Ders Adı Çağrı Merkezinde Hizmet
Ders Kodu CHM-112
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Arzu ÖZKANAN
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Hizmet Odaklı Yaklaşımın Temelleri,Telefonda Etkili İletişim,Stres ve Öfke Kontrolü,Takım Çalışması,Telefonda Profesyonel Davranış
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahip olmaları amaçlanır.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 20
Uzmanlık/Program Dersi 20
Destek Dersi 20
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 20
Aktarılabilir Beceri Dersi 20
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Hizmet odaklı yaklaşım için işletmelerin yapması gerekenleri ve bunların müşteriye olan etkisini açıklayabilecek
2 Etkili dinleme yaparak, etkin soru sorma teknikleriyle müşteri ihtiyaçlarını ortaya çıkarabilecek
3 Telefonda etkili iletişim kurmayı gerçekleştirebilecek
4 Müşteri davranışlarını ve tutumlarına uygun olarak davranabilecek
5 Problemleri tanımlama ve çözme konusunda kendini geliştirecek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Hizmet Odaklı Yaklaşımın Temelleri
2 Telefonda Etkili İletişim
3 Değişim Yönetimi
4 Takım Çalışması
5 Stres ve Öfke Kontrolü
6 Stres ve Öfke Kontrolü
7 Müşteri Profilleri ve Davranış Tarzları
8 Outbound (Giden Çağrı)
9 Telefonda Profesyonel Davranış
10 Telefonda Profesyonel Davranış
11 Inbound (Gelen Çağrı)
12 Problem Çözme Teknikleri ve Karar Verme
13 Problem Çözme Teknikleri ve Karar Verme
14 BackOffice
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 5
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 3
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 5
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 5
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 2
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 3
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 3
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 2
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 3
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 1 40
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders içeriği ve sunum
Diğer Kaynaklar Ders içeriği ve sunum
Materyal
Dökümanlar Ders içeriği ve sunum
Ödevler Ödev
Sınavlar Ara sınav Kısa sınav Final sınavı
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Hizmet ve hizmet odaklı anlayış
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Hizmet ve hizmet odaklı anlayışı öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Telefonda iletişim etkililiği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Telefonda iletişim etkililiğini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Değişim ve yönetimi
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Değişim ve yönetimini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Takım çalışması ve önemini
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Takım çalışması yapmayı öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Stres yönetimi ve öfke kontrolü
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Stres yönetimi ve öfke kontrolünü öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Stres yönetimi ve öfke kontrolü
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Stres yönetimi ve öfke kontrolünü öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Müşteri profilleri ve davranış tarzları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Müşteri profilleri ve davranış tarzlarını öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Giden çağrılar ve uygun davranış tarzları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Giden çağrılar ve uygun davranış tarzlarını öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Telefonda profesyonel davranışlar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Telefonda profesyonel davranışları öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Telefonda profesyonel davranma
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Telefonda profesyonel davranmayı öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Gelen çağrılar ve uygun davranış tarzları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Gelen çağrılar ve uygun davranış tarzlarını öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Problem çözme teknikleri ve karar verme süreci
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Problem çözme teknikleri ve karar verme sürecini öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Problem çözme teknikleri, karar verme süreci
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Problem çözmeyi ve karar vermeyi öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezinde arka plan çalışmaları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Ders içeriği
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama Çağrı merkezinde arka plan çalışmalarını öğrenir
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri