Ders Adı Sosyal Medya
Ders Kodu CHM-227
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Adeviye ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sosyal Medyanın Gelişimi,Sosyal Medya Platformları,Sosyal Medya Platformları ile Pazarlama. Bu ders kapsamında sosyal medya uygulamalarının pazarlama karması ile etkileşimli ilişkisi üzerinde durulacak, sosyal medya yönetimi unsurları ve etkin sosyal medya yönetiminin nasıl olması gerektiği incelenecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Yeni medya hem gündelik hayatın hem de birçok iş alanın pratiklerini değiştirdi ve iletişim stratejilerinin önemli bir parçası haline geldi. Sosyal medya dersinin amacı; sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve farklı alanlarda kullanımlarını tartışmak. Farklı sektörlerde kullanılabilecek başarılı bir sosyal medya iletişim planı hazırlayabilmek. Sosyal ağlarda gerçekleştirilen iletişim çalışmalarını raporlamasını öğrenmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Yeni medya teknolojileri ve sosyal medyaya ilişkin kavramları özümseyebilmek ve iletişim çalışmalarıya ilişkendirebilmek,Sosyal medya iletişim planı geliştirebilmek.
2 Sosyal medya çevresi ve kapsamını anlamak
3 Sosyal medya uygulamalarının pazarlamadaki önemini
4 ortaya koyabilmek
5 Sosyal medya ve pazarlama uygulamaları arasındaki
6 etkileşimi analiz edebilmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Temel kavramlar, sosyal medya kavramı, teknoloji, bilgisayar.
2 Teknoloji'nin topluma etkisi, Sosyal Medyanın Gelişimi, önemi, geleceği.
3 Sosyal Medyada Yerel ve Küresel Trendler. Küreselleşme ve yerelleşme.
4 İnternet Siteleri, Bloglar, Facebook, Instagram, Twitter, Whatsapp, vs.
5 İnternet Siteleri, Bloglar, Facebook, Instagram, Twitter, Whatsapp, vs.
6 Sosyal Medya ve Pazarlama. E-ticaret, e-pazarlama, girişimcilik.
7 Sosyal Medya ve Pazarlama. E-ticaret, e-pazarlama, girişimcilik.
8 Sosyal medya ve güvenlik ilişkisi. Tehditler, Siber Saldırılar.
9 Gelişmekte Olan Sosyal Medya Kanalları ve Pazarlama Uygulamalarında Kullanımı.
10 Gelişmekte Olan Sosyal Medya Kanalları ve Pazarlama Uygulamalarında Kullanımı.
11 Sosyal Medyada Halkla İlişkiler. Müşteri ilişkileri ve güncel örnekler.
12 Sosyal Medyada Kriz Yönetimi. Kriz yönetimi kavramı. Fırsatlar.
13 Sosyal medya ve siyaset. E-devlet uygulamaları. Demokrasi ile ilişkisi.
14 Sosyal medya ve siyaset. E-devlet uygulamaları. Demokrasi ile ilişkisi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 2
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 2
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 3
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 3
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 4
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 2
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 2
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 1
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 2
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 93    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu VARDARLIER Pelin,Sosyal Medya Stratejisi,Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar VARDARLIER Pelin,Sosyal Medya Stratejisi,Nobel Akademik Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar VARDARLIER Pelin,Sosyal Medya Stratejisi,Nobel Akademik Yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri