Ders Adı Çağrı Merkezinde Bireysel İlişkiler
Ders Kodu CHM-109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Adeviye Erdoğan
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgiler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisi kazandırma.
Ders Yapısı
Temel/Alana Özgü Mesleki Dersler 50
Uzmanlık/Program Dersi 20
Destek Dersi 10
Beceri,İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi 10
Aktarılabilir Beceri Dersi 10
Matematik ve Temel Bilimler 0
Temel Eğitim 0
Ders İşleme Şekli
Sınıf Dersi 100
Sınıf Dersi açıklama 2
Problem Saati 0
Problem Saati Açıklama 0
Laboratuvar 0
Laboratuvar Açıklama 0
Diğer 0
Diğer Açıklama 0
No Dersin Kazanımları  
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahip olmak
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahip olmak.
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahip olmak.
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahip olmak.
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahip olmak.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13PÇ14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 KAVRAM OLARAK ÇAĞRI MERKEZİ
2 KAVRAM OLARAK ÇAĞRI MERKEZİ (devamı)
3 ÇAĞRI MERKEZLERİNDE HİZMET KANALLARI
4 EKİLİ İLETİŞİM SÜRECİ, UNSURLARI VE ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
5 İLETİŞİM ENGELLERİ VE İLETİŞİMİ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ
6 İLETİŞİM TÜRLERİ
7 İLETİŞİM ŞEKİLLERİ
8 Konuşma Kuralları
9 Konuşma Kavramı ve İknaya Yönelik Konuşma
10 DİNLEME
11 İKNA EDİCİ İLETİŞİM
12 İKNA EDİCİ İLETİŞİM
13 Güdüleyici İletişim ve Tutum Değişikliği
14 PROBLEM ÇÖZME VE KARAR VERME TEKNİKLERİ
No Program Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 4
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 4
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 4
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 3
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 3
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 3
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 4
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 3
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 4
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 2
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 3
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum/Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Rapor Yazma/Rapor sunumu 0 0 0
Vaka İncelemesi 0 0 0
Staj 0 0 0
Uygulama/Materyal Hazırlama 0 0 0
Tez Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 30 60
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ders İçeriği
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Tek ödev
Sınavlar Ara Sınav Final Bütünleme
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri











Course Weekly Schedules
Hafta 1 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezi kavramını anlayarak, müşteri hizmetleri ve organizasyonel verimliliği artırmak için etkili çağrı merkezi stratejileri geliştirmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 2 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezi kavramını anlayarak, müşteri hizmetleri ve organizasyonel verimliliği artırmak için etkili çağrı merkezi stratejileri geliştirmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 3 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Çağrı merkezlerinde kullanılan farklı hizmet kanallarını anlayarak, müşteri deneyimini iyileştirmek için bu kanalları etkin bir şekilde yönetmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 4 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etkili iletişim süreci ve unsurlarını anlamak, bu süreçte kullanılan etkili iletişim tekniklerini öğrenmek ve bu teknikleri iş ve günlük yaşamda etkin bir şekilde uygulamak.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev, Öz değerlendirme,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 5 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İletişim engellerini tanımlamak, bu engellerin nedenlerini anlamak ve iletişimi geliştirme yöntemlerini öğrenerek etkili bir iletişim ortamı oluşturmak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 6 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Farklı iletişim türlerini tanımak, bu türlerin özelliklerini anlamak ve uygun durumlarda doğru iletişim türünü kullanma becerisi geliştirmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 7 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İletişim şekillerini tanımlamak, bu şekillerin kullanım alanlarını ve etkilerini anlamak, doğru ve etkili iletişim şekillerini benimseyerek iletişim becerilerini geliştirmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri Ödev,
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 8 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Konuşma kurallarını öğrenmek, bu kuralların etkili bir şekilde uygulanmasını sağlamak ve doğru iletişim için gerekli konuşma becerilerini geliştirmek.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 9 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Konuşma kavramını ve iknaya yönelik konuşma tekniklerini anlamak, bu teknikleri etkili bir şekilde kullanarak dinleyiciler üzerinde olumlu bir etki oluşturmak.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 10 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Etkili dinleme becerilerini öğrenmek, dinleme sürecinde karşılaşılan engelleri aşmak ve aktif dinleme yoluyla iletişim kalitesini artırmak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 11 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İkna edici iletişim süreçlerini ve tekniklerini anlamak, bu teknikleri etkili bir şekilde kullanarak fikir ve önerilerin kabul edilmesini sağlamak.
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 12 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler İkna edici iletişim süreçlerini ve tekniklerini anlamak, bu teknikleri etkili bir şekilde kullanarak fikir ve önerilerin kabul edilmesini sağlamak.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 13 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Güdüleyici iletişim kavramını ve tutum değişikliği süreçlerini anlamak, bu süreçleri etkili bir şekilde yöneterek bireylerin motivasyonunu artırmak ve olumlu davranış değişiklikleri sağlamak.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri
Hafta 14 .Hafta
Konu
Haftalık Kapsam ve Hedefler Problem çözme ve karar verme tekniklerini öğrenmek, bu teknikleri etkili bir şekilde uygulayarak sorunlara yaratıcı ve yapıcı çözümler üretmek ve doğru kararlar almak.

Haftalık Öğrenme Etkinlikleri/Kaynakları/Videolar
Haftalık Öğrenme Etkinlikleri Açıklama
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Etkinlikleri
Haftalık Ölçme-Değerlendirme Notlandırması/Ödev Teslim Süreleri