Ders Adı Bilgisayarlı Düz Dokuma Desen Tasarımı
Ders Kodu GES-114
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Numan ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Paint Programına giriş, basit geometrik şekiller oluşturulması, Paint Programı araç kutusu ikonlarının incelenmesi görevleri ve uygulamaları, Paint Programı dosya ve diğer bölümlerde bulunan ikonların görevleri ve uygulamaları, Paint Programı kullanılarak Geleneksel Türk Motiflerinin oluşturulması, Paint Programı kullanılarak Geleneksel Türk Motiflerinin oluşturulması ( Hayat Ağacı, Yıldız, Pıtrak ve Bereket), Paint Programı kullanılarak Türk Süsleme Sanatında kullanılan Motiflerin oluşturulması ( Hatayi, Penç),Paint Programı kullanılarak Türk Süsleme Sanatında kullanılan Motiflerin oluşturulması ( Y.Ü. Çiçekler, Bulut ve Rumi), Paint Programı kullanılarak Düz dokuma yaygılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması, Paint Programı kullanılarak Halılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması ( Köşe göbek, Diagonel, Mihraplı ), Paint Programı kullanılarak Yuvarlak Halılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması, Halı tasarımında bordür oluşturulması, Tasarımda iç zemin oluşturulması, Tasarımın renklerinin belirlenmesi ve renklendirilmesi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı pattern maker programı öğretilir ayrıca halı tasarımına yönelik motif /sembol tasarlama ve bunların uygulama alanlarına yönelik uygulamalar yaptırılır. Öğrenci hem estetik nitelikleri yüksek ürün tasarlamayı hem de teknik becerileri kazanır.
No Dersin Kazanımları  
1 Düz dokuma desenlerinde kullanılan motifler hakkında bilgi sahibi olur.
2 Düz dokuma desen tasarımı hakkında bilgi sahibi olur.
3 Desen tasarımı ile ilgili bilgisayar programları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Bilgisayarlı desen programlarında düz dokuma desen yapımını öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Paint Programına giriş, basit geometrik şekiller oluşturulması.
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
2 Paint Programı araç kutusu ikonlarının incelenmesi görevleri ve uygulamaları.
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
3 Paint Programı dosya ve diğer bölümlerde bulunan ikonların görevleri ve uygulamaları
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
4 Paint Programı kullanılarak Geleneksel Türk Motiflerinin oluşturulması ( Elibelinde, Koçboynuzu)
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
5 Paint Programı kullanılarak Geleneksel Türk Motiflerinin oluşturulması ( Hayat Ağacı, Yıldız, Pıtrak ve Bereket)
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
6 Paint Programı kullanılarak Türk Süsleme Sanatında kullanılan Motiflerin oluşturulması ( Hatayi, Penç)
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
7 Paint Programı kullanılarak Türk Süsleme Sanatında kullanılan Motiflerin oluşturulması ( Y.Ü. Çiçekler, Bulut ve Rumi)
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
8 Paint Programı kullanılarak Düz dokuma yaygılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması.
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
9 Paint Programı kullanılarak Düz dokuma yaygılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması.
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
10 Paint Programı kullanılarak Halılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması ( Köşe göbek, Diagonel, Mihraplı )
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
11 Paint Programı kullanılarak Yuvarlak Halılarda yüzey düzenlemesi oluşturulması
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
12 Halı tasarımında bordür oluşturulması
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
13 Tasarımda iç zemin oluşturulması
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
14 Tasarımın renklerinin belirlenmesi ve renklendirilmesi
  Ön Hazırlık: Macromedia Freehand MX Book
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Geleneksel tekniklerin sürekliliğini sağlamak 2
2 Geleneksel örneklerden yararlanarak yeni tasarımlar ortaya koymak 2
3 Minyatür tasarımı yapabilecek bilgi ve becerisine sahip olmak 2
4 Klasik ve özgün ürünler ortaya koymak 2
5 Geçmiş ve günümüzdeki sanat yaklaşımlarını bilmek 2
6 Farklı malzemeler kullanarak yeni ürünler ortaya koyabilmek 2
7 Alan araştırmalarında bulunmak 2
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabileceği kadar yabancı dil bilmek 2
9 Atatürk ilkelerine bağlı çağdaş birey olma özelliği kazandırmak 2
10 Konuşma ve yazı dilini iyi kullanan bireyler olmak Takım çalışması bilincine sahip olmak 2
19 . 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1.Macromedia Freehand MX Kaynağından Eğitim, Patti Schulze, medyasoft yayınları, 2.Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım, Mustafa Kınık, Gerhun Yayınları, İstanbul 2006. 3.Macromedia Freehand 9 vectörel çizimlerin temelleri, Maruf Çetin Renk yayıncılık İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri