Ders Adı Kurumsal İletişim ve Birlikte Çalışma
Ders Kodu CHM-218
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrencilere, Kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmaktır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere, Kurumsal İletişim kavramını, önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, Kurumsal İletişimi bir bütün olarak değerleme ve uygulamalarda yer alabilme becerileri kazandırmaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Eleştirel düşünme becerisi; açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri, düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme
2 Araştırma becerisi; bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yapabilme
3 Takım çalışması becerileri: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile proje ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma yapabilme
4 Örneklerden yararlanma becerisi: Projelerin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa ve soruna yönelik ve içerik olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Genel bilgiler; iletişim nedir? ; iletişim türleri; iletişimin bileşenleri ; iletişim süreci; kurumsal iletişim nedir?
2 Kurumsal İletişim Nedir? Kurumsal İletişimin Önemi, Kurumsal İmaj nedir? Özellikleri nelerdir?
3 Kurumsal İletişimi destekleyen önemli bileşenler: Kurum felsefesi, kurumsal davranış, kurumsal dizayn
4 Kurumsal İletişimin türleri, kullandığı araçlar, kurumsal iletişim planı
5 Kurum içi iletişimin kurumsal iletişimin kurgulanması amacıyla kullanımı, doğal iletişim, kanalları ve yönetimi
6 Kurum içi iletişimin türleri: formel ve enformel iletişim; kurum içi iletişimin yönleri: yatay, dikey ve çapraz iletişim .
7 Kurum içi iletişimin yararları, kurum içi iletişimin düzenlenmesi; açık iletişim; doğal iletişim.
8 Ara sınav
9 Satış ve geliştirme; hedef kitle seçimi, tutundurma planlaması, etkinlik organizasyonu.
10 Sergi ve Fuarlar; tanımı, önemi, ön hazırlık, stant tasarım, planlama, ekip yönetimi, promosyon ve tanıtım
11 Etkinlik Yönetimi; tasarım, planlama, süreç yönetimi, hizmet alma, ekip oluşturma
12 Kriz Yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı; Stratejik İletişim Planı Tanımı, Önemi ve Hazırlanması
13 Kurumsal İletişim Planı nedir? Önemi ve Hazırlama İlkeleri
14 Bütünleşik Kurumsal İletişim Kavramı
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 2
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 2
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 3
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 2
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 3
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 2
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 2
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 1
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 2
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Doç. Dr. Rüveyde Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005. Bayram Kaya, Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, 2009. Doç. Dr. Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Diğer Kaynaklar Doç. Dr. Rüveyde Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005. Bayram Kaya, Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, 2009. Doç. Dr. Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Materyal
Dökümanlar Doç. Dr. Rüveyde Akyürek, Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005. Bayram Kaya, Bütünleşik Kurumsal İletişim, Siyasal Kitabevi, 2003. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Yayım, 2009. Doç. Dr. Ayla Okay, Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri