Ders Adı Çağrı Merkezinde Çatışma Yönetimi
Ders Kodu CHM-3136
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Nazan ÖZENÇ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çatışmanın ve stresin doğası, Çatışmanın nedenleri sonuçları, Çatışma çeşitleri, çatışma yönetimi. Stres kavramı, öfke kontrolü içeriğine sahiptir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Çatışma ve stres kavramlarının tanımlarını öğrenerek bu kavramlarla başa çıkmanın yöntemlerini öğretmeyi sağlamak. genellikle olumsuz kavramlar olarak bilinen bu iki kavramın gerçek hayatın ayrılmaz bir parçası olduğunu ve iş hayatında çalışanlar için düşük derecede çatışma ve stresin olması gerektiğini ve bu oluşun iş hayatını olumlu yönde etkileyeceğini ispatlamaktır. Gelişen dünyada çatışma ve stres kaçınılmaz iki kavram olduğundan bu kavramların olumlu hale nasıl çevrileceğini öğretmeyi amaçlar.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 40
Uzmanlık/Program Dersi 20
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 40
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 2
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Çatışmanın olumlu ve olumsuz sonuçlarını değerlendirebilecektir.
2 Bireysel ve örgütsel çatışma yönetim stillerinin tercihini yapabilecektir.
3 İletişim becerilerini geliştirebileceklerdir.
4 Müzakere ve arabuluculuk önemini kavrayacaktır.
5 Çatışma çözme becerilerini geliştirebileceklerdir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Çatışma Kavramı, çatışma evreleri, çatışma türleri
2 Çatışmayı ortaya çıkaran faktörler. Çatışmanın sonuçları
3 Çatışmanın sonuçları
4 Çatışma yönetimi. Bireylerarası çatışma yönetim stilleri
5 Güç temelleri ve çatışma yönetim stilleri
6 Müzakere kavramı, özellikleri ve müzakere süreci
7 Müzakere sürecini etkileyen birey ve ortama ilişkin faktörler
8 Müzakere yaklaşımları ve müzakere etiği
9 Arabuluculuk kavramı ve özellikleri. Arabuluculuk stratejileri ve tarzları.
10 Arabuluculuğun tercih edilme ve edilmeme nedenleri. Arabuluculuk süreci
11 Arabulucunun rolleri ve nitelikleri. Arabuluculuğun yararları ve sınırlılıkları
12 Öfke tanımı, çatışma yönetiminde öfkenin yansıması ve öfkenin boyutları. Öfke kontrol yaklaşımları
13 İletişim tanımı, öğeleri, iletişim biçim ve türleri
14 Örgütsel iletişim ve çatışma yönetiminde iletişim
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri hakkında temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 2
2 Kalite süreçleri, çevre bilinci ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 2
4 Mesleki problemleri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirme, çözüm üretme ve karar verme becerisine sahiptir. 4
5 Mesleği ile ilgili yeni teknolojileri öğrenip, etkin bir şekilde kullanır. 2
6 Çağrı Merkezlerinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması analiz edilmesi, ve raporlanmasında toplumsal kültürel bilimsel ve etik değerlere sahiptir. 4
8 Bilgi ve beceri düzeyinde düşüncelerini anlaşır şekilde ifade eder, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3
9 Yaşam boyu öğrenme hakkında farkındalığa sahiptir. 4
10 Atatürk ilkleri ve İnkılap tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi dersler ile tarihi, kültürel dilsel ve evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır, eleştirel düşünme ve küresel ölçekte iletişim becerisine sahiptir. 1
11 Alanı ile ilgili teorik bilgileri işyeri ortamında pratiğe dönüştürür çalışma hayatındaki dinamikleri ve problemleri anlayıp çözüm üretir, mesleki sorumlulukları geliştirir. 3
12 Pazarlama, satış yönetimi ve teknikleri, hizmet pazarlaması, davranış bilimleri ve tüketici davranışlarının temel kavramlarını açıklar ve uygular. 1
13 Temel Matematik kavramları bilir ve problem çözümünde kullanır. 1
14 Çağrı Merkezi Hizmetleri ile ilgili edindiği bilgileri, işletme, hukuk, pazarlama gibi disiplinler ile ilişkilendirir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi Kitabı
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çatışma kavramını açıklayabilecek, çatışma türlerini değerlendirebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde aktarıldı
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çatışmayı ortaya çıkaran nedenleri analiz edebilecek. Çatışmanın olumlu ve olumsuz sonuçlarını birey ve örgüt düzeyinde değerlendirebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde aktarıldı
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çatışmanın türleri ve sonuçları arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çatışma yönetimi kavramını açıklayabilecek, çatışmanın teşvik edilmesinde ve çözümüne kullanılan yöntemleri analiz edebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Güç temelleri ile bireyler arası çatışma yönetim stillerinin tercihi arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müzakere ve çatışma arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek, müzakere sürecini tanımlayabilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müzakerede kullanılan farklı yaklaşımları karşılaştırabilecek ve bu yaklaşımların etikle ilişkisini değerlendirebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müzakere yaklaşımlarının etik ile ilişkisini değerlendirebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Arabuluculuk ve çatışma arasındaki ilişkiyi analiz edebilecek, arabuluculuk stratejilerini değerlendirebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Arabuluculuk sürecini analiz edebilecek ve arabulucunun sahip olması gereken özellikleri ve sergilemesi gereken rolleri tanımlayabilecektir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Arabuluculuğun yararlarını ve sınırlarına bağlı olarak uygun koşullarda kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olacaktır.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çatışma yönetiminde öfke kavramını, öfkenin boyutlarını ve öfke kontrolü yaklaşımlarını açıklayabilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İletişimin tanımını yapabilecek ve iletişim türlerini açıklayabilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çatışma yönetim sürecinde iletişimin yeri ve önemini değerlendirebilecektir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Çatışma Yönetimi kitabı
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Konu anlatımı öğrencilerle soru cevap şeklinde gerçekleşmiştir.
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri