaştırmalı olarak değerlendirme, belgeleme ve uygulama becerisi.
4 PÇ-4 Tasarlama: Yaratıcı düşünme sürecinde tasarım bilgisinin yeniden üretilmesi; sürdürülebilirlik ve erişilebilirlik gibi evrensel tasarım ilkeleri bağlamında yeni ve özgün sonuçlara ulaşabilme.
5 PÇ-5 Dünya Mimarlığı: Dünya mimarlığını tarihsel, coğrafi ve küresel ilişkiler bağlamında anlama.
6 PÇ-6 Yerel Mimarlık / Kültürel Çeşitlilik: İçinde bulunulan coğrafyaya ait mimarlık oluşumlarını ve örneklerini tarihsel ve kültürel ilişkiler bağlamında anlama. Değişik kültürleri tanımlayan değer yargılarının, davranış kalıplarının, sosyal ve mekânsal ö
7 PÇ-7 Kültürel Miras ve Koruma: Kültürel miras, koruma bilinci, çevresel duyarlılık ve etik sorumluluk konularını, koruma kuramlarını ve yöntemlerini anlama.
8 PÇ-8 Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapılı çevre ile ilgili bilgileri kullanarak gelecek nesiller üzerindeki istenmeyen çevresel etkileri en aza indirmek amacıyla çeşitli araçlardan yararlanarak sürdürülebilir tasarım yapma becerisi.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14PÇ15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 El sanatları üretiminin tanımı
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
2 El sanatlarının tarihçesi
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
3 El sanatlarıyla uğraşan günümüz kamu kuruluşları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
4 Geleneksel el sanatlarının kapsadığı konular
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
5 Günlük kullanım eşyaları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
6 Kült eşyaları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
7 Süsleme ve dekorasyon unsurları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
8 Kitap sanatları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
9 El sanatı ve zanaat kavramları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
10 El sanatının günümüz sorunları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
11 Hammadde sorunu
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
12 Form ve desen sorunu
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
13 Üretim ve pazar sorunu
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
14 Koruma sorunları
  Ön Hazırlık: İsmail Öztürk, "Geleneksel El Sanatlarına Giriş"ISBN:975-4175-46-7,Ürün Yayınları,1998,Ankara,Türkiye
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Geleneksel tekniklerin sürekliliğini sağlamak 4
2 Geleneksel örneklerden yararlanarak yeni tasarımlar ortaya koymak 5
3 Minyatür tasarımı yapabilecek bilgi ve becerisine sahip olmak 3
4 Klasik ve özgün ürünler ortaya koymak 3
5 Geçmiş ve günümüzdeki sanat yaklaşımlarını bilmek 3
6 Farklı malzemeler kullanarak yeni ürünler ortaya koyabilmek 5
7 Alan araştırmalarında bulunmak 4
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabileceği kadar yabancı dil bilmek 3
9 Atatürk ilkelerine bağlı çağdaş birey olma özelliği kazandırmak 4
10 Konuşma ve yazı dilini iyi kullanan bireyler olmak Takım çalışması bilincine sahip olmak 4
19 . 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Menderes KOYUNCU Ştrayhgarn Yün İplikçiliği Boyama ve Kumaş Analizi Gazi Kitapevi
Diğer Kaynaklar Menderes KOYUNCU Ştrayhgarn Yün İplikçiliği Boyama ve Kumaş Analizi Gazi Kitapevi
Materyal
Dökümanlar Menderes KOYUNCU Ştrayhgarn Yün İplikçiliği Boyama ve Kumaş Analizi Gazi Kitapevi
Ödevler Ders içinde yapılan uygulamalar
Sınavlar Teorik ve uygulama sınavı yapılacak. Uygulamaların değerlendirilmesinde “uygulama değerlendirme formu” kullanılacak ve değerlendirmeler gruplar ile birlikte yapılacaktır.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules