Ders Adı Etkin Tele Satış Yönetimi
Ders Kodu CHM-113
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu dersin temel içerikleri; Telefonla Görüşme Teknikleri, Telefonda Yapılacaklar ve Yapılmayacaklar, Telefon Kayıtlarını Tutma, Telefon Bağlama, Hatta Bekletme, Dışarıdan Aranma, Dışarıdan Aranma, Telefonla Satış Süreci, Telefonla Satış Süreci, Telefonla Satışta Yapılan Hatalar, Teknoloji, Pazarlama, Müşteriler, Doğrudan Pazarlama, Satış Türleri, Telefonla Pazarlama ve Mobil Uygulamalar
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, Çağrı Merkezi Sektörünün temelini oluşturan telefonda tanıtım ve etkili satış tekniklerini öğrenmeleri ve çağrı merkezi hizmetleri alanında karşılaşılan problemlere analitik düşünme ve karar verme becerisine sahip olabilmeleri ayrıca etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Satış yönetiminin işlevlerini açıklayabilecektir.
2 Telefonda etkili ürün tanıtımı ve satışı yapabilecek,
3 Telefonda iletişimde doğru ses kullanımı ve beden dilinin önemini açıklayabilecek,
4 Telefonla satış sürecinde dikkat edilmesi gereken noktaları ifade edebilecektir.
5 Telefonda pazarlama ve satış sistemlerini açıklayabilecektir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Satış Yönetimi
2 Satış Yönetimi
3 Kişisel Satış ve Satış Süreci
4 Kişisel Satış ve Satış Süreci
5 Satış Gücünün Planlanması ve Örgütlenmesi
6 Satış Gücünün Planlanması ve Örgütlenmesi
7 Satış Gücünün Geliştirilmesi
8 Satış Gücünün Geliştirilmesi
9 Motivasyon ve Ödüllendirme
10 Motivasyon ve Ödüllendirme
11 Satış Gücünün Değerlendirilmesi
12 Telefonla Satış Süreci ve Teknikleri
13 Telefonla Satış Süreci ve Teknikleri
14 Telefonla Pazarlama ve Satış
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 2
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 2
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 3
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 3
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 2
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 3
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 1
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 2
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 1
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 2
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Etkin Tele Satış Yönetimi ders notu ekte sunulmuştur.
Diğer Kaynaklar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Etkin Tele Satış Yönetimi ders notu ekte sunulmuştur.
Materyal
Dökümanlar Öğretim Görevlisi tarafından hazırlanan Etkin Tele Satış Yönetimi ders notu ekte sunulmuştur.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Anadolu Üniversitesi Satış Yönetimi ve Telefonda Satış
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri