Ders Adı Tüketici Davranışları
Ders Kodu CHM-3207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Nazan ÖZENÇ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlamada tüketici davranışının yeri ve önemi, psikolojik faktörler, sosyo-kültürel faktörler, tüketici satın alma süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen teorilerin öğrenilmesi Tüketici davranışlarını etkileyen teorilerin öğrenilmesi Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Öğrenme ve bellek. Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Tüketici davranışı dersinin amacı temel tüketici davranışı kavramlarını ve pazarlamadaki modern davranış yaklaşımlarını öğretmektir. Tüketici davranışı dersinde öğrenciler aynı zamanda pazarlama uygulamalarını etkileyen psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörleri de öğrenirler.Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 30
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 30
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 2
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Tüketici davranışları ile ilgili kavramları öğrenir ve evrensel tüketici haklarını bilir.
2 Tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
3 Satın alma aşamalarını açıklar.
4 Tüketicinin satın alma karar türlerini bilir.
5 Dijital gelişmelerin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tüketici davranışı ile ilgili kavramlar ve tüketici davranışı özellikleri.
2 Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi
3 Tüketici hakları, Evrensel tüketici hakları
4 Satın alma davranışını etkileyen faktörler
5 Tüketici davranışlarında kültürel faktörler
6 Tüketici davranışlarında sosyal faktörler
7 Tüketici davranışlarında kişisel faktörler
8 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler
9 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler
10 Satın alma karar süreci aşamaları ve modelleri
11 Satın alma karar süreci aşamaları ve modelleri
12 Tüketici satın alma süreci ve sorun belirleme
13 Dijital çağ ve tüketici davranışı üzerine etkisi
14 Dönem konularının genel tekrarı
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri hakkında temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 Kalite süreçleri, çevre bilinci ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 1
4 Mesleki problemleri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirme, çözüm üretme ve karar verme becerisine sahiptir. 1
5 Mesleği ile ilgili yeni teknolojileri öğrenip, etkin bir şekilde kullanır. 1
6 Çağrı Merkezlerinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması analiz edilmesi, ve raporlanmasında toplumsal kültürel bilimsel ve etik değerlere sahiptir. 1
8 Bilgi ve beceri düzeyinde düşüncelerini anlaşır şekilde ifade eder, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1
9 Yaşam boyu öğrenme hakkında farkındalığa sahiptir. 1
10 Atatürk ilkleri ve İnkılap tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi dersler ile tarihi, kültürel dilsel ve evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır, eleştirel düşünme ve küresel ölçekte iletişim becerisine sahiptir. 1
11 Alanı ile ilgili teorik bilgileri işyeri ortamında pratiğe dönüştürür çalışma hayatındaki dinamikleri ve problemleri anlayıp çözüm üretir, mesleki sorumlulukları geliştirir. 4
12 Pazarlama, satış yönetimi ve teknikleri, hizmet pazarlaması, davranış bilimleri ve tüketici davranışlarının temel kavramlarını açıklar ve uygular. 5
13 Temel Matematik kavramları bilir ve problem çözümünde kullanır. 1
14 Çağrı Merkezi Hizmetleri ile ilgili edindiği bilgileri, işletme, hukuk, pazarlama gibi disiplinler ile ilişkilendirir. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketim, tüketici, müşteri kavramlarının öğrenilmesi ve tüketici davranışına ait özelliklerin öğrenilmesi.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirmede kullanılan değişkenlerin öğrenilmesi hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ahlak kurallarına uymayan pazarlama ve tüketici işlemlerini öğrenmesi ve evrensel tüketici haklarının neler olduğunu açıklayabilmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Satın alma sürecinde marka ve işletme imajı, mağaza atmosferi ve satış elemanının davranışlarını açıklaması hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kültür, alt kültür, sosyal sınıf tanımlarının yapılması ve kültürün özelliklerini açıklaması hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Referans grupları, aile, aile yaşam seyri, roller ve statüler ile satın alma rollerini açıklaması hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Kişisel faktörlerden yaş ve yaş dönemi, meslek, ekonomik özellikler, yaşam tarzı farklılıkları ve kişilik ile ilgili bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi ve motivasyon çatışmaları hakkında bilgi sahibi olması ve algılama süreçlerini, algılamayı etkileyen faktörleri açıklayabilmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrenme ve öğrenme türlerini kavraması, tutum ve inançların tüketici davranışlarına etkisini açıklayabilmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Satın alma karar süreci aşamalarını açıklar ve satın alma karar türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Satın alma karar süreci aşamalarını açıklar ve satın alma karar türleri hakkında bilgi sahibi olur.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Tüketici satın alma karar süreci aşamaları ( problem tanımlama, bilgi arama, seçenek değerlendirme, satın alma ve sonuçların değerlendirilmesi) hakkında bilgi sahibi olur.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İnternetin e- tüketici satın alma davranışına etkilerini açıklaması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Konu anlatımı/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Derste öğrenciler ile soru cevap şeklinde konu anlatılması yapılmıştır ve ders sonunda öğrencilerin soruları cevaplandırılmıştır.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Öğrencilerin dönemde anlatılan konular hakkında soruları cevaplandırılarak, eksiklerinin giderilmesi ve genel değerlendirme yapılması hedeflenmektedir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrencilerin sorularının yanıtlanması ve eksik konularının tamamlanması/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Öğrencilerin sorularının yanıtlanması ve eksik konularının tamamlanması/ Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri