Ders Adı Pazarlama
Ders Kodu CHM-3111
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Fatih Çelik
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamanın çevresi, pazarlama karması, pazarlama bilgi sistemi ile pazarlama araştırması, Pazarlama stratejileri ve stratejik pazarlama planlaması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlamanın temel kavramları, pazarlama karması elemanları, pazarlama yöntem ve stratejileri konularında öğrencilere temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 100
Uzmanlık/Program Dersi 0
Destek Dersi 0
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 0
Aktarılabilir Beceri Dersi 0
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 0
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Pazarlamanın temel kavramlarını öğrenir.
2 Pazarlama karmasını ve unsurlarını öğrenir.
3 Pazarlamanın mikro ve makro çevresini öğrenir.
4 Pazarlama bilgi sistemi ile pazarlama araştırmasını öğrenir.
5 Pazarlamadaki yeni yaklaşımları öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlamanın tanımı ve pazarlamada temel kavramlar.
2 Pazarlama anlayışındaki gelişmeler.
3 Pazarlamada yeni yaklaşımlar.
4 Pazar ve pazarlama çevresi: Mikro çevre.
5 Pazar ve pazarlama çevresi: Makro çevre.
6 Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma.
7 Pazarlama karması: Ürün ve ürün yönetimi.
8 Pazarlamanın karması: Fiyat ve fiyatlandırma.
9 Pazarlamanın karması: Tutundurma.
10 Pazarlamanın karması: Dağıtım ve dağıtım kanalları.
11 Pazarlama stratejileri ve stratejik planlama.
12 Pazarlama stratejileri ve stratejik planlama.
13 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması.
14 Pazarlama çabalarının denetimi.
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri hakkında temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 Kalite süreçleri, çevre bilinci ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur. 1
3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanındaki yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 1
4 Mesleki problemleri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirme, çözüm üretme ve karar verme becerisine sahiptir. 2
5 Mesleği ile ilgili yeni teknolojileri öğrenip, etkin bir şekilde kullanır. 1
6 Çağrı Merkezlerinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması analiz edilmesi, ve raporlanmasında toplumsal kültürel bilimsel ve etik değerlere sahiptir. 2
8 Bilgi ve beceri düzeyinde düşüncelerini anlaşır şekilde ifade eder, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
9 Yaşam boyu öğrenme hakkında farkındalığa sahiptir. 1
10 Atatürk ilkleri ve İnkılap tarihi, Türk Dili ve İngilizce gibi dersler ile tarihi, kültürel dilsel ve evrensel değerlere ilişkin farkındalık kazanır, eleştirel düşünme ve küresel ölçekte iletişim becerisine sahiptir. 1
11 Alanı ile ilgili teorik bilgileri işyeri ortamında pratiğe dönüştürür çalışma hayatındaki dinamikleri ve problemleri anlayıp çözüm üretir, mesleki sorumlulukları geliştirir. 1
12 Pazarlama, satış yönetimi ve teknikleri, hizmet pazarlaması, davranış bilimleri ve tüketici davranışlarının temel kavramlarını açıklar ve uygular. 5
13 Temel Matematik kavramları bilir ve problem çözümünde kullanır. 1
14 Çağrı Merkezi Hizmetleri ile ilgili edindiği bilgileri, işletme, hukuk, pazarlama gibi disiplinler ile ilişkilendirir. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 3 30
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL104U/ebook/PZL104U-13V2S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/pazarlamailkeleri.pdf Öğrenci bilgi sistemine yüklenen ders notları.
Diğer Kaynaklar https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL104U/ebook/PZL104U-13V2S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/pazarlamailkeleri.pdf Öğrenci bilgi sistemine yüklenen ders notları.
Materyal
Dökümanlar https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL104U/ebook/PZL104U-13V2S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/pazarlamailkeleri.pdf Öğrenci bilgi sistemine yüklenen ders notları.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazarlamanın tanımı, temel kavramları ve işlevleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin, pazarlamanın işletmelerdeki rolünü ve pazarlama kavramlarını öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazarlama anlayışının gelişim süreçleri, önemli dönüm noktaları ve çağdaş yaklaşımları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin, bu dönüşümlerin işletmeler ve tüketiciler üzerindeki etkilerini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazarlamada öne çıkan yeni yaklaşımlar ile geleneksel pazarlama yöntemleri arasındaki farklar hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin yeni yaklaşımların önemini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Mikro çevrenin unsurları ile bunların pazarlama stratejilerine etkisi hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin mikro çevre unsurlarının dinamiklerini anlaması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Makro çevrenin unsurları ile bunların pazarlama stratejilerine etkisi hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin makro çevre unsurlarının dinamiklerini anlaması hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma süreçleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin pazarlama stratejileri oluşturabilmek için bu temel aşamaları öğrenmesi hedeflenir
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ürün geliştirme, ürün yaşam döngüsü ve ürün yönetimi stratejileri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin etkili ürün stratejilerini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Fiyat belirleme süreçleri, fiyatlandırma yöntemleri ve fiyat stratejileri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin farklı pazar koşullarında etkili fiyatlandırmayı öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları ve kişisel satış gibi tutundurma araçları hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin etkili tutundurma stratejilerini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Ürünlerin doğru şekilde müşterilere ulaşabilmesi için uygun dağıtım stratejilerini ve kanal yönetimi hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin farklı dağıtım kanallarının etkin kullanımını öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve stratejik planlama süreçleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin işletmelerin rekabet avantajı elde etmesi için gerekli stratejileri öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Stratejik planlama için gerekli olan Boston Danışma Matrisi, Ansoff Matrisi ve SWOT analizi hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin stratejik plan yapılırken bu analizlerin önemini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazarlama bilgi sisteminin yapısı ve pazarlama araştırmasının temel süreçleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin doğru pazarlama kararları almak için veri toplama, analiz etme ve yorumlamanın önemini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Pazarlama hedeflerine ulaşma düzeyini ölçmek için kullanılan yöntemler ve performans göstergeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin pazarlama stratejilerinin sürekli iyileştirilmesinin önemini öğrenmesi hedeflenir.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar Öğrenci bilgi sistemi ders dokümanları
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri