Ders Adı Satış Yöneticisi Takım Koçluğu
Ders Kodu CHM-217
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Satış yönetimi ve satış çevresi Satın alma ve satım süreçleri Müşteri ilişkileri yönetimi Satış gücünün yönetimi Satış yönetiminde bilginin rolü Satış elemanlarının performansı Kişisel özellikler ve satış yeteneği Satış programının uygulanması Satış eğitimi Motivasyon programlarının geliştirilmesi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Satış yöneticisinin görevlerini açıklama, satışçıları sınıflandırma, satış tahmin yöntemlerini ve satış hedeflerini belirlemek, dikey örgüt yapısı oluşturma, satış biçimleri, değerlendirme, satışçıların kontrolünü belirleyebilmek, satışçılara uygulanan eğitim ve ücretlendirme yöntemlerini sınıflandırmak, satışçıların özelliklerini ve türlerini sınıflandırmak, müşteri tereddütleri ve itirazları karşılamak, satışın takibi ve kontrolü ile satıcının sorumluluk alanlarını belirlemek.
No Dersin Kazanımları  
1 Kişisel satışın farklı iş stratejilerindeki stratejik rolünü açıklayabilecek.
2 Bütünleşik pazarlama kavramlarını gerçek hayat satış durumlarına uygulayabilecek.
3 Satış yöneticisi olarak etkili karar alma yeteneklerini geliştirecek.
4 Satış yöneticilerinin karşılaştıkları yönetimsel ve etik problemleri tanımlayabilecek.
5 Bilgisayar teknolojisi yeteneklerini İnternet alıştırmaları vasıtasıyla uygulayacak.
6 Yorumsal ve soruşturucu araştırma yeteneklerini geliştirecek.
7 Satış yönetimi stratejilerinin örgütsel amaçları nasıl desteklediğini değerlendirecek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Satış Yönetiminin İşletme İçerisindeki Yeri ve Önemi
2 Pazar ve Satış Potansiyelinin Belirlenmesi ve Satış Tahminleri
3 Satış Gücü Örgütü ve Satış Gücü Büyüklüğünün Belirlenmesi
4 Satış Kotalarının Belirlenmesi ve Satış Bütçeleri
5 Satış Bölgelerinin Belirlenmesi
6 Satış Gücünün Seçilmesi
7 Satış Elemanlarının Eğitimi
8 Satış Gücünün Yükselmesi ve Motivasyonu
9 Satış Gücünün Ücretlendirmesi
10 Satış Gücünde Liderlik
11 Satış Takımlarının Oluşturulması
12 Satış Gücü Performansının Değerlendirilmesi ve Kontrolü
13 Kişisel Satış Süreci 1 Hazırlama, Satış Konuşması ve Safhaları
14 Kişisel Satış Süreci 2 İtirazları Karşılama, Satışı Gerçekleştirme, Takip ve Kontrol
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 2
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 2
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 3
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 3
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 2
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 3
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 1
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 2
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 1
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 1
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 92    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Satış Yöneticisi Takım Koçluğu ders notu ekte sunulmuştur.
Diğer Kaynaklar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Satış Yöneticisi Takım Koçluğu ders notu ekte sunulmuştur.
Materyal
Dökümanlar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Satış Yöneticisi Takım Koçluğu ders notu ekte sunulmuştur.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Satış Yönetimi İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzatan Eğitim Fakültesi Profesyonel Satış Yönetimi
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri