Ders Adı Çağrı Merkezinde Çatışma Yönetimi
Ders Kodu CHM-205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKANAN
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çatışmanın Doğası: Tanımı, Türleri Ve Süreci Çatışmanın Nedenleri Ve Sonuçları Çatışma Yönetimi Çatışma Yönetiminde Müzakere Süreci Çatışma Yönetiminde Arabuluculuk Çatışma Yönetiminde Öfke Kontrolü Çatışma Yönetiminde İletişim Çatışma Yönetiminde Liderlik Stilleri Stres Ve Kaynakları Örgütsel Stres Ve Sonuçları Stres Yönetiminde Bireysel Ve Örgütsel Stratejiler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders öğrencinin çatışma ve stres yönetimi ile temel kavramları ve temel konuları öğrenmesini ve analiz etmesini amaçlar.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Öğrenciler stresle ilgili temel kavramları tarif edebilir.
2 2. Öğrenciler stres ile başa çıkabilir ve stresi yönetebilir.
3 3. Öğrenciler strese yol açan nedenleri analiz edebilir.
4 4. Öğrenciler stres konusunda güncel gelişmeleri açıklayabilir.
5 5. Öğrenciler stresle ilgili araştırmaları değerlendirebilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çatışmanın Doğası: Tanımı
2 Çatışmanın Türleri Ve Süreci
3 Çatışmanın Nedenleri Ve Sonuçları
4 Çatışmanın Nedenleri Ve Sonuçları
5 Çatışma Yönetimi
6 Çatışma Yönetiminde Müzakere Süreci
7 Çatışma Yönetiminde Arabuluculuk
8 Çatışma Yönetiminde Öfke Kontrolü
9 Çatışma Yönetiminde İletişim
10 Çatışma Yönetiminde Liderlik Stilleri
11 Stres Ve Kaynakları
12 Örgütsel Stres Ve Sonuçları
13 Stres Yönetiminde Bireysel Stratejiler
14 Stres Yönetiminde Örgütsel Stratejiler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 1
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 5
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 5
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 2
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 2
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 5
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 5
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 2
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 2
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 103    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Diğer Kaynaklar Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Materyal
Dökümanlar Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Ödevler Ödev
Sınavlar Arasınav Yılsonu sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri